• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

راه های درمان اگزما در کودکان

راه های درمان اگزما در کودکان چیست؟ چگونه می توان اگزما در کودکان را تشخیص داد و آن را درمان کرد؟ هموطنان عزیز چنانچه قصد دارید با راه های درمان ‌اگزما در کودکان آشنا شوید تا به کودک دلبند خود در این مساله کمک کنید، حتما این مطلب را مطالعه کنید و از روش های درمانی این بیماری در کودکان مطلع شوید.

اگزما یک بیماری بسیار شایع پوستی در جهان است که تعداد افراد بسیار زیادی از بزرگسالان الی کودکان به آن دچار می شوند. دلایل بروز این بیماری در افراد هنوز به صورت کامل مشخص نشده است اما با توجه به بررسی های صورت گرفته از سوی محققان مشخص گردیده که عوامل محیطی و ژنتیکی در تحریک و بروز این بیماری می توانند تاثیر گذار باشند.

بیماری اگزما معمولا با علائمی از قبیل: خارش، قرمزی پوست، پوسته پوسته شدن، سوزش پوست، تاول و یا حتی ترشحات پوستی همراه است و شرایط بسیار طاقت فرسایی را برای اشخاص ایجاد می کند.این مقاله توسط کلینیک مدرن تهیه و منتشر شده است که خدماتی چون کاشت مو و کاشت ابرو ارائه می دهند و یک مرکز کاشت موی طبیعی و…هستند.

راه های درمان اگزما در کودکان

متاسفانه بیماری اگزما کودکان را نیز قربانی خود کرده است و شرایط سختی را برای آنها ایجاد نموده است.  در میان تمامی کودکان، آن دسته از کودکانی که در خانواده هایی متولد می شوند که حساسیت های فصلی در بین اعضای خانواده رایج است و یا بیماری هایی مانند: آسم و آلرژی در میان اعضای خانواده رواج دارد، بیشتر این کودکان دچار اگز‌مای پوستی می شوند و درصد ابتلا این کودکان به اگز‌ما بیشتراست.

برای درمان ‌اگزما در کودکان مانند اگز‌مای بزرگسالان پزشکان از تجویز داروی کورتیکواستروئید استفاده می کنند و کرم و یا پماد استروئید را تجویز می نمایند که این دارو باید دو مرتبه در طول روز برای کودک استفاده شود و به صورت موضعی بر روی ناحیه ای از پوست که دچار اگزما شده است، مالیده شود.

در خصوص مصرف این دارو برای کودکان لازم به ذکر است که کورتیکواستروئید دارای دوز مختلفی است و برای نوزادان و کودکان باید از دوز مناسب با انها استفاده شود تا از بروز آسیب های پوستی به آنها جلوگیری به عمل آید.

علاوه بر کورتیکواستیروئید در بسیاری از مواقع ممکن است که پزشک از تجویز داروهای دیگری نظیر: آنتی هیستامین و یا آنتی بیوتیک خوراکی و موضعی نیز استفاده کند. همچنین در موارد بسیار شدید اگزما در کودکان نیز این امکان وجود دارد که برای درمان از اشعه فرابنفش استفاده شود.

درمان خانگی اگزما در کودکان

در صورتی که به پزشک برای درمان اگزمای کودک خود دسترسی ندارید و یا به هر دلیل دیگری قصد دارید که از روش های درمانی خانگی استفاده کنید، می توانید راهکارهای ذکر شده در قسمت زیر را به کار ببرید و بهبود کودک خود را حاصل کنید:

استفاده از روغن نارگیل

روغن نارگیل دارای خواص بسیار زیادی است که استفاده از آن در ناحیه دچار اگزما شده، باعث می شود که اگزما بهبود پیدا کند و باعث مرطوب ماندن پوست و جلوگیری از بروز عفونت در پوست می شود.

استفاده از روغن کنجد

روغن کنجد دارای مقدار زیادی ویتامین e است که باعث مرطوب ماندن پوست می شود و با قابلیت هایی که دارد با بروز عفونت در پوست مبارزه می کند و از اگزما جلوگیری می نماید.

به همین دلیل در درمان خانگی اگزما می توان از روغن کنجد برای بهبود وضعیت کودک استفاده کرد.

زردچوبه

زردچوبه یکی از بهترین ماده ها برای مبارزه با عفونت های پوستی است که برای استفاده از زردچوبه می توانید آن را با روغن نارگیل و یا روغن زیتون ترکیب کنید و خمیری را تهیه کنید و سپس خمیر را بر روی ناحیه آسیب دیده پوست کودک بزنید تا به این شکل ناراحتی های کودک تسکین پیدا کند.

ماست

ماست یک ماده پروبیوتیک است که از تکثیر شدن باکتری ها بر روی پوست جلوگیری می کند. با این وجود استفاده از ماست برای درمان اگزما و تسکین دادن آن می تواند مفید  واقع شود. در این خصوص میتوانید ماست را به صورت مستقیم بر روی ناحیه آسیب دیده پوست کودک بزنید.

سخن پایانی

با در نظر گرفتن تمامی مطالبی که در خصوص راه های درمان ‌‌اگزما در کودکان برای شما عزیزان شرح دادیم، به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم که اگر کودک دلبند شما با اگز‌ما مواجه بود، حتما به پزشک مراجعه کنید و تنها در صورتی که به پزشک دسترسی نداشتید، از راه های درمان خانگی استفاده نمایید.

در صورتی که نیاز به کسب اطلاعات بیشتری در رابطه با مراقبت های پوستی کودکان دارید، می توانید مقالات درج شده در وب سایت کلینیک مدرن که یک مجموعه تخصصی در خدمات پوست و مو است را مطالعه کنید و اطلاعات خود را افزایش دهید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار