• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

روش های تقویت موهای چرب

تقویت موهای چرب

موهای چرب به موهایی گفته می شود که ترشح غدد چربی در این موها بیشتر از حالت طبیعی بوده و در این حالت موها به صورت براق و معمولا خیس به نظر می رسد. بسیاری از افراد که دارای موهای چرب می باشد در مراقبت از موهای خود دچار مشکل شده و در آخر مجبور به کاشت مو می شوند. از طرفی چربی موجود در این موها باعث می شود که این موها دچار ریزش شوند. برای زیبایی و تقویت این موها می توان از برخی ماسک های خانگی استفاده نمود. این ماسک‌ها برای کاهش ترشح چربی و تقویت موهای چرب مورد استفاده قرار می گیرد.

تقویت موهای چرب

1- عصاره‌ی لیمو برای موهای چرب

آب لیموی تازه سرشار از ویتامین و آنتی اکسیدهای بسیار قوی می باشد و لازم به ذکر است که آب لیمو همچنین دارای حالت اسیدی نیز می باشد. برای تهیه ی آب لیمو از چند عدد لیمو استفاده نمایید و آب آن ها را گرفته و با مقداری آب مخلوط نمایید تا میزان اسیدی بودن آن کاهش پیدا کند زیرا حالت اسیدی آب لیمو باعث ایجاد سوزش در سر می‌گردد بعد از این موارد ماسک مورد نظر را به سر خود بمالید و بعد از 20 دقیقه موهای سرخود را با آب سرد بشویید.

2- استفاده از سرکه سیب

یکی از خاصیت‌های سرکه سیب از بین بردن چربی‌های اضافه ی موی سر می‌باشد. برای استفاده از این ماسک به علت خاصیت اسیدی آن باید در آن مقداری آب اضافه نمایید تا خاصیت اسیدی آن کم شود و باعث سوزش سر نشود یا به عبارتی می توانید با ماسک دیگری سرکه ی سیبب را ترکیب نمایید. بعد از اینکه سرکه سیب را با آب مخلوط کردید موهای سرخود را با آن ماساژ دهید وبعد از نیم ساعت موهای سرخود را با آب سرد شتشو دهید این کاررا در طول هفته دو سه مرتبه انجام دهید.

3- ماسک سس مایونز و جوش شیرین

این یکی از بهترین ماسک ها برای از بین بردن چربی‌های مو و کاهش ترشح غدد می باشد. طرز تهیه‌ی این ماسک بسیار آسان می باشد و همچنین بسیار مفید هستند. مواد ترکیبی این ماسک عبارتند از سس مایونز و جوش شیرین و همچنین ماسک این مواد را باهم ترکیب می کنیم و سپس به کف سر خود بمالید و اجازه دهید که برای چندین دقیقه بر روی سر خود قرار دهید و سپس با استفاده از آب و شامپو بشویید. توجه کنید که مقدار مایونز کم باشد تا ماسک زیاد پرچرب نشود.

4- ماسک توت فرنگی برای موهای چرب

ماسک توت فرنگی را باید به تنهایی و بدون هیچ گونه افزدونی مورد استفاده قرار دهید. مقداری از توت فرنگی را له کنید و به کف سر و موهایتان بمالید و اجازه دهید که به مدت یه ساعت بر روی سرشما قرار بگیرد وبه مرور زمان از ترشح غدد چربی جلوگیری می‌کند و بخش زیادی از چربی پوست سرتان از بین می‌رود. بهتر است که از این ماسک در زمان استراحت استفاده نمایید و در هر ماه یک بار مورد استفاده قرار بگیرد تا بتواند تاثیر خود را بر روی سر شما بگذارد.

5- ماسک ماست و عسل

این ماسک سرشار از کلسیم، پروتئین و همچنین آنزیم های تقویت کننده می‌باشد.همچنین این ماسک دارای اسید لاکتیک می‌باشد که باعث ترمیم سلول‌های مرده می‌شود. می‌توانید به این ماسک روغن نارگیل نیزاضافه کنید تا به جوان‌سازی و شادابی پوست سرشما وهمچنین موهای شما کمک کند. برای تهیه‌ی این ماسک مقداری ماست را بایک قاشق غذاخوری روغن نارگیل و همچنین دوقاشق غذا خوری عسل به آن اضافه کنید و بعد از اینکه ترکیب را آماده کردید به موهای سر خود بمالید و اجازه دهید به مدت یک ساعت بماند و بعد با آب ولرم شستشو دهید.

6- ماسک نشاسته ذرت

نشاسته ذرت به صورت پودر می‌باشد و می‌توانید به صورت هم ماسک وهم شامپو مورد استفاده قراردهید. این ماسک هم برای از بین بردن چربی‌های وهم برای شادابی موهامورد استفاده قرار می‌گیرد. برای استفاده ازاین ماسک مقداری از پودر نشاسته را به نمکدان بریزید وآن را بر روی سرخود بپاشید و اجازه دهید به مدت یک ساعت بر روی سرشما بماند. می‌توانید از یک پلاستیک یااز یک کلاه پلاستیکی استفاده نمایید تا نشاسته‌ها بر روی زمین نریزد. بعد از یک ساعت با استفاده از یک شانه موهای خود را شانه بزنید تا نشاسته‌ها از بین برود.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار