• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

حساسیت های پوستی

در رابطه با حساسیت های پوستی چه می دانید؟ آیا از علل ایجاد حساسیت های پوستی اگاه هستید؟

در این مطلب تهیه شده از سوی کلینیک مدرن قصد داریم که در رابطه با حساسیت های پوستی و علل ایجاد شدن آنها با شما عزیزان صحبت کنیم تا اطلاعات بیشتری در این رابطه به دست آورید.

همینطور میتوانید از دیگر امکانات ما که شامل کاشت مو و کاشت ابرو میشود نیز استفاده کنید.

حساسیت های پوستی

یکی از شایع ترین مشکلات پوستی که تعداد زیادی از افراد در سراسر جهان با آن مواجه هستند، حساسیت و  یا آلرژی پوستی می باشد که در این بیماری عوارض حاصل از آلرژی بر روی پوست پدیدار می شود و پوست اشخاص را به خود درگیر می کند.

علل ایجاد حساسیت های پوستی

آلرژی های پوستی معمولا به دلیل واکنش بدن به عوامل مختلفی به وجود می آیند که این واکنش ها از فردی به فرد دیگر متفاوت است و در هر فردی دلیل بروز آلرژی متفاوت خواهد بود.

بیشترین عواملی که باعث بروز آلرژی پوستی می شوند، عبارتند از:

  • حساسیت بدن به فلزات مانند: طلا، نقره، استیل و …
  • حساسیت به کرم های ضد آفتاب و حشره کش ها
  • حساسیت به دارو های آنتی بیوتیک
  • واکنش آلرژیک به شوینده ها
  • واکنش آلرژیک به برخی از گیاهان
  • واکنش آلژریک پوستی به برخی از مواد غذایی مانند: فلفل قرمز

نشانه های آلرژی پوستی

آلرژی های پوستی در افراد مختلف به شکل های مختلفی بر روی پوست پدیدار می شود و عوامل نشان دهنده آلرژی در افراد متفاوت است. برخی از شایع ترین نشانه های آلرژی در پوست به شرح زیر هستند:

بیشتر بخوانید:آیا لیزر پوست را می سوزاند؟

خارش پوست

معمولا یکی از شایع ترین علائم آلرژی های پوستی، بروز خارش در پوست است که اگر خارش پوستی به مدت کمتر از شش هفته طول بکشد، میتوان دریافت که آلرژی به وجود آمده از نوع آلرژی های گذرا است و بر اثر عواملی مانند: حساسیت به غذا، عطر، گیاهان، حیوانات، گرده افشانی و … به وحود می آیند.

اما در صورتی که خارش پوست بیش از شش هفته طول بکشد باید دریافت کرد که آلرژی از نوع مزمن است و در این صورت باید علت ایجاد شدن آن را با مراجعه به پزشک پیدا کرد.

اگزمای پوستی

اگزما نوعی دیگر از واکنش های پوستی است که دلیل بروز آن میتواند آلرژی پوستی باشد. اگزما به گونه ای است که به شکل التهاباتی با رنگ قرمز بر روی پوست پدیدار می شود و معمولا با خارش پوست همراه است.

لازم به ذکر است که اگزما در صورت خشک شدن پوست بیشتر تحریک می شود و در نتیجه افرادی که با این مشکل مواجه هستند، باید سعی کنند که پوست خود را تا حد ممکن مرطوب نگه دارند و دائما از کرم های مرطوب کننده استفاده کنند.

تاول پوستی

از دیگر نشانه های آلرژی پوستی به وجود آمدن تاول پوستی است که معمولا این مشکل در افرادی که مبتلا به حساسیت های غذایی شدید هستند بیشتر پدیدار می شود. به گونه ای که افراد مبتلا به حساسیت غذایی مورد نظر، در صورتی که ماده غذایی که به آن آلرژی دارند را مصرف کنند، دچار تاول هایی بر روی پوست میشوند.

لازم به ذکر است که این نوع علائم آلرژیک پوستی در بیماران سیلیاک به فور وجود دارد.

ایجاد کهیر

کهیر نیز یکی دیگر از عارضه های پوستی است که اشخاص بر اثر ابتلا به آلرژی ممکن است که به آن دچار شوند. کهیر التهاباتی با رنگ قرمز است که به صورت جوش های قرمز رنگ کوچک در نقاط مختلف بدن به تعداد زیاد پدیدار می شود.

به عبارت دیگر می توان گفت که کهیر جوش های زیر پوستی قرمز رنگ و بسیار ریز هستند که باعث ایجاد دایره های قرمز رنگ کوچک بر روی پوست می شوند و تعداد آنها بسیار زیاد است.

از جمله حساسیت های پوستی که معمولا باعث بروز کهیر می شود، حساسیت به فلزات و یا حساسیت به کاکائو را می توان نام برد.

سخن پایانی در رابطه با حساسیت های پوستی

در این مقاله در رابطه با آلرژی پوستی و علل ایجاد آن با شما عزیزان صحبت کردیم و نشانه های آلرژی پوستی را برای شما شرح دادیم. افرادی که مبتلا به این نوع حساسیت ها در پوست هستند، متاسفانه با استفاده از روش هایی مانند: میکرونیدلینگ و یا مزونیدلینگ نمی توانند آثار حساسیت را از بین ببرند و در صورتی که مجددا در معرض محرک حساسیت خود قرار بگیرند، مشکلات پوستی برای آنها پدیدار خواهد شد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار