درمان گیاهی لیکن پلان مویی

بیماری لیکن پلان مویی چیست؟ درمان گیاهی لیکن پلان مویی چگونه انجام می شود؟ آیا لیکن پلان مویی را میتوان به صورت خانگی درمان کرد؟

ریزش مو از جمله مسائلی است که بسیاری از افراد با آن مواجه هستند. متاسفانه امروزه مسائل مختلفی باعث بروز ریزش مو می شوند که برخی از علل ریزش مو به مشکلات و بیماری مو مربوط هستند. به عنوان مثال: لیکن پلان مویی یکی از بیماری های است که باعث بروز ریزش مو می شود و شرایط افراد را تحت تاثیر قرار می دهد.

همینطور میتوانید از دبگر خدمات ما که شامل کاشت مو میشود هم استفاده کنید.

از این رو در کلینیک پوست و مو و زیبایی مدرن قصد داریم که در رابطه با درمان گیاهی لیکن پلان مویی با شما عزیزان صحبت کنیم تا شاید با دریافت این اطلاعات بتوانید در درمان مشکل خود موثر واقع شوید.

بیماری لیکن پلان مویی چیست؟

بیماری لیکن پلان به صورت کلی از جمله بیماری هایی است که پوست را درگیر می کند و تحت تاثیر قرار می دهد. اما در صورتی که این بیماری در پوست سر پدیدار شود و باعث ملتهب شدن پوست سر شود، می تواند بر روی رشد مو نیز تاثیر بگذارد و باعث ریزش مو شود. به همین جهت به این نوع بیماری لیکن پلان مویی و یا لیکن پلان فولیکولار نیز گفته می شود.

درمان گیاهی لیکن پلان مویی چگونه است؟

بیماری لیکن پلان مویی به گونه ای است که آن را میتوان به صورت خانگی و گیاهی درمان کرد و به برای درمان این مشکل در واقع باید پوست سر تحت درمان قرار بگیرد تا با درمان پوست سر، آسیب هایی که بر اثر آن برای مو ایجاد می شوند نیز برطرف گردند.

بیشتر بخوانید:نکاتی درباره ریزش مو

برای انجام این کار میتوان از روش های ذکر شده در قسمت زیر استفاده کرد:

زنجبیل

زنجبیل دارای خاصیت ضد عفونی کننده و ضد التهابی است که از خاصیت آنتی اکسیدانی بالایی نیز برخوردار است. برای درمان التهابات ناشی از لیکن پلان بر پوست سر می توان زنجبیل تازه را رنده کرد و آن را با اب مخلوط نمود و در ادامه آن را به مدت 20 دقیقه بر روی پوست سر قرار داد.

جو دو سر

جو دو سر نیز دارای خواص ضد التهابی است و می تواند برای درمان این بیماری مفید و موثر واقع شود. برای استفاده از جو دو سر باید آن را یا به شکل خوراکی مصرف کرد و یا آن را با آب ترکیب کرد و سپس ترکیب ایجاد شده را بر روی قسمت مورد نظر قرار داد.

قرار گرفتن در معرض نور خورشید

شاید قرار گرفتن در معرض نور خورشید یک درمان گیاهی نباشد، اما از جمله روش های کاملا طبیعی برای درمان این بیماری است که بدون نیاز به هیچ گونه داروی شیمیایی قابل انجام است.

از آنجایی که بیماری لیکن پلان به علت مشکل سیستم ایمنی بدن پدیدار می شود، با دریافت نور خورشید و جذب ویتامین دی حاصل از آن می توان به تقویت سیستم ایمنی پرداخت و التهابات ناشی از لیکن پلان را با تقویت سیستم ایمنی کاهش داد.

استفاده از آلوئه ورا

آلوئه ورا یک گیاه فوق العاده پر خاصیت و مفید برای پوست و مو است که با کمک آن می توان در درمان لیکن پلان مویی موثر واقع شد. برای استفاده از آلوئه ورا در این خصوص می توانید از ژل آلوئه ورا و یا روغن آلوئه ورا استفاده کنید و آن را بر روی قسمت های مورد نظر بمالید.

استفاده از زردچوبه

از دیگر روش های درمان گیاهی لیکن پلان مویی باید به زردچوبه اشاره کرد که این ماده گیاهی دارای خاصیت های ضد التهابی است و مقادیر زیادی آنتی اکسیدان را در خود جای داده است.

برای استفاده از زردچوبه به این منظور باید کمی زردچوبه را با آب مخلوط کرد و یک خمیر ساخت. سپس باید خمیر زردچوبه را بر روی قسمت های مورد نظر به مدت 15 دقیقه قرار داد.

کلام پایانی در رابطه با درمان گیاهی لیکن پلان مویی

در انتهای این مطلب باید خدمت شما عزیزانی که به بیماری لیکن پلان دچار هستید، بگوییم که در ابتدا حتما برای درمان این بیماری اقدام کنید تا در صورت امکان فعالیت بیماری متوقف شود و سپس از روش های ترمیم مو استفاده کنید.

در صورت نیاز به دریافت مشاوره از پزشک، مراجعه به کلینیک پوست و مو مدرن می تواند برای شما بهترین گزینه و انتخاب باشد.