• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

خواص خرما برای مو

خواص خرما برای مو چیست؟ آیا خرما باعث تقویت مو می شود؟ مزایای خرما برای مو چیست؟

خرما یک ماده غذایی بسیار مغذی است که سرشار از ویتامین و مواد معدنی است و برای بدن انسان بسیار مفید است. از جمله مواد معدنی و ویتامین های موجود در خرما می توان به کلسیم، آهن، فسفر، پتاسیم، منزیم اشاره کرد، همچنین این ماده غذایی دارای مقادیر زیادی اسید فولیک، ویتامین آ و ویتامین کا نیز می باشد.

با وجود اینکه خرما یک ماده غذایی مفید برای اعضای بدن است، مسلما برای مو نیز می تواند مفید واقع شود. به همین دلیل در کلینیک پوست و مو مدرن قصد داریم که در خصوص خواص خرما برای مو با شما عزیزان صحبت کنیم.

مهم ترین مواد غذایی برای مو

از جمله مهم ترین مواد غذایی برای مو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مواد معدنی مانند: روی، آهن و مس
  • ویتامین های مختلف نظیر: ویتامین سی، ویتامین آ، ویتامین ب و …
  • پروتئین
  • آب
  • اکسیژن

خواص خرما برای مو چیست؟ (مزایای خرما برای مو چیست؟)

مهم ترین خواص خرما برای مو و یا مزیت های آن به شرح زیر هستند:

تامین ویتامین b مورد نیاز برای مو

ویتامین b از جمله خواص خرما است که برای داشتن موهای سالم به این ویتامین نیاز است. کمبود ویتامین b در بدن باعث می شود که موها حالت شکنندگی به خود بگیرند و خشک شوند.

با تامین شدن ویتامین b مورد نیاز برای مو می توان فولیکول های مو را نیز تقویت کرد.

به این منظور کافی است تا روزی سه عدد خرما مصرف کنید تا بتوانید به تقویت فولیکول های مو خود بپردازید.

بیشتر بخوانید:شیره خرما برای ریزش مو

شاداب و سالم تر شدن موها

از آنجایی که خرما در برگیرنده مقدار زیادی آهن است، مصرف خرما و قرار دادن آن در وعده های غذایی به شاداب شدن و سلامت شدن موهای سر کمک می کند و ضخامت و کیفیت موها را نیز ارتقا می دهد.

از بین بردن چربی اضافی مو

مواد مغذی موجود در خرما باعث می شود که چربی اضافی مو از بین برود و پیاز مو تقویت شود.

به این منظور از خرما می توان هم به شکل خوراکی استفاده کرد و یا آن را به شکل ماسک مورد استفاده قرار داد. به این منظور باید تعداد کمی خرما را خیس کنید و سپس آن را پوره کنید و سپس کمی سفیده تخم مرغ به آن اضافه کنید و آن را بر روی موها و پوست سر بمالید.

سپس اجازه دهید که ماسک تهیه شده به مدت 5 دقیقه بر روی سر بماند. در انتها موهای خود را آبکشی کنید.

جلوگیری از ریزش مو

از دیگر خواص خرما برای مو جلوگیری از ریزش مو است و به کمک آن می توانید از ریزش موی خود جلوگیری کنید. خرما ریشه موهای شما را تغذیه می کند و باعث محکم شدن تارهای مو می شود و به همین جهت از ریزش مو جلوگیری به عمل می آورد.

از بین بردن خارش سر

از خرما برای درمان خارش سر نیز می توان استفاده کرد. به این منظور باید خرما را یک دوم فنجان مایونز ترکیب کرد و سپس آن را به مدت 20 دقیقه بر روی سر خود قرار دهید و سپس موهای خود را آبکشی کنید.

مواد مورد نیاز برای مو چگونه توسط خرما در اختیار بدن قرار میگیرند؟

اگر بخواهید به شکل خوراکی از خواص خرما برای مو بهره مند شوید، زمانی که خرما را میل می کنید، مواد مغذی داخل آن به خون و گردش خون وارد می شود و سپس توسط گردش خون به پوست سر و فولیکول های مو انتقال داده می شود.

در نتیجه با این وجود هر چه گردش خون بیشتر باشد، رشد موها و تامین مواد غذایی برای آن افزایش پیدا می کند. به همین دلیل می توان گردش خون را نیز عامل موثری در سلامتی مو در نظر گرفت.

سخن پایانی

خواص خرما برای مو را در کلینیک مدرن برای شما عزیزان شرح دادیم تا با استفاده از این ماده غذایی طبیعی به راحتی بتوانید از موهای خود محافظت کنید و جلوی ریزش موهای خود را بگیرید.

اگر به استفاده از راهکارهایی مانند: کاشت مو و یا مزوتراپی مو و … نیاز داشتید، با ما در کلینیک مدرن که ارائه دهنده خدمات پوست و مو است، در ارتباط باشید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۸ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار