• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

رابطه پیاز مو و رشد مو

رابطه پیاز مو و رشد مو چیست؟ آیا ضعیف شدن پیاز مو و رشد مو با هم در ارتباط هستند؟

برای درمان مشکلات شایع مو و پوست سر، باید درک درستی از ساختار مو و ویژگی های آن داشته باشید. ساختار مو، در عین سادگی، عملکردهای مهمی به دنبال دارد. تارهای مو از از یک پروتئین محکم به نام کراتین تشکیل شده که به وسیله ماده ای به نام فولیکول در داخل پوست سر قرار می گیرد. برای آشنایی با ساختار مو و تحریکات رشد مو در ادامه مقاله با ما در کلینیک پوست و مو مدرن همراه باشید تا با اطلاعات تهیه شده از سوی این کلینیک که در راستای خدمات مختلف پوست و مو فعالیت می کند، آشنا شوید.

همینطور میتوانید ازدیگر خدمات ما که شامل کاشت موی طبیعی و کاشت ریش و سبیل میشود نیز استفاده کنید.

پیاز مو چیست؟

شاید شما نیز تارهای خارج شده از پوست سر خود را دیده اید. انتهای متورم تار مو، پیاز مو نام دارد. پیاز مو رابطه مستقیمی با رشد مو دارد. در واقع، قسمت پیاز مو پایه فولیکول های موی سر است. سلول های زنده برای تشکیل بافت های ساقه مو در قسمت پایه یا همان پیاز مو تقسیم می شوند. رگ های خونی با بهبود جریان خون رسانی، مواد مغذی و ویتامین های لازم برای رشد مو را به قسمت پیاز مو رسانده و به دنبال آن ریشه های مو تقویت می شود.

اندازه پیاز مو با رشد مو مطابقت دارد؛ با بزرگ شدن تار مو و افزایش سن آن، پیاز مو ظریف تر و کوچک تر شده و در هنگام کشیدن مو از سطح سر با پیاز، فولیکول های آن آسیب می بیند. در هنگام شانه زدن یا دوش گرفتن، موهایی که پیاز ضعیفی داشته، دچار ریزش شده و موهای تازه جایگزین آن در سطح فولیکول ها می شود.

رنگ پیاز مو

رشد و رنگ پیاز مو کاملا به نوع فولیکول های فرد بستگی دارد. افراد با توجه به نژاد، رنگ پوستی، عوامل ژنتیکی و ارثی دارای فولیکول های متفاوتی بوده و گاها برخی از افراد دارای ریشه سیاه مو بوده و برخی دیگر پیاز مو با رنگ سفید به همراه مو از سطح سر جدا می شود.

رنگ پیاز مو تاثیری بر ریزش یا رشد مو نداشته و با توجه به تفاوت آن در افراد، بهتر است نوع پیاز موی خود را شناسائی کرده و پس از آن، عوامل تحریکی برای رشد و ضخامت پیاز مو در نظر بگیرید.

ضعیف شدن پیاز مو و ریزش موها ( رابطه پیاز مو و رشد مو )

امروزه افراد زیادی از ریزش موهای خود شکایت دارند. ضعیف شدن و آسیب رسیدن به پیاز مو، یکی از دلایل اصلی ریزش و کم پشت شدن موها و در نهایت طاسی منطقه ای است. هنگامی که پیاز مو در معرض عوامل مخرب قرار گیرد، فولیکول های آن آسیب جدی دیده و مو کاملا کم پشت می شود و بالعکس با تقویت پیاز مو، رشد موها نیز افزایش می یابد.

بیشتر بخوانید:مواد غذایی آب رسان مو

راهکارهایی برای تقویت پیاز مو

– روغن درمانی

ماساژ دادن کف سر باعث بهبودی جریان خون می شود. برای تقویت پیاز مو بایستی کف سر را با روغن های گیاهی همانند بادام، نارگیل و کرچک ماساژ داده و زمینه تقویت پیاز مو و تحریک رشد مو را فراهم کرد.

– استفاده از گیاهان داروئی

گیاهان داروئی در تقویت پیاز مو بسیار تاثیر گذار است. استفاده از جوشانده گیاه گزنه به عنوان محلول شست و شوی موها، سبب تقویت پیاز مو، بهبودی ضخامت تارهای مو و رطوبت رسانی موها می شود.

– ماسک فوق العاده آلوئه ورا

آلوئه ورا، یک ماده مهم در شادابی و زیبایی موها است. تهیه ماسک ژل آلوئه ورا روشی عالی برای رفع ریزش موها و تقویت پیاز مو است.

توصیه های غذایی برای تقویت پیاز مو و افزایش رشد مو

– مصرف انواع گوشت های قرمز، سفید برای تامین پروتئین مورد نیاز سلامت مو

– تقویت و بازسازی پیاز مو بواسطه مصرف امگا 3 و ماهی

– نوشیدن میزان کافی آب برای درخشندگی موها

– جلوگیری از شانه زدن موهای خیس برای رفع ریزش و تقویت ریشه موها

– پرهیز از رنگ کردن مداوم موها برای جلوگیری از آسیب به پیاز مو و تحریک رشد مو

سخن پایانی

رابطه پیاز مو و رشد مو  مساله ای بود که برای شما عزیزان به شرح آن پرداختیم.

پیاز موی ضعیف با ریزش مو، ظرافت تارهای مو، خشکی یا چرب بودن بیش از حد مو شناخته می شود. برای بهبودی و تقویت پیاز مو، اولین قدم بهداشت پوست سر است. پوست سر نسبت به ویژگی های فردی، چرب یا خشک بوده که برای به تعادل رساندن چربی های ترشح شده یا خشکی های بیش از حد باید از محصولات مراقبتی و درمانی موها استفاده شود. مصرف شامپو و کراتین رسانی به موها، سبب افزایش تقویت پیاز مو و در نهایت رشد بیشتر موها می شود. چنانچه با ریزش موی شدید مواجه شدید، می توانید از روش کاشت مو استفاده کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار