• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

خواص خاک رس برای پوست و مو

آیا می دانید خواص خاک رس برای پوست و مو چیست؟ آیا می خواهید با خواص خاک رس برای پوست و مو آشنا شوید؟

کلینیک مدرن که ارائه دهنده انواع خدمات پوست و مو مانند: کاشت مو، کاشت ابرو، تزریق بوتاکس، تزریق چربی و … است قصد دارد که شما عزیزان را با خواصی که خاک رس برای پوست و مو دارد، آشنا کند. پس با مطالعه این مقاله میتوانید با خواص خاک رس آشنا شوید و از آن برای تقویت پوست وموی خود استفاده کنید.

خاک رس که در ایران به وفور یافت می شود و معادن بسیار زیادی دارد، از جمله مواد طبیعی برگرفته از طبیعت است که خواص و مواد معدنی بی شماری را در خود جای داده است.

یکی از بزرگ ترین معادن خاک رس در ایران جزیره هرمز است که در این جزیره انواع مختلف خاک رس، مانند: خاک رس آبی ،سبز ، قرمز، صورتی، زرد، سفید و بنفش یافت می شود و هر کدام از انواع آنها خواص مربوط به خود را دارند که در امور مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند.

یکی از مهم ترین کاربرد های انواع خاک رس ذکر شده، مراقبت از پوست و استفاده از آنها به عنوان ماسک صورت است که البته در خصوص ساخت لوازم آرایشی و امور بسیار زیاد دیگری نیزاستفاده می شوند.

خواص خاک رس برای پوست و مو چیست؟خواص خاک رس برای پوست و مو

انواع خاک رس ذکر شده در قسمت فوق دارای خواصی به شرح زیر برای پوست و مو هستند:

خواص خاک رس برای پوست

خواص خاک رس برای پوست از قبیل زیر می باشند:

پیشنهاد مابه شما: کاشت مو به روش جدید

برطرف کردن سلول های مرده پوست

خاک رس باعث افزایش جریان خون می شود و به این شکل در از بین بردن سلول های مرده سطح پوست موثر واقع می گردد.

بهبود چروک های پوستی

از ماسک خاک رس به همراه تخم مرغ می توان برای بهبود وضعیت چروک های پوستی استفاده کرد.

برطرف کردن جوش و جای جوش

در صورتی که از خاک رس به همراه چوب صندل، گلاب و آبلیمو استفاده کنید و این ترکیب را هر روز مصرف نمایید می توانید جوش و جای جوش را از بین ببرید.

از بین بردن التهابات پوستی

خاک رس یک ماده ضد التهاب است و از دیرباز در این خصوص مورد استفاده قرار می گرفته است. خاک رس در درمان بیماری های التهاب پوست مانند: پسوریازیس و اگزما موثر است.

کاهش میزان سیاهی های پوستی

از دیگر خواص خاک رس برای پوست میتوان به روشن کنندگی پوست و از بین بردن سیاهی پوست اشاره کرد که در این رابطه باید خاک رس را در کشک بخیسانید و یا آن را در پودر نعنا قرار دهید و به مدت 20 دقیقه آن را بر روی پوست صورت خود بزنید و سپس آبکشی کنید.

درمان چربی پوست

خاک رس باعث می شود که چربی سطح پوست تنظیم شود و میزان ترشح چربی در پوست مشخص گردد. به همین دلیل استفاده از خاک رس برای اشخاصی که پوست چرب دارند بسیار مناسب است و در درمان چربی پوست قابل استفاده است.

بیشتر بخوانید:کاشت موی طبیعی

ویژگی های خاک رس

از جمله مهم ترین خواص خاک رس برای مو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

نرم و براق کردن موها

استفاده از ماسک خاک رس به نرم و ابریشمی شدن موها و همچنین براق شدن انها کمک می کند. اگر تمایل دارید که از خاک رس در این رابطه استفاده کنید باید کمی خاک رس را با آب مخلوط کنید و آن را به مدت 2 ساعت بر روی پوست سر و موهای خود بگذارید و سپس آن را با شامپو بشویید.

تقویت مو

از خاک رس در خصوص تقویت مو نیز می توان استفاده کرد. با این وجود اگر تار موهای شما تکه تکه می شوند و ضعیف شده اند باید ابتدا موهایتان را با روغن زیتون ماساژ دهید و سپس سر را با حوله گرم بپوشانید تا روغن به پوست سر نفوذ کند.

در ادامه پس از گذشت یک ساعت موهای خود را با شیر و خاک رس شست و شو دهید و درد انتها نیز موها را با شامپوی ملایم بشویید و آبکشی نمایید.

درمان شوره سر

اگر از شوره سر رنج می برید نیز میتوانید از ماسک خاک رس استفاده کنید. برای انجام این کار باید خاک رس را با دانه های شنبلیله ترکیب کنید که دانه های شنبلیله را باید از قبل خیس کنید و روز بعد کمی آب لیمو و خاک رس را به آن بیفزایید.

زمانی که ماسک آماده شد آن را بر روی پوست سر خود بزنید و سپس زمانی که نیم ساعت از آن گذشت، با شامپو بشویید و آبکشی کنید.

کلام پایانی

خواص خاک رس برای پوست و مو مطلبی بود که برای شما عزیزان شرح دادیم. امیدواریم که این مطالب برای شما عزیزان مفید بوده باشند. در صورت نیاز به راهنمایی در زمینه پوست و مو میتوانید از مقالات کلینیک مدرن استفاده کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار