• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

تقویت ساقه مو

آیا شما نیز از داشتن موهای نازک و ضعیف رنج می برید؟ آیا می خواهید به تقویت ساقه مو خود بپردازید؟

پس با ما در کلینیک پوست و مو مدرن که خدمات پوست و مو و زیبایی را به شما هموطنان عزیز ارائه می دهد، همراه باشید.

ضخامت ساقه مو، یکی از نشانه های موی سالم است. ژنتیک و عوامل محیطی بر نوع مو، استحکام و حجم آن نقش عمده ای دارد. موهای ضعیف با علائمی همانند خشکی یا چربی شدید، شکنندگی و نازکی قابل تشخیص است. برخی از عوامل هورمونی، رژیم غذایی نامناسب، استرس، عوامل عصبی و عفونت های قارچی سر سبب تشدید نازکی ساقه های مو می شود. در این مقاله به راهکارهایی برای تقویت ساقه مو اشاره شده است.

.همینطور میتوانید از دیگر خدمات ما که شامل کاشت موی طبیعی و کاشت ریش و سبیل  میشود نیز استفاده کنید

رژیم غذایی سالم

بارها این جمله را شنیده اید که عوامل درونی بر روی پوست و عوامل بیرونی تاثیر مستقیم دارد. آسیب پذیری ساقه های مو از کمبود مواد مغذی نشات می گیرد. داشتن رژیم غذایی سالم، به ساخت پروتئین مو یا همان کراتین کمک کرده و در رشد و تقویت مو موثر است.

موخوره، یک نگرانی در ساقه مو

موخوره یا همان دو شاخه شدن انتهای تارهای مو، یک آسیب جدی برای مو و ساقه آن محسوب می شود. کنترل میزان موخوره و استفاده از شامپوهای مناسب، برای تقویت ساقه مو راهکاری عالی است.

سشوار و اتوی مو

سشوار، اتوی مو و سایر دستگاه های حرارتی حالت دهنده مو، بر نازکی و شکنندگی موها تاثیر داشته و در صورت افزایش درجه حرارت وسایل حرارتی، ساقه موها به طور کامل بافت خود را از دست داده و ضعیف می شود.

ویتامین ها

ویتامین ها نقش مهمی در سلامت و تقویت ساقه مو دارد. ویتامین C، یک ویتامین ضروری برای تقویت فولیکول های مو و سلامت رگ های خونی و جذب آهن به شمار می رود. یکی دیگر از ویتامین های مهم در تقویت ساقه مو، ویتامین های گروه B بوده که در اکثر مواد غذایی همانند تخم مرغ، هویج و … به وفور یافت می شود.

روغن های گیاهی

اگر موهای چربی ندارید، بهترین گزینه برای تقویت ساقه مو استفاده از روغن های گیاهی است. استفاده از روغن های کرچک، آویشن، رزماری، گل شمعدانی، بادام و نارگیل برای ترمیم سلول های آسیب دیده ساقه مو و تحریک رشد مو مورد استفاده قرار می گیرد.

در شیوه روغن تراپی، ساقه های نازک مو بواسطه ماساژ با روغن آرگان تقویت شده و بافت های کوتیکول آسیب دیده ترمیم خواهد شد. روغن آرگان، یک محصول همه جانبه بوده که جایگزین تمام محصولات مراقبتی مو است.

تونیک های خانگی برای تقویت ساقه مو

– تخم مرغ و شیر

تخم مرغ و شیر منبع عالی پروتئین بوده که با استفاده موضعی این دو ماده به عنوان ماسک مو، ساقه مو را تقویت کرده و نرم کنندگی و درخشندگی خاصی به موهای شما می دهد.

بیشتر بخوانید:رابطه پیازمو و رشد مو

– جعفری و رزماری

جعفری یک آنتی اکسیدان عالی بوده که باکتری های مولد عارضه های پوستی را از بین می برد. جوشانده جعفری و رزماری به عنوان یک شامپو برای موهای آسیب دیده سبب ترمیم فولیکول ها و تقویت ریشه مو و در نهایت افزایش ضخامت مو می شود.

– آب پیاز

افراد زیاد به پیاز حساس بوده و به اصطلاحی اشک آن ها را در می آورد، اما این خاصیت پیاز سبب تقویت موهای شما می شود. عصاره پیاز، در جهت جلوگیری از ریزش مو و حجم دهی مو مورد استفاده قرار می گیرد.

چند نکته کلیدی در تقویت ساقه مو

– از درمان های شیمیایی برای ترمیم موی آسیب دیده و تقویت ساقه مو پرهیز کنید.

– استفاده از مواد شوینده ملایم

– عدم خرید شامپو و شوینده های حاوی الکل و سولفات

– استفاده مداوم از آب و سبزیجات در برنامه غذایی

– محدودیت استفاده از سشوار و وسایل حرارتی

کلام پایانی

شیوه زندگی و عادات غذایی تاثیر بسیاری بر زیبایی و درخشندگی موها دارد. تغییر لایف استایل یا همان شیوه زندگی خود، گام های موثری در جهت تقویت ساقه مو و ترمیم موهای آسیب دیده را به دنبال دارد. از جمله عناصر تغییر در شیوه زندگی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– محافظت از موها در مقابل مواد شیمیایی و رنگ و دکلره مداوم

– ماساژ پوست سر و روغن تراپی آن در جهت بهبودی گردش خون و تحریک رشد مو

– کنترل سطح استرس و عوامل عصبی محیطی برای جلوگیری از ریزش مو، عارضه های پوستی مو و تضعیف شدن ساقه مو

– شست و شوی صحیح موها و جلوگیری از شانه زدن موهای خیس

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار