• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

خواص بادمجان برای پوست

زیبایی یکی از چالش های مهم در دنیای امروز است. استفاده از روش های زیبایی و ماسک های خانگی، شیوه ای بی خطر و متناسب با انواع پوست ها بوده که فرد با آگاهی از خواص مواد طبیعی، آن ها را در جهت زیبایی مصرف می کنند. بادمجان یکی از صیفی جات پر مصرف در برنامه غذایی افراد است. سایت های زیبایی با معرفی بادمجان به عنوان یک نوع سبزی پرخاصیت، سعی در استفاده از آن برای مصارف زیبایی دارند. اگر شما هم می خواهید درباره خواص بادمجان برای پوست بدانید، مطالعه این مقاله که توسط کلینیک پوست و مو و زیبایی مدرن برای شما عزیزان تهیه شده است را از دست ندهید.

همینطور میتوانید از دیگر خدمات ما که شامل کاشت مو میشود نیز استفاده کنید.

بادمجان، لایه بردار طبیعی پوست

بادمجان با برخورداری از ویتامین C و آنتی اکسیدان های فعال، به عنوان یک اسکراب طبیعی پوست را لایه برداری کرده و در نهایت پوست درخشندگی بیشتری دارد. این خاصیت از بادمجان بر روی پوست هم به صورت خوراکی و هم موضعی عملکرد خوبی دارد. تاثیرات بادمجان به صورت خوراکی مدت طولانی تری ظاهر گشته به طوری که در استفاده موضعی از بادمجان، پوست به سرعت مواد معدنی را جذب و نسبت به آنان واکنش نشان می دهد.

بادمجان و آب رسان طبیعی

خشکی پوست دغدغه افراد با پوست حساس بوده که در فصل زمستان بیشتر گریبان گیر آن ها می شود. بافت های بادمجان سرشار از مواد معدنی و املاح بوده که مسئولیت آب رسانی و حفظ رطوبت لایه های پوستی را بر عهده دارند. خشکی پوست، نقطه آغاز چین و چروک ها و التهابات پوستی است؛ در صورتی که رطوبت رسانی به بافت های آسیب دیده انجام نشود، ممکن است بافت پوست به طور کلی از بین برود. پوستی که فاقد لایه رطوبتی باشد، دچار پیری زود رس شده و بسیار سریع نسبت به عوامل محیطی و آلودگی های هوا واکنش نشان می دهد.

درمان آفتاب سوختگی و بادمجان

مواد معدنی موجود در بادمجان، ویتامین های مورد نیاز پوست را تامین کرده و سلول های آسیب دیده را ترمیم خواهد کرد. آفتاب سوختگی یکی از بثورات پوستی بوده و در طی آن، سلول های پوست آسیب دیده و بافت میانی خود را از دست می دهند و لایه بیرونی به صورت قرمز رنگ ظاهر می شود. اگر شما هم جزء افرادی هستید که در اثر آفتاب سوختگی بر روی پوست خود التهابات و یا دانه های قرمز رنگ ایجاد شده، بهترین راه استفاده از بادمجان برای بهبودی بیماری های پوستی است.

بیشتر بخوانید:5 راه مراقبت از پوست

جوان سازی پوست با بادمجان

یکی از خواص بادمجان برای پوست، جوان سازی پوست است. به منظور جوان سازی پوست، بیشتر پوست بادمجان مورد استفاده قرار می گیرد. آنتی اکسیدان های موجود در پوست بادمجان از پیری زودرس جلوگیری کرده و به نوعی ماده کلاژن ساز محسوب می گردد. این خاصیت بادمجان هم به صورت خوراکی و هم به صورت موضعی با ترکیب عسل عملکرد بالایی داشته و ویتامین E موجود در بافت بادمجان، سلول های پوستی را برای کلاژن سازی تحریک خواهد کرد.

بادمجان و درمان کراتوزاکتینیک

کراتوزاکتینیک، نوعی ضایعه پوستی خشن است که در اثر خشکی شدید پوست ایجاد می شود. مصرف خوراکی بادمجان در درمان این ضایعه پوستی کمک بسیاری کرده و ترکیب بادمجان با سرکه سیب، به صورت موضعی نیز راهکاری مناسب برای درمان ضایعات خشن پوستی است. دانه های بادمجان حاوی مواد معدنی بسیاری بوده که با تاثیر گذاری مستقیم بر روی التهابات پوستی، سعی در از بین بردن التهابات دارد.

بادمجان و خاصیت نرم کنندگی

اگر بافت بادمجان را زیر دست خود حس کنید، خیلی راحت به نرمی بافت بادمجان پی میبرید. از دیگر خواص بادمجان بر روی پوست، نرم کنندگی آن است. استفاده از بادمجان و ژل آلوئه ورا برای آب رسانی پوست و نرم کنندگی تاثیری فوق العاده دارد.

سخن پایانی

زیبایی یکی از دغدغه های عصر کنونی است. انتخاب روش ها و ماسک های زیبایی به خصوص ماسک های خانگی اهمیت بسیار بالایی دارد. اگر با خواص و عملکرد ماسک ها آشنا نباشید، ممکن است عوارض اجتناب ناپذیری برای شما فراهم کند.

مواد طبیعی فاقد عوارض شیمیایی بوده و تنها با یک بار استفاده می توانید حساسیت آن ها را نسبت به پوست خود تشخیص دهید. به طور کلی نوع پوست در انتخاب ماسک زیبایی بسیار تاثیر گذار است. در نتیجه زمانی باید از ماسک بادمجان و یا خواص آن برای پوست بهره مند گردید که پوست شما به این ماده غذایی حساسیت نشان ندهد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار