• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

تفاوت کربوکسی تراپی و مزوتراپی مو

تفاوت کربوکسی تراپی و مزوتراپی مو چیست؟ کربوکسی تراپی بهتر است و یا مزوتراپی؟

آیا می خواهید پاسخ این پرسش ها را بدانید؟ پس با ما در کلینیک پوست و مو مدرن همراه باشید و این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

ریزش مو در میان انسان ها و در دنیای امروزی مساله ای بسیار رایج است که در میان هر ده نفر، هشت نفر از این مشکل رنج می برند. افزایش ابتلا به ریزش مو در میان افراد باعث شده است که عده زیادی در پی یافتن روش های مناسب برای تقویت مو و یا ترمیم مو باشند.

همینطور میتوانید از خدمات ما که شامل کاشت مو میشود نیز استفاده کنید.

به همین دلیل در کلینیک پوست و مو مدرن تصمیم گرفتیم که در خصوص کربوکسی تراپی و مزوتراپی مو با شما عزیزان صحبت کنیم و تفاوت این دو روش را مطرح نماییم.

کربوکسی تراپی مو چگونه است؟

کربوکسی تراپی مو روشی است که در آن از گاز کربن دی اکسید استفاده می شود، به گونه ای که گاز کربن دی اکسید به صورت موضعی بر پوست سر تزریق می شود و سپس با تزریق آن به پوست سر، گردش خون در این بخش افزایش پیدا می کند و تقویت رشد موها صورت می گیرد.

مزوتراپی مو چگونه است؟

مزوتراپی مو به گونه ای است که در آن از تزریق موضعی ویتامین ها، آنزیم ها، عصاره های گیاهی و همچنین هورمون ها استفاده می شود. با تزریق این مواد به صورت موضعی به پوست سر، نیاز مو و پوست سر به مواد مغذی تامین می شود و به این شکل موها تقویت می گردند.

تفاوت کربوکسی تراپی و مزوتراپی مو

با در نظر گرفتن تعاریف این دو روش که در قسمت فوق مطرح شد، می توان گفت که مزوتراپی و کربوکسی تراپی از برخی جهات به هم شبیه هستند و در کنار شباهت های خود، تفاوت هایی نیز دارند.

مهم ترین تفاوت های این دو روش را می توان به شرح زیر هستند:

در روش کربوکسی تراپی همان طور که ذکر شد از تزریق کربن دی اکسید استفاده می شود اما در مزوتراپی مو، مواد تزریق شده مواد طبیعی و مورد نیاز برای مو هستند و یک ماده اضافی در این روش به بدن وارد نمی شود.

در کربوکسی تراپی تزریق کربن به لایه آخر پوست انجام می شود در حالی که در مزوتراپی تزریق در لایه میانی پوست انجام می شود. به همین دلیل علاوه بر اینکه این دو روش در لایه تزریق با هم تفاوت دارند، تاثیرات آنها نیز با هم متفاوت است زیرا زمانی که تزریق در لایه زیرتر پوست انجام شود، تاثیرات بیشتری نیز به همراه دارد. بنابراین می توان گفت که روش کربوکسی تراپی میتوانند در مقایسه با مزوتراپی  تاثیرات بیشتری بر تقویت مو داشته باشد.

بیشتر بخوانید:مراحل درمانی مزوتراپی مو

از دیگر تفاوت کربوکسی تراپی و مزوتراپی مو باید به این مساله اشاره کرد که مدت زمان مورد نیاز برای تزریق مزوتراپی کمتر از کربوکسی تراپی مو است، زیرا در مزوتراپی تزریق در لایه میانی صورت می گیرد.

تفاوت کربوکسی تراپی و مزوتراپی مو را می توان در خصوص این مساله نیز در نظر گرفت که در مزوتراپی مواد در غالب مایع به پوست سر تزریق می شوند، در حالی که در کربوکسی تراپی مواد در غالب گاز به پوست سر تزریق می گردند.

در روش مزوتراپی از سوزن بسیار ریز تری برای تزریق استفاده می شود و به همین دلیل ممکن است که حالت ناخوشایند فرد در روش کربوکسی تراپی به علت بزرگ تر بودن سوزن، بیشتر باشد.

کربوکسی تراپی بهتر است و یا مزوتراپی

در رابطه با اینکه کربوکسی تراپی بهتر است و یا مزوتراپی باید گفت که از نظر میزان تاثیرگذاری، روش کربوکسی تراپی موثر تر است و نتایج بیشتری دارد. اما از نظر میزان عوارض باید بدانید که روش مزوتراپی برای شما عزیزان بهتر است و عوارضی ندارد در حالی که روش کربوکسی تراپی به دلیل ورود کربن دی اکسید به بدن ممکن است که همراه با عوارضی باشد.

کلام اخر

در این مقاله در رابطه با تفاوت کربوکسی تراپی و مزوتراپی مو با شما عزیزان صحبت کردیم و در رابطه با اینکه کربوکسی تراپی بهتر است و یا مزوتراپی نیز اشاراتی کردیم. در صورتی که می خواهید از این روش ها استفاده کنید، با پزشکان ما در کلینیک پوست و مو مدرن مشورت کنید و یک نوبت ویزیت برای دریافت مشاوره دریافت نمایید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار