• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

درمان ماه گرفتگی به روش خانگی

آیا می خواهید به درمان ماه گرفتگی به روش خانگی بپردازید؟ مزایای درمان ماه گرفتگی به روش خانگی چیست؟

لکه های ماه گرفتگی انواع مختلفی دارند که از دیرباز تا کنون عده زیادی از افراد با این مساله به شکل مادرزادی مواجه بوده اند. ماه گرفتگی بسیار آزاردهنده است و می تواند برای افراد ناخوشایند باشد. انواع این لکه ها عبارتند از: لکه های شرابی، لکه های شیرقهوه، لکه های مغولی، لکه های ماکولار و …

در کلینیک پوست و مو مدرن میخواهیم روش های درمان خانگی ماه گرفتگی را به شما عزیزان شرح دهیم.

همینطور میتوانید از دیگر خدمات ما که شامل کاشت مو و کاشت ریش و سبیل  میشود نیز استفاده کنید.

درمان ماه گرفتگی به روش خانگی

تمامی انواع لکه های ماه گرفتگی قابل درمان نیستند و فقط برخی از انواع آن را می توان با کمک روش های خانگی و یا روش های کم تهاجمی از بین برد. برای درمان این لکه ها در خانه باید مطابق با زیر عمل کنید تا لکه های ماه گرفتگی کم رنگ شوند و به مرور زمان محو گردند.

استفاده از آبلیمو

آبلیمو به صورت کلی ماده ای است که باعث روشن شدن پوست می شود و بر اساس تحقیقات مشخص گردیده است که آبلیمو در درمان لکه های مادرزادی نیز مفید است. برای استفاده از آبلیمو به این منظور لازم است که آن را به مدت 20 دقیقه بر روی پوست و بر روی ماه گرفتگی قرار دهید و سپس آن را بشویید. این کار را باید هفته ای چند مرتبه تکرار کنید تا نتیجه بخش واقع شود.

استفاده از محلول ید

برای از بین این لکه ها در خانه می توانید از ید نیز استفاده کنید و به این منظور باید روزی دو مرتبه ید را بر روی پوست خود قرار دهید. در این رابطه توجه داشته باشید که ید ممکن است باعث ایجاد خارش بر روی پوست شود و اگر از آن استفاده کردید و دچار خارش شدید  باید از روش های دیگری به جای ید برای درمان ماه گرفتگی استفاده کنید.

استفاده از روغن زیتون

روغن زیتون از خاصیت مرطوب کنندگی بالایی برخوردار است و می تواند به ترمیم پوست بپردازد که به این شکل لکه ها صاف تر دیده می شوند. به این منظور باید روغن زیتون را سه مرتبه در روز با استفاده از پنبه بر روی لکه ماه گرفتگی قرار دهید.

استفاده از آب گوجه فرنگی

از دیگر راهکارهای درمان خانگی ماه گرفتگی، استفاده از آب گوجه فرنگی است که از قدرت سفید کنندگی بالایی برخوردار است و به محو شدن لکه ها به میزان زیادی کمک می کند.

بیشتر بخوانید:درمان ماه گرفتگی صورت

به این منظور باید آب گوجه فرنگی را بر روی محل مورد نظر قرار دهید و اجازه دهید که آن بر روی پوست شما خشک شود و سپس آن را آبکشی کنید. این کار نیز باید چندین بار در روز به مدت یک ماه انجام شود تا نتیجه حاصل از آن به چشم آید.

استفاده از روغن ویتامین e

ویتامین ای دارای آنتی اکسیدان بسیار بالایی است که در ترمیم پوست و شفاف شدن پوست بسیار موثر است. با استفاده از ویتامین ای میتوانید در درمان لکه ماه گرفتگی موثر واقع شوید.

به این منظور می توانید روغن ویتامین ای را تهیه کنید و آن را مورد استفاده قرار دهید.

مزایای درمان ماه گرفتگی به روش خانگی

در صورتی که برای درمان ماه گرفتگی به روش خانگی اقدام کنید، از مزیت های زیر بهره مند خواهید شد:

  • هزینه مورد نیاز برای انجام این کار بسیار کم است
  • در این روش از مواد کاملا طبیعی و بدون عارضه استفاده می شود
  • این روش فاقد هر گونه درد، جراحت، خونریزی و تهاجم است
  • در تمامی طول روز و شب می توان این کار را انجام داد و زمان مشخصی برای آن وجود ندارد
  • استفاده از تمامی روش های درمان ماه گرفتگی خانگی برای آقایان، بانوان و حتی کودکان قابل انجام و بسیار مناسب است.
  • و…

سخن پایانی

درمان ماه گرفتگی به روش خانگی را برای شما عزیزان شرح دادیم. چنانچه قصد دارید که از این روش ها برای درمان ماه گرفتگی استفاده کنید، به یاد داشته باشید که انواع این روش ها در کنار تمامی مزیت هایی که دارند از یک عیب نیز برخوردار هستند و عیب این روش را میتوان این مساله در نظر گرفت که دریافت نتیجه حاصل از درمان زمان بر است و باید به صورت متداوم حداقل چندین ماه انجام شود، تا شاید به نتیجه مطلوب و مورد نظر شما برسد. پس در این خصوص باید صبور باشید و منتظر دریافت نتیجه بمانید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۶ از ۵
از مجموع ۵ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار