• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

خرما و سفیدی مو

رابطه خرما و سفیدی مو چیست؟ آیا خرما برای سفیدی مو مناسب است؟

سفید شدن مو از جمله معضلاتی است که بسیاری از افراد با آن مواجه هستند و از آن رنج می برند خصوصات افرادی که در سنین پایین تر از میانسالی و پیری دچار سفیدی مو می شوند.

برای برطرف کردن این مشکل راه های بسیار زیادی وجود دارد که یکی از این راهکارها استفاده از خرما است. خرما دارای مواد معدنی، ویتامین و پروتئین های بسیار زیادی است که از آن به عنوان یک ماده مغذی یاد می شود. اما علاوه بر خواصی که خود خرما برای مو به همراه دارد، روغن هسته خرما نیز از محصولات بسیار مفید برای مو و سفیدی مو است که در کلینیک پوست و مو مدرن قصد داریم تا آنها را شرح دهیم.

همینطور میتوانید از دیگر خدمات ما که شامل کاشت مو میشود نیز استفاده کنید.

دلایل سفید شدن مو

به صورت کلی مسائل متعددی وجود دارند که باعث سفید شدن مو می شوند. برخی از مهم ترین این مسائل عبارتند از:

  • کمبود ویتامین B12
  • کمبود ملانین
  • کمبود ویتامین دی
  • کمبود آنتی اکسیدان در مو
  • استعمال سیگار و دخانیات
  • مشکلات هورمونی
  • مشکلات ژنتیکی
  • استرس
  • مواد شیمیایی

برخی از این مسائل که در قسمت فوق مطرح شد و در سفید شدن مو تاثیر می گذارند را میتوان با مصرف خرما بهبود بخشید اما برخی دیگر با مصرف خرما قابل حل نیستند و برای برطرف کردن انها باید از راهکارهای درمانی دیگر استفاده کرد.

خرما و سفیدی مو

از جمله مسائلی که در سفید شدن مو با استفاده از خرما قابل درمان هستند، میتوان به مسائل زیر اشاره کرد:

تامین ویتامین B12

خرما دربرگیرنده ویتامین های بسیار زیادی است که یکی از ویتامین های مفید و مورد نیاز برای مو در خرما، ویتامین B12 است. با مصرف خرما به صورت روزانه می توان از کمبود ویتامین B12 در بدن خلاص شد و از سفید شدن موها جلوگیری به عمل آورد. در این خصوص کافی است که در طول روز حداقل سه عدد خرما میل کنید.

تامین ملانین

کمبود ملانین در بدن از جمله اصلی ترین مسائلی است که باعث سفید شدن مو می شود و با مصرف خرما می توان ملانین مورد نیاز برای مو را در بدن تولید کرد و از ریزش مو جلوگیری به عمل آورد. به عبارت دیگر با مصرف خرما می توان کمک کرد که میزان ملانین در بدن از حد قابل قبول پایین تر نیاید.

تامین پروتیئن مورد نیاز برای مو

همان طور که در قسمت فوق مطرح شد، تولید ملانین در بدن باعث جلوگیری از سفید شدن مو می شود. پروتئین در بدن به میزان کافی باعث می شود که تولید ملانین در بدن افزایش پیدا کند و با این وجود پزشکان پروتئین را عاملی برای  تولید ملانین در بدن می دانند.

بیشتر بخوانید:خواص شیره خرما برای صورت

در رابطه با این مساله باید اشاره کنیم که خرما یک ماده سرشار از پروتئین است و با مصرف آن قادر خواهید بود تا پروتئین مورد نیاز برای بدن و مو را تامین کنید و به این شکل از سفید شدن مو جلوگیری به عمل آورید.

تامین ویتامین دی برای مو

کمبود ویتامین دی از جمله مسائلی است که باعث سفید شدن مو و یا خاکستری شدن آن می شود. بر اساس تحقیقات به عمل آمده در این زمینه مشخص گردیده است که اکثر کودکانی که دارای سفیدی موها به شکل زودرس هستند، با مشکل کمبود ویتامین دی مواجه بوده اند.

از این رو پزشکان توصیه می کنند که برای جلوگیری از سفید شدن و خاکستری شدن موها به میزان کافی ویتامین دی مصرف کنید که یکی از مواد غذایی و کاملا طبیعی در این خصوص خرما است که سرشار از ویتامین دی است.

تامین آنتی اکسیدان مورد نیاز برای مو

آنتی اکسیدان یک ماده بسیار ضروری برای تقویت مو در بدن است که وجود این ماده در بدن به سلامتی پوست و موکمک می کند. کمبود آنتی اکسیدان های مورد نیاز برای مو می تواند باعث بروز سفیدی در موها شود. بنابراین از دیگر روابط موجود در میان خرما و سفیدی مو تامین آنتی اکسیدان های مورد نیاز برای مو است.

در این رابطه لازم به ذکر است که محققان از خرما به عنوان یک ماده غذایی برای تراکم آنتی اکسیدان یاد می کنند.

کلام پایانی

خرما و سفیدی مو را توسط کلینیک پوست و مو مدرن برای شما عزیزان شرح دادیم و خواص آن را برایتان مطرح کردیم. امیدواریم که از این ماده غذایی بسیار مفید برای موهای خود استفاده کنید و از خواص آن برای موهای خود بهره مند گردید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار