• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

خواص بادام برای پوست و مو

در رابطه با خواص بادام برای پوست و مو چه می دانید؟ آیا می دانستید بادام برای تقویت پوست، مژه، ابرو و مو مفید است؟ پس اگر اطلاعات کافی در این زمینه ندارید، با ما همراه باشید تا مطالب مفیدی را به شما ارائه دهیم.

بادام یکی از مغزهای بسیار مغزی در آجیل است که مصرف آن نه تنها برای پوست و مو بلکه برای سایر اعضای بدن نیز مفید است و بدن برای ادامه حیات می تواند مواد مفید و مورد نیاز خود را از این دانه خوراکی تامین کند.

برای بهره مند شدن از خواص بادام برای پوست و مو علاوه بر خوردن آن به عنوان یک خوراکی، می توان از روش های دیگری نیز از آن استفاده کرد که در قسمت های بعدی این روش ها را شرح خواهیم داد.

خواص ‌بادام برای مو

در مغز بادام مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی وجود دارد که این مواد فولیکول های مو را تقویت می کنند و باعث می شوند که رشد مو افزایش پیدا کند. علاوه بر آن بادام یک منبع غنی از اسید های چرب غیر اشباع شده و ویتامین های B1 ، B2 ، B6 و A و D است که با وجود این ویتامین ها مو نرم و لطیف می شود و التهابات موجود در پوست سر مانند: شوره سر از بین می روند و همچنین آبرسانی به پوست سر انجام می شود.

خواص بادام برای مژه

همان طور که بادام برای مو مفید است و باعث تقویت مو می شود، در تقویت مژه نیز اثر گذار است و از بادام می توان برای تقویت مژه استفاده کرد. برای اینکه از بادام در خصوص تقویت مژه استفاده نمود باید روغن بادام تلخ را تهیه کرد و آن را هر روز بر روی مژه ها زد تا به این شکل به مرور به تقویت مژه ها کمک شود و مژه ها پرپشت تر شوند.

خواص بادام سوخته برای ابرو

اگر قصد دارید که از بادام در خصوص تقویت ابرو ها استفاده کنید نیز این کار امکان پذیر است. برای استفاده از بادام در خصوص تقویت ابرو، باید از بادام سوخته استفاده کرد. برای انجام این کار ابتدا باید روغن بادام سوخته تهیه کنید که برای این کار باید کمی مغز بادام شیرین و یا بادام تلخ را حرارت دهید و سپس آن را پودر کنید تا به سرمه تبدیل شود.

حال سرمه ای که تهیه کرده اید را هر روز با استفاده از یک گوش پاک کن بر روی ابروهای خود بزنید و ابروهای خود را تقویت کنید.

مواد مغذی که در داخل بادام سوخته و یا همان سرمه وجود دارند، به مرور به فولیکول های موی ابرو جذب می شوند و باعث تقویت ابرو ها می گردند. در نتیجه با این روش می توانید بعد از چند هفته شاهد پرشدن ابرو ها و افزایش رشد آنها شوید.

در این بخش لازم به ذکر است که اگر تمایل ندارید خودتان روغن بادام سوخته تهیه کنید و آن را مورد استفاده قرار دهید، می توانید سورمه های آماده موجود در بازار را تهیه کنید و مورد استفاده قرار دهید.

اما توجه داشته باشید که سرمه خریداری شده مرغوب باشد و مواد اضافی در داخل آن وجود نداشته باشد.

خواص بادام برای پوست

پس از اینکه به خواص بادام برای مو، ابرو و مژه پرداختیم، حال نوبت آن است که به خواص بادام برای پوست اشاره کنیم. از جمله مهم ترین خواص بادام برای پوست می توان به مواردی از قبیل زیر اشاره کرد:

  • جلوگیری از ایجاد جوش سرسیاه و سرسفید
  • جلوگیری از بروز آکنه
  • برطرف کردن خشکی پوست
  • تامین ویتامین E مورد نیاز برای پوست
  • کمک به درخشنده شدن پوست صورت
  • ضدعفونی کردن زخم های پوستی
  • محافظت کردن از پوست در برابر آفتاب
  • برطرف کردن چین و چروک ها
  • کاهش دادن سیاهی و پف موجود در اطراف چشم
  • لایه برداری کردن از پوست
  • درمان ترک های پوستی در نقاط مختلف بدن
  • استفاده از آن به عنوان یک پاک کننده آرایش

همان طور که مشاهده می کنید بادام برای پوست نیز دارای خاصیت های بسیار زیادی است و برای اینکه از مزایای آن در خصوص پوست بهره مند شوید، می توانید از روغن بادام استفاده کنید و یا از لوازم آرابشی و بهداشتی حاوی روغن بادام بهره مند گردید.

علاوه بر آن خوردن بادام و قرار دادن آن در وعده های غذایی خود را نیز فراموش نکنید.

کلام آخر

با این وجود امیدواریم که مطالب شرح داده شده در خصوص خواص بادام برای پوست و مو برایتان مسمر ثمر بوده باشد. اگر تمایل به استفاده از راهکارهای نوین و پزشکی مانند: تزریق بوتاکس، تزریق چربی، تزریق مزوژل و… برای جوانسازی پوست خود دارید، کلینیک مدرن بهترین انتخاب برای شما در تهران است.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۴ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار