• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

خواص زغال برای پوست

خواص زغال برای پوست چیست؟ آیا از خواص ماسک زغال فعال اطلاع دارید؟ اگر میخواهید در خصوص این مطالب اطلاعاتی به دست آورید و با نحوه تهیه زغال فعال برای پوست و همچنین نحوه تهیه و استفاده از ماسک زغال فعال و ماست مطلع شوید، با ما همراه باشید و این مطلب را تا انتها مطالعه کنید تا با راهکارهای بسیار خوبی برای مراقبت از پوست آشنا شوید.این مقاله توسط کلینیک مدرن تهیه شده است که خدماتی از قبیل کاشت مو ،کاشت ابرو ، را انجام می دهند و یکی از بهترین روش کاشت مو و جدیدترین روش کاشت مو انجام میدهد.

خواص زغال برای پوست

همان طور که می دانید زغال ماده ای است که از سوختن چوب درخت به دست می اید و از دیرباز تا کنون استفاده های مختلفی از آن می شده است. اما امروزه یکی از کاربرد های زغال برای مراقبت های پوستی است زیرا با تحقیقات به عمل آمده مشخص گردیده است که زغال برای پوست خاصیت های زیادی دارد.

 

زغال فعال چیست؟

زغال فعال به پودر کاملا سیاه رنگی گفته می شود که بدون بو و طعم است و از کربن به دست می آید. به عبارت دیگر زمانی که زغال معمولی در دمای بالا قرار می گیرد و بدون اکسیژن حرارت دهی می شود به یک پودر سیاه رنگ که همان کربن خالص است تبدیل می گردد و قابلیت های موجود در آن افزایش پیدا می کند. امروزه از این نوع زغال که به آن زغال فعال می گویند به عنوان جدیدترین ماده سم زدا یاد می شود که از آن برای پوست نیز استفاده می گردد.

خواص ماسک زغال فعال برای پوست

از جمله مهم ترین و شگفت انگیز ترین خواص زغال برای پوست که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مبارزه زغال با پیری پوست
  • کمک به بهبود یافتن زخم
  • مبارزه با پوست چرب
  • سم زدایی پوست
  • جوانسازی پوست
  • برطرف کردن جوش های سر سیاه
  • و …

البته در این خصوص لازم به ذکر است که زمانی که صحبت از استفاده از زغال برای پوست به میان می آید، بحث استفاده از زغال فعال مطرح می شود که استفاده از زغال فعال به علت پودری بودن آن برای پوست راحت تر است و زغال فعال نیز در برگیرنده مزیت های ذکر شده برای پوست می باشد.

 

طرز تهیه زغال فعال برای پوست

حال که خواص زغال برای پوست مطرح شد، بسیاری از اشخاص می خواهند بدانند که چگونه زغال فعال برای پوست در خانه تهیه کنید. در این خصوص باید گفت که برای استفاده از زغال فعال برای پوست باید آبلیمو را با آب به نسبت یک به سه مخلوط کنید و سپس زغال آسیاب شده را به آن اضافه نمایید. زمانی که ترکیب مورد نظر حالت خمیری شکل پیدا کرد باید روی کاسه را بپوشانید و آن را به مدت یک روز کنار بگذارید تا ترکیب خشک شود به صورتی که کمی نم دار باقی بماند.

سپس در ادامه مخلوط مورد نظر را به مدت سه ساعت بپزید و بعد از آن اجازه دهید که زغال فعال به مدت سه ساعت دیگر استراحت کند تا اماده شود.

حال که زغال فعال را به این شکل تهیه کردید، میتوانید از آن برای تهیه ماسک صورت استفاده کنید و انواع ماسک زغال فعال را برای پوست خود در خانه تهیه نمایید که نمونه هایی از این ماسک در قسمت بعدی به شما آموزش داده می شود.

ماسک زغال فعال و خواص زغال برای پوست

برای تهیه ماسک زغال در روش اول باید موادی از قبیل: یک قاشق چایخوری ژل، یک قاشق چایخوری گلاب، آلوئه ورا، یک چهارم قاشق چایخوری نمک دریایی و در نهایت یک قاشق چایخوری زغال فعال را با هم ترکیب کنید.

سپس ترکیب تهیه شده را بر روی پوست بگذارید و زمانی که آن بر روی پوست شما خشک شد، با آب آن را بشویید.

ماسک زغال فعال و ماست

ماسک زغال فعال و ماست در خصوص خارج کردن چربی ها و آلودگی های پوست مفید است و مورد استفاده قرار می گیرد. برای تهیه این ماسک باید چند قاشق غذاخوری ماست یونانی را با زغال فعال و کمی عسل مخلوط کنید و زمانی که یک خمیر تهیه شد، آن را بر روی پوست خود بگذارید و اجازه دهید که ماسک به مدت بیست دقیقه برروی پوست شما بماند و سپس آن را بشویید.

سخن پایانی درباره  خواص زغال برای پوست

این مطالب توسط وب سایت کلینیک مدرن به شما عزیزان ارائه داده شد تا توسط آن بتوانید مراقب های پوستی لازم را انجام دهید. اما اگر به راهکارهای دیگری در خصوص مراقبت های پوستی خود نیاز داشتید، می توانید به کلینیک زیبایی مدرن در خصوص دریافت خدمات پوست و مو مراجعه کنید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۲.۸ از ۵
از مجموع ۴ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار