• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

رابطه استرس و جوش صورت

رابطه استرس و جوش صورت چیست؟ آیا استرس باعث ایجاد جوش صورت می شود؟

احساسات درونی ما بر ظاهر و زیبایی تاثیر مستقیم دارد. تمام وقایعی که از نظر عاطفی بر احساس آرامش روانی فرد تاثیر داشته باشد، علائم خود را بر روی پوست و صورت فرد نشان می دهد. در واقع، پوست انعکاس خوبی از استرس های درونی فرد است. عارضه های پوستی هم چون جوش و آکنه با حالات روانی فرد تشدید می شود. برای تاثیر و رابطه استرس و جوش صورت بهتر است نقش هر یک از عوامل در زیبایی فرد را مشخص کنیم.

برای کسب اطلاع از این موضوع با ما در کلینیک پوست و مو مدرن همراه باشید زیرا این مرکز ارائه دهنده انواع خدمات پوستی و کاشت موی طبیعی  است و قصد داریم که با راهنمایی شما عزیزان به برطرف کردن مشکلات پوستی شما کمک کنیم.

رابطه پوست و سیستم عصبی

پوست و سیستم عصبی انسان، هر دو از لایه ای به نام اکتودرم در دوران جنینی نشات می گیرند؛ به همین جهت عملکرد پوست و سیستم عصبی با یکدیگر ارتباط نزدیکی دارد. شاید بارها دیده باشید که در هنگام عصبانیت، احساس برافروختگی و یا گرما می کنید. هر یک از حالات روحی فرد مشابه همین عکس العمل را داشته و بر روی زیبایی فرد تاثیرات مختلفی می گذارد.

جوش صورت چیست؟

جوش صورت یا همان آکنه، یک پدیده شایع در بین افراد به خصوص جوانان است. شدت و میزان این عارضه پوستی در بین افراد با توجه به عوامل مختلف همانند ژنتیک، حالات روحی و رژیم غذایی متفاوت است. درمان آکنه نیازمند صبر و حوصله و انتخاب شیوه درمانی مناسب با توجه به علت آن است.

علت بروز جوش های ناشی از استرس

آکنه یا جوش های ناشی از استرس بر روی پوست به رنگ قرمز یا قهوه ای بوده که ممکن است در ابتدا با نوعی آلرژی فصلی یا حساسیت اشتباه گرفته شود. استرس، یک نوع حالت روحی بوده که تاثیرات منفی خود را بر روی پوست صورت نشان می دهد و از این رو می توان گفت که رابطه استرس و جوش صورت به صورت حتمی است و در صورت ابتلا به استرس امکان ایجاد جوش صورت برای شما زیاد است.

حالات استرس، سطح آدرنالین خون را افزایش داده و به دنبال آن سطح کورتیزول نیز افزایش یافته و تعادل هورمونی پوست را بر هم می زند. تغییرات هورمونی سبب تجمع سموم و باکتری ها در منافذ پوست شده و غدد پوستی، چربی بیشتری نسبت به چربی طبیعی پوست ترشح کرده و در نتیجه جوش های پوستی ظاهر می شوند.

بیشتر بخوانید:فریز کردن جوش صورت

نحوه درمان جوش های ناشی از استرس

جوش های ناشی از استرس در هر زمانی بر روی پوست ظاهر شده و ممکن است روند درمانی طولانی داشته باشد. اگر شما نیز با کوچک ترین اتفاق استرس داشته و علائم جوش بر روی صورت تان پدیدار می شود؛ بهتر است توصیه های درمانی زیر را جدی بگیرید.

– مراجعه به پزشک و تشخیص علت جوش جهت اطمینان از جوش های استرسی

– مصرف آنتی هیستامین ها برای کاهش التهاب و خارش جوش های صورت

– مدیریت استرس و نگرانی. در صورت عدم کنترل میزان استرس، وضعیت جوش ها تشدید می شود.

– تمرین و حرکات ورزشی برای کنترل سطح استرس

– رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از تشدید جوش ها

– تنظیم روال های فکری مناسب و پرت کردن حواس از مسئله جوش و استرس های کاری

– گوش دادن به موسیقی یک راهکار عالی برای تنظیم سطح استرس است.

– افکار و گفتار مثبت، راهکاری روان شناختی برای تنظیم سطح استرس و درمان جوش های صورت

زیبایی پوست با آرامش روانی

برخی از بیماری های پوستی، منشاء روانی دارند. شاید برای شما نیز پیش آمده است که در هنگام مراجعه به پزشک برای درمان جوش های صورت خود، انواع آزمایشات و تست ها را امتحان کرده و نتیجه ای نداشته باشد. در این مواقع، عوامل عصبی و استرس علت اصلی بروز جوش صورت است. اضطراب، استرس و وسواس از جمله حالات روحی بوده که سبب ایجاد جوش و یا تشدید وضعیت آن می شود.

استرس حاد، پوست را به طور موقت دچار تغییراتی کرده که گاها برای افراد ناخوشایند است. افراد برای درمان و بازگشت زیبایی ظاهری خود، شیوه های پزشکی و خانگی بسیاری را امتحان کرده؛ در صورتی که حفظ خونسردی و از بین بردن عامل استرس، بهترین و موثرترین گام برای زیبایی ظاهری است.

کلام نهایی

همان طور که گفته شد، رابطه استرس و جوش صورت، یک رابطه مستقیم بوده که تحت تاثیر عوامل مختلف ژنتیکی و محیطی تشدید می یابد. برای کاهش جوش های ناشی از استرس، پوست باید رطوبت خود را حفظ کند. مرطوب کردن مداوم پوست به خصوص برای پوست های خشک، از ترشح بیش از حد چربی پوست جلوگیری می کند. استفاده از یک لایه بردار طبیعی برای پاک سازی منافذ پوستی از انواع آلودگی ها و باکتری ها، برای درمان و کاهش التهاب جوش های صورت بسیار موثر است.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۳ از ۵
از مجموع ۶ رای

Subscribe
Notify of
guest
2 نظرات
oldest
newest most voted
Inline Feedbacks
View all comments
مریم
مریم
1 year ago

۴۰سالمه وهنوزصورتم جوش میزنه فوق العاده استرس دارم .ازطرفی طب سنتی میگه ازمزاجه وبایداصلاح بشه .میخوام بدونم ازکجابفهمیم جوش استرسی یا چیزدیگه من کبدچرب هم ندارم

موبایل
9035154430
سمیرا
سمیرا
1 year ago
Reply to  مریم

منم همینم کارم فوق العاده استرس زاست

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار