• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

خواص روغن جوجوبا برای مو

آیا می دانید روغن جوجوبا چه می باشد؟ آیا می دانید خواص روغن جوجوبا برای مو چیست؟

مراقبت از مو در تمامی جهان یک مساله مهم و حائز است که بر اساس اهمیت آن روش های مختلفی برای این کار به وجود آمده اند که برخی از آنها به صورت طبیعی هستند و برخی دیگر با راهکارهای علمی و پیشرفته که با پیشرفت تکنولوژی ایجاد شده اند.

روغن جوجوبا یکی از روش های طبیعی و گیاهی برای مراقبت از موها و حفظ سلامتی و زیبایی مو است که در کلینیک مدرن قصد داریم که در خصوص خواص روغن جوجوبا برای مو با شما عزیزان صحبت کنیم.

روغن جوجوبا چیست؟

روغن جوجوبا روغنی است که گیاهی به نام جوجوبا به دست می آید که این گیاه در قسمت هایی از کالیفرنیا و مکزیک و آریزونا رشد می کند و از زمان های گذشته تا کنون برای امور درمانی و بهبود بخشیدن به زخم ها و کبودی ها توسط مردم این کشور ها و همچنین سرخ پوست ها مورد استفاده قرار می گرفته است.

همچنان نیز مصرف این روغن ادامه دارد و امروزه علاوه بر بهبود بخشیدن به زخم و کبودی در خصوص سلامت پوست و مو نیز از این روغن استفاده می شود که در این زمینه امروزه بسیار رایج شده است.

 

خواص روغن جوجوبا برای مو چیست؟

بهترین خواص روغن جوجوبا برای مو را می توان به شرح زیر در نظر گرفت:

مرطوب کردن موها

روغن جوجوبا می تواند رطوبت رسانی عمیق به مو ها را انجام دهد و به همین دلیل می توان از آن پیش از حمام به این منظور استفاده کرد. با مصرف این روغن می توان خشکی و وزی موها را از بین برد و زیبایی موها را تامین کرد.

بیشتر بخوانید: کاشت ابرو

حفظ تعادل پوست سر به شکل طبیعی

جوجوبا می تواند تعادل طبیعی پوست سر را حفظ کند و بدون ایجاد ظاهری چرب و روغنی آبرسانی به پوست سر را انجام دهد.

کنترل کردن شوره سر

از دیگر خواص روغن جوجوبا برای مو این است که به دلیل خاصیت ضد باکتریایی که دارد و از رشد باکتری ها در مو جلوگیری می کند باعث می شود که ایجاد شوره بر روی سر به میزان زیادی کاهش پیدا کند.

ترمیم کردن آسیب وارد شده به موها بر اثر پیرایش مو

جوجوبا باعث می شود که ترک ها و آسیب های ایجاد شده بر روی مو که به علت پیرایش مو ایجاد شده اند از بین بروند و با پر کردن منافذ کوتیکول مو مانع از ایجاد موخوره می شود.

علاوه بر آن روغن جوجوبا باعث نرمی و درخشندگی تارهای مو می شود و به موها حالتی ابریشمی میدهد.

تنظیم نمودن تولید سبوم برای مو

در صورتی که سبوم به میزان بیش از حد تولید شود، باعث می شود که پوست سر حالتی پوسته پوسته پیدا کند و چربی اضافی در موها ایجاد شود که در نتیجه با استفاده از روغن جوجوبا می توان تولید سبوم را در پوست سر تنظیم کرد و از بروز این مسائل جلوگیری نمود.

بیشتر بخوانید: کاشت موی طبیعی

سالم و تمیز نگه داشتن پوست سر

با تنظیم شدن سبوم در پوست سر این امکان به وجود می آید که پوست سر سالم و تمیز باقی بماند و به این شکل مانعی برای رشد مو و تقویت فولیکول های مو ایجاد نگردد.

مبارزه کردن با عفونت پوست سر

مبارزه کردن با عفونت پوست سر از خواص روغن جوجوبا برای مو است. زیرا این روغن دارای خاصیت های آنتی اکسیدانی است و با ایجاد باکتری در سر مبارزه می کند.

تامین مواد مورد نیاز برای موهای خشک

روغن جوجوبا دارای مواد مغذی بسیار زیادی از قبیل ویتامین A ،  C ، E و B است که این مواد باعث می شوند موها به خوبی تغذیه گردند و مواد مورد نیاز برای انها تامین شود.

افزایش دادن رشد مو

استفاده از روغن جوجوبا با وجود ویژگی ها و خواصی که دارد باعث می شود تا به رشد موی مجدد افرادی که در معرض طاسی سر هستند کمک شود.

کلام آخر در رابطه با خواص روغن جوجوبا برای مو

همان طور که در این مطلب مطالعه کردید، روغن جوجوبا از خواص بسیار زیادی برای مو برخوردار است که می توانید این روغن را به آسانی تهیه کنید و آن را به سادگی مورد استفاده قرار دهید و در نتیجه به بهترین شکل از سلامتی و زیبایی موهای خود مراقبت کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار