• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

رابطه چاقی و ریزش مو

آیا چاقی باعث ریزش مو می شود؟ رابطه چاقی و ریزش مو چیست؟

بسیاری از افراد می پندارند که چاقی و اضافه وزن عاملی برای ریزش مو است در حالی که به صورت کلی نمی توان چاقی را یکی از عوامل ریزش مو در نظر گرفت اما عادات و سبک زندگی که باعث چاق شدن فرد می گردد، در ریزش مو تاثیر گذار است و به همین دلیل می توان گفت که بین چاقی و ریزش مو ارتباط وجود دارد.

به عبارت دیگر در این خصوص باید گفت که چاقی باعث ابتلا به بیماری هایی می شود که این بیماری ها در ریزش مو موثر هستند که در ادامه به برخی از این بیماری ها در کلینیک پوست و مو مدرن اشاره خواهیم کرد و رابطه چاقی و ریزش مو را برای شما شرح خواهیم داد.

رابطه چاقی و ریزش مو

متخصصین در کلینیک پوست و مو مدرن که ارائه دهنده خدمات پوست و مو مانند: کاشت ابرو، کاشت ابرو، تزریق مزوژل و … است، اصلی ترین بیماری هایی که بر اثر چاقی باعث ریزش مو می شوند را به شرح زیر می دانند:

رابطه چاقی و ریزش مو

دیابت

یکی از بیماری هایی که بر اثر چاقی برای افراد ایجاد می شود، دیابت است که این بیماری باعث مختل شدن گردش خون در بدن می شود و گردش خون نیز رابطه مستقیم با وضعیت مو ها دارد.

زیرا تمامی مواد مورد نیاز برای رشد و سلامتی موها از طریق گردش خون به موها می رسند و در صورتی که در گردش خون اختلال ایجاد شود، مواد مغذی به مو نمی رسد و ریزش مو پدید می آید.

بیشتر بخوانید: کاشت موی طبیعی

کم کاری تیروئید

کم کاری تیروئید نیز از جمله بیماری هایی است که با چاقی و اضافه وزن رابطه دارد. کم کاری تیروئید باعث مختل شدن عملکرد هورمون های t3 و t4 می شود و بر روی فرایند های مختلف بدن تاثیر می گذارد که ریزش مو نیز یکی از این فرایند ها است.

ابتلا به بیماری های قلبی

بر اساس تحقیقات انجام شده، مشخص گردیده است که در حدود 70 درصد از آقایانی که با طاسی سر مواجه هستند به بیماری های قلبی نیز مبتلا می شوند. بیماری های قلبی باعث بروز اختلال در گردش خون می شوند و به این شکل رشد فولیکول های مو با مشکل مواجه می گردد و در نتیجه ریزش مو پدید می اید.

عدم تعادل در هورمون ها

نوسانات هورمونی باعث مختل شدن بازسازی فولیکول های مو می شوند که این مساله نیز با چاقی در ارتباط است. زیرا افرادی که دارای اضافه وزن هستند، سطح استروژن در بدن انها افزایش پیدا می کند و از بین رفتن تعادل در هورمون ها باعث ریزش مو می شود.

در نتیجه با کنترل وزن می توانید از به هم ریختن هورمون های بدن و ریزش مو جلوگیری کنید.

استرس

رابطه چاقی و ریزش مو را می توان به استرس نیز مرتبط دانست زیرا استرس باعث افزایش اشتها در افراد می شود که به این واکنش پرخوری عصبی می گویند. استرس به صورت کلی یکی از علل ریزش مو می باشد اما افرادی که به علت پرخوری عصبی با چاقی مواجه می شوند، ریزش موی بیشتری را تجربه خواهند کرد. در نتیجه برای جلوگیری از بروز این آسیب ها باید استرس خود را کنترل کنید.

تحرک کم

تحرک کم افراد که باعث ایجاد چاقی در آنها می شود یکی از عواملی است که خون رسانی به کف سر را مختل می کند و به این شکل فولیکول های مو ضعیف می شوند و باعث بروز ریزش مو می گردند.

رابطه چاقی و ریزش مو با تغذیه نادرست

از دیگر روابطی که بین چاقی و ریزش مو وجود دارد می توان به تغذیه نادرست اشاره کرد زیرا معمولا افرادی که دچار چاقی هستند، تغذیه نادرستی دارند و به میزان بیش از حد از غذاهای چرب و فست فود ها استفاده می کنند که چربی های ناسالم در غذاها می توانند باعث ریزش مو شوند.

به همین دلیل تغذیه نادرست این دسته از افراد نیز در چاقی آنها موثر است و بهتر است که اشخاصی که اضافه وزن دارند با مصرف غذاهای سالم هم وزن خود را کاهش دهند و از ریزش موی خود جلوگیری به عمل اورند.

کلام پایانی

دوستان عزیز اگر چنانچه شما هم یکی از اشخاصی هستید که با اضافه وزن مواجه اید، به شما توصیه می کنیم که بیماری های خود را کنترل کنید و از مواد غذایی سالم استفاده نمایید، ورزش کنید و تحرک خود را افزایش دهید تا همیشه سالم و سلامت باشید و در کنار سلامتی از اندام و موهای زیبای خود لذت ببرید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار