• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

تقویت مو با حنا

تقویت مو با استفاده از گیاه شگفت انگیز حنا

تقویت مو با بادام سوخته و یا موارد مشابه از راه هایی هستند که طرفداران بسیار زیادی را پیدا کرده اند. این مو می تواند مربوط به ابرو و یا موی سر باشد. حنا گیاهی که آن را گیاه هزار و یک خاصیت می نامند؛ پوست و مو را زیبا می کند. ما معمولا با شنیدن نام حنا به یاد رنگ کردن مو میفتیم اما حنا علاوه بر این که می تواند رنگ های زیبایی مانند قهوه ای یا رنگی روشن به مو بدهد به عنوان یک گیاه شگفت انگیز و فوق العاده برای تقویت مو نیز استفاده می شود. حنا ماده ای هست گیاهی که در خاورمیانه و کشور های جنوب آسیا طرفداران بسیاری دارد که در بیشتر موارد برای رنگ نمودن موی سر از آن استفاده می کنند.

اما حنا علاوه بر این ویژگی خاصیت دارویی نیز دارد . به عنوان نمونه می توان به تقویت مو با حنا اشاره کرد و همچنین موارد دیگری مانند درمان ریزش مو ، ترمیم آسیب و مشکلات مو کنترل سطح pH   از ویژگی های حنا، این گیاه شگفت انگیز است. در این مقاله میخواهیم به بررسی فواید و مزایای حنا برای مو بپردازیم و همچنین تقویت مو با حنا چگونه امکان‌ پذیر است؟

مزایای حنا برای رشد مو

حفظ سلامت پوست سر

حنا خاصیت زد میکروبی دارد و باعث خنکی پوست سر می شود میتوانید از حنا برای محافظت از پوست سر خود استفاده کنید.

متعادل کردن تولید روغن و pH   مو

حنا علاوه بر این که شوره سر را از بین می برد باعث متعادل کردن روغن سر شده  و روغن اضافی را از موها حذف می کند و با خاصیت آلی که دارد باعث تنظیم pH  مو سر می شود.

افزایش رشد مو و متوقف کردن ریزش مو

 حنا باعث تقویت پوست سر و موهای شما می شود و همچنین با تنظیم کردن سطح pH  از ریزش مو جلو گیری می کند و با بهبودی بافت مو رشد را افزایش می دهد.

آبرسانی مو

حنا می تواند به عنوان یک محافظ برای جلو گیری از موخوره باشد و همچنین با حفظ رطوبت مو باعث آبرسانی به پوست و مو سر شما می شود و از آسیب دیدگی و شکستگی مو سر شما جلو گیری می کند.

حنا برای درمان کچلی

حنا دارای اثر ضد میکروبی و ضد باکتری خصوصا در مورد باکتری های گرم مثبت می باشد و در مورد قارچ های مولد کچلی مانند تریکوفایتون دارای اثر ضد قارچی است. در نتیجه حنا با این خاصیت شگفت انگیزی  که دارد می تواند عامل موثر در درمان کچلی باشد.

مو های درخشان و ابریشمی

حنا به عنوان یک نرم کننده ی طبیعی و گیاهی با مقادیر بالای آب و مواد مغذی است و باعث درخشان شدن موها می شود. از اثر اعجاب انگیز تقویت مو با حنا غافل نشوید.

درمان شپش مو

ترکیب حنا با آبلیمو ترش به دلیل خواص ضد قارچی قوی که دارد می تواند به درمان شپش سر کمک کند و همچنین این ترکیب می تواند اتصال شپش به موی سر را از بین ببرد.

درمان موخوره

حنا با خاصیت رطوبت رسانی به موها می تواند به درمان مو خوره کمک کند.

تقویت مو با حنا

معرفی چند ماسک حنا برای تقویت مو

ماسک حنا و روغن کنجد

۲۵۰ میلی لیتر روغن کنجد را در یک ظرف ریخته و بر روی اجاق گاز قرار دهید تا بجوشد . ۵ پیمانه پودر حنا به آن اضافه کنید و بگذارید تا ۵ دقیقه دیگر بجوشد این روغن را در ظرفی بریزید و ۲ تا ۳ بار در هفته مو ها را با آن ماساژ بدهید تا تقویت شوند. این ماسک برای رشد و تقویت مو مفید است.

ماسک حنا

مقداری پودر برگ حنا را با آب ترکیب کنید تا خمیری به دست آید ، خمیر به دست آمده را بر روی مو ها و پوست سر بمالید و بگذارید ۲۰ دقیقه بماند و سپس با آب و شامپو شستشو دهید. این ماسک برای درمان ریزش مو مفید است.

ماسک حنا و آبلیمو

  • یک فنجان پودر حنا را با نصف فنجان چای تازه ، ۱ لیوان آبلیمو و ۱ قاشق غذا خوری ماست ترکیب کنید و آن را بر روی مو ها بمالید و بگذارید حداقل یک ساعت بماند سپس با آب گرم شستشو دهید . از این ماسک به عنوان نرم کننده طبیعی مو استفاده می شود.

سخن پایانی

حنا یک گیاه دو لپه ای است که در شمال استرالیا و جنوب و غرب آسیا یافت می شود و از گیاهان بومی آفریقا است . این گیاه معجزه گر طبیعی است که می توان از آن برای رشد و تقویت مو استفاده کرد. البته برای این که بتوان با اطمینان از حنا استفاده کرد باید صد در صد ارگانیک باشد. پس از تقویت مو با حنا غافل نشوید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار