• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

درمان سریع خشکی پوست

درمان سریع خشکی پوست چگونه است؟ خشکی پوست در برخی افراد دائمی بوده و همیشه از داشتن پوستی خشک رنج می برند و در برخی دیگر به صورت موقت و تحت شرایط خاص آب و هوایی و یا دیگر شرایط محیطی ایجاد می گردد. خشکی پوست نوعی مشکل نه چندان جدی محسوب می گردد که عدم توجه به آن، سبب مشکلات بزرگ بعدی می شود.

خشکی پوست با علائمی هم چون کشیدگی پوست، پوسته پوسته شدن و خارش و احساس زبری پوست خود را نشان می دهد. میزان خشکی و علائم آن در افراد با توجه به شرایط آب و هوایی، وراثت و سن آنان متفاوت است.

برای درمان سریع خشکی پوست در ابتدا باید علل ایجاد خشکی را پیدا کنید. به طور کلی خشکی پوست از شرایط جغرافیایی، حمام، شوینده های قوی و در برخی موارد بیماری هایی همانند آلرژیک نشات گرفته می شود. برای پیشگیری از تشدید یافتن علائم خشکی پوست، بهتر است شرایط محیطی و بهداشتی خود را تغییر دهید. در کلینیک پوست و مو و زیبایی مدرن به بررسی چند راهکار برای درمان سریع خشکی پوست می پردازیم.

همینطور میتوانید ازدیگر خدمات ما که شامل کاشت موی طبیعی در تهران و کاشت ریش و سبیل میشود نیز استفاده کنید.

درمان سریع خشکی پوست

اگر قصد دارید که از خشکی پوست جلوگیری کنید و یا به درمان خشکی پوست بپردازید، راهکارهای زیر برای شما مناسب خواهند بود:

استفاده کمتر از آب داغ

فصل زمستان بیشتر از فصول دیگر سبب خشکی پوست می گردد. شست و شوی بیش از حد صورت با آب داغ و به خصوص همراه صابون، لایه چربی محافظ بر روی پوست را از بین برده و پوست دچار خشکی بیش از حد می شود.

عدم استفاده از صابون

صابون یک نوع شوینده قوی محسوب شده که PH بالایی دارد. استفاده مداوم از صابون برای شست و شوی صورت، هورمون های پوستی را بهم ریخته و پوست نازک می شود. اگر برای شست و شوی پوست خود از صابون استفاده می کنید، بهتر است از نوع ملایم و معطر آن برای کاهش در خشکی پوست مصرف کنید. انتخاب نوع صابون مناسب با پوست، یکی از راه های درمان سریع خشکی پوست است.

استفاده از مرطوب کننده و آب رسان مناسب

مرطوب کننده های فراوانی در بازار موجود بوده که حتی بدون تجویز پزشک در اختیار شما قرار می گیرد. اما اولین نکته توجه به نوع پوست و میزان خشکی آن است. با بررسی علت ایجاد خشکی پوست، بهترین نوع مرطوب کننده و یا آب رسان را خریداری نمایید. البته در این میان استفاده از آب رسان های خانگی همانند خیار و آلوئه ورا نیز بی تاثیر نخواهد بود. مرطوب کننده ها باید پایه غیر الکلی داشته باشند.

روغن های گیاهی

استفاده از روغن های گیاهی به عنوان پماد مرطوب کننده، راهی برای درمان سریع خشکی پوست محسوب می گردد. روغن دانه کتان و گلیسیرین و زیتون جزء روغن های گیاهی عالی برای جلوگیری و درمان خشکی پوست هستند.

عدم استفاده از اسکراب های لایه بردار

وقتی پوست شما دچار خشکی می گردد، یعنی لایه محافظ پوست از بین رفته و لایه های درونی پوست که نازک تر هستند در معرض شرایط آب و هوایی قرار می گیرند. پس برای درمان سریع خشکی پوست هیچ گاه از ماسک ها و اسکراب های لایه بردار استفاده نکنید. مصرف اسکراب لایه بردار، به لایه های پوست آسیب رسانده و ترمیم آن را طولانی تر می کند.

استفاده از بخور برای درمان سریع خشکی پوست

هما طور که گفتیم مهمترین علت ایجاد خشکی پوست، کاهش رطوبت پوست است. به همین جهت استفاده از دستگاه بخور به خصوص در فصل زمستان سبب مرطوب ماندن هوا و عدم خشکی پوست می گردد.

کمپرس شیر و درمان پوسته پوسته شدن

برای درمان پوسته پوسته شدن و خشکی پوست بهتر است از یک لایه بردار طبیعی مانند شیر استفاده کنید. شیر خارش و التهاب ناشی از پوست خشک را به حداقل می رساند.

نتیجه گیری

امروزه کلینیک های زیبایی روش ها و مواد شیمیایی زیادی را برای درمان خشکی پوست پیشنهاد می دهند اما بهتر است برای درمان سریع خشکی پوست و کاهش عوارض بعدی آن از روش های خانگی و رعایت نکات تشدید خشکی پوست استفاده کنید.

به همین دلیل مطالب ذکر شده در این مقاله برای شما عزیزان بسیار مفید واقع می شود و شما را از به کار بردن روش ها و مواد شیمیایی بی نیاز می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات درج شده در وب سایت مدرن را مطالعه کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار