• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

تفاوت کراتین و پروتئین تراپی

آیا از تفاوت کراتین و پروتئین تراپی آگاه هستید؟ آیا می خواهید بدانید که کدام یک از این روش ها برای شما مناسب تر است؟

زیبایی و سلامتی مو از اهمیت زیادی برخوردار است و از انجایی که مو در زیبایی چهره بسیار تاثیر گذار است، توجه به مو در بین افراد بسیار مساله با اهمیتی است.

امروزه روش های مختلفی برای احیای مو و حفظ شادابی و زیبایی مو به وجود آمده اند که کراتین مو و پروتئین تراپی دو مدل از این روش های جدید هستند و در این مطلب می خواهیم در خصوص این دو مدل احیای مو با شما عزیزان صحبت کنیم.

اگر از مو‌های زبر و شکننده خود خسته شده‌اید؛ اگر نمی‌توانید مو‌های خود را به راحتی فرم دهید و برای ‌شانه کردن با مشکل روبرو هستید، روش‌های مختلفی وجود دارد که به لطیف و نرم شدن مو‌های شما کمک می‌کند. برای مثال کراتینه کردن مو و پروتئین تراپی مو دو روشی هستند که نتیجه بسیار خوبی را به همراه دارند.

اما شما باید با تفاوت کراتین و پروتئین تراپی مو آشنا باشید چون اثربخشی هر یک از این دو روش کاملاً متفاوت است و براساس مشکلاتی که در ساقه موی شما بروز می‌کند، باید از روش مناسب استفاده کنید. بنابراین در این مطلب با ما همراه باشید تا تفاوت‌های کراتین و پروتئین تراپی را برای شما توضیح دهیم.

 

کراتین چیست؟

کراتین به پروتئین موردنیاز و اساسی برای مو گفته می شود که در صورت عدم وجود آن به اندازه کافی در بدن موها وز و فر می شوند. کراتین دارای انواع مختلف آلفا کراتین و بتا کراتین است که نوع کراتین مورد نیاز برای پوست و مو بتاکراتین است.

بیشتر بخوانید: مزوتراپی بینی

کراتین مو روشی نیمه دائمی برای صاف کردن موهای وز و مجعد است که در این روش موها به صورت موقت با محلول کراتین مورد نیاز برای مو پوشش داده می شوند.

اجازه دهید ابتدا تعریفی در مورد هر یک از این دو روش داشته باشیم. کراتین درمانی به روش گفته می‌شود که فرد از کراتین مصنوعی و مواد نرم و لخت‌کننده مو همانند فرمالدئید برای درمان مشکل خشکی و شکنندگی مو‌های خود استفاده می‌کند.

در نتیجه زمانی که کراتین درمانی تمام شود مو‌های شما از حالت خشک و وز خارج شده و کاملاً صاف و نرم خواهد شد. حتی کسانی که مو‌های مجعدی دارند می‌توانند به کمک کراتین درمانی، مو‌های خود را صاف کنند.

کراتین درمانی به نرم شدن مو‌ها نیز کمک می‌کند یعنی مو‌های شما را از حالت ضخیم و خشک خارج شده و در نتیجه وقتی دست خود را در لابلای مو‌ها حرکت می‌دهید، متوجه لطافت بافت مو خواهید شد.

 

پروتئین تراپی چیست؟

پرتئین تراپی یکی از روش های احیای مو است که در این روش علاوه بر احیای مو، صافی مو نیز برای افراد ایجاد می شود و با پروتئین تراپی می توان به موهایی صاف و ابریشمی دست پیدا کرد.

 

پروتئین تراپی چیست؟

 

در پروتئین تراپی از موادی که حاوی پروتئین هستند، برای احیای مو استفاده می شود و به این شکل میتوان مشکلات و بیماری های مو مانند: موخوره، گره خوردن مو، زبری مو و … را برطرف کرد.

نداشتن تغذیه مناسب، عدم رسیدگی به مو‌ها، مصرف مواد مخدر و همچنین رنگ کردن پی‌ در پی مو‌ها، باعث شکننده شدن ساقه مو خواهد شد چرا که کراتین مو از بین می‌رود و مو‌های شما بسیار خشک و زبر خواهد شد.

فرآیند پروتئین تراپی از طریق تأمین پروتئین‌های از دست رفته مو، به نرم و خوش حالت شدن موها کمک می‌کند. در واقع پروتئین تراپی به روشی گفته می‌شود که از طریق بازسازی پیوند‌های مو، باعث می‌شود مو‌های شما از حالت خشک خارج شود.

در صورتی که مو‌های شکننده، وز و خشکی دارید؛ در صورتی که خاصیت انعطاف‌پذیری مو‌های شما از بین رفته است و اگر مو‌ها به حدی نازک شده‌اند که با برس کشیدن به مو شکسته می‌شوند، می‌توانید پروتئین تراپی را انجام دهید.

تفاوت کراتین و پروتئین تراپی چیست؟

اکنون که با کاربرد هر یک از روش‌های کراتین و پروتئین تراپی آشنا شدید، باید بدانید چه تفاوتی بین این دو روش وجود دارد و چه زمانی می‌توانیم از کراتین و پروتئین تراپی استفاده کنیم:

  • مهمترین تفاوت کراتین و پروتئین تراپی این است که در روش کراتینه کردن مو، باید از کراتین مصنوعی استفاده شود ولی در پروتئین تراپی مخلوطی از چند پروتئین برای تقویت و لطافت مو‌ها استفاده خواهد شد که عمدتاً فرد اپراتور به سراغ پروتئین‌های گیاهی و حیوانی می‌رود تا از این طریق بتواند نیاز غذایی مو را تأمین کند. در واقع همان گونه که متوجه شدید پروتئین تراپی نقش تقویت کنندگی نیز دارد.
  • البته در انتخاب روش کراتینه مو و پروتئین تراپی باید مدت زمان ماندگاری را نیز در نظر گرفت. پروتئین تراپی بین ۴ تا ۶ هفته دوام دارد در حالی که اثر کراتین مو بین ۴ تا ۶ ماه باقی می‌ماند.
  • هدف از کراتینه مو، صاف کردن مو‌ها است به گونه‌ای که زبری مو به طور کامل برطرف شده و مو‌های شما از حالت وز و شکننده خارج شود. اما هدف از پروتئین تراپی، تقویت ساختار مو، کمک به بازسازی تار‌ها و ریشه‌های مو و در نتیجه افزایش استحکام مو است. بنابراین پروتئین تراپی اثر ریشه‌ای دارد و باعث تقویت بنیه ریشه مو و همچنین ساختار ساقه مو خواهد شد.
  • سؤالی که اغلب افراد در زمان اجرای کراتین و پروتئین تراپی مطرح می‌کنند این است که آیا این دو روش خطراتی را به همراه دارند یا نه. مهم‌ترین تفاوت کراتین و پروتئین تراپی مو، میزان استفاده از فرمالدئید است. در کراتین حتماً باید فرمالین زیادی مصرف شود ولی در پروتئین تراپی میزان مصرف فرمالین بسیار کمتر است. بنابراین کراتین خطر بیشتری دارد.
  • کاربرد هر یک از این دو روش براساس شرایط موی افراد نیز متفاوت است. اگر فردی مو‌های بسیار مجعد و موج‌دار داشته باشد پروتئین تراپی اثربخشی بهتری خواهد داشت.

اصلی ترین تفاوت های موجود در میان این دو روش بصورت توضیحات بیشتر در زیر آورده شده است:

مواد به کار رفته برای کراتین و پروتئین تراپی

موادی که برای پروتئین تراپی و کراتین مورد استفاده قرار می گیرند با هم تفاوت دارند که در روش کراتین از پروتئین بتا استفاده می شود در حالی که در پروتئین تراپی از محصولاتی حاوی پروتئین استفاده می شود.

میزان ماندگاری و دوام

کراتین مو به صورت کلی دارای ماندگاری و دوامی در حدود 6 ماه است و یک روش نیمه دائمی به حساب می آید اما ماندگاری پروتئین تراپی در مقایسه با کراتین، کمتر است و میزان دوام و ماندگاری آن در حدود 4 ماه است. در صورتی که مراقبت های لازم برای موها را بعد از پروتئین تراپی و کراتین مو به خوبی انجام داد می توان ماندگاری انها را بیشتر کرد.

میزان احیای مو

میزان احیای مو نیز از دیگر تفاوت کراتین و پروتئین تراپی است که در کراتین مو میزان احیای مو کمتر از پروتئین تراپی است و به همین دلیل اشخاصی که مشکلات موجود در موهای آنها زیاد است بهتر از پروتئین تراپی استفاده کنند.

هزینه کراتین و پروتئین تراپی

کراتین مو در مقایسه با پروتئین تراپی دارای هزینه بیشتری است و به همین دلیل می توان گفت که پروتئین تراپی در مقایسه با کراتین مقرون به صرفه تر است و احیای بیشتری را نیز برای موها رقم می زند.

میزان صافی مو و زیبا شدن مو

صافی مو و درخشندگی مو در روش کراتین مو بیشتر از پروتئین تراپی است و به همین دلیل کراتین مو برای اشخاصی که بیشتر می خواهند موهای صافی داشته باشند، مناسب تر است اما افرادی که می خواهند احیای موهای آنها بیشتر باشد، بهتر است که از پروتئین تراپی استفاده کنند.

سخن پایانی

تفاوت کراتین و پروتئین تراپی، موضوعی بود که در این مقاله به بررسی آن پرداختیم و تفاوت های این دو روش را مطرح کردیم.

با کمک کراتین و پروتئین تراپی مو شما می‌توانید با مو‌های زبر، وز و شکننده خود خداحافظی کنید. اما توجه داشته باشید که اگر این دو روش توسط یک فرد متخصص انجام نشود ممکن است به بافت مو آسیب وارد گردد چون باید میزان ترکیبات در کراتین و پروتئین تراپی به طور دقیق مشخص شود.

برای این منظور پیشنهاد می‌کنیم به مدرن کلینیک مراجعه کنید و از افراد متخصص بخواهید وضعیت موی شما را بررسی کرده و سپس براساس شرایط شما بهترین روش را اجرا کنند.

حال با این وجود و با توجه به تفاوت های این دو روش چنانچه قصد دارید که یکی از این دو روش برای احیا و صافی موهای خود در تهران به کار ببرید، می توانید به کلینیک زیبایی مدرن مراجعه کنید که دراین مجموعه علاوه بر کراتین مو و پروتئین تراپی امور دیگری نیز در خصوص پوست و مو از قبیل: کاشت مو، تزریق بوتاکس، بوتاکس مو، تزریق مزوژل و … نیز امکان پذیر هستند.

در صورتی که قصد دارید تا اطلاعات بیشتری در رابطه با انواع تراپی و احیای مو به دست آورید، سایر مقالات موجود در کلینیک مدرن را نیز مطالعه کنید و با افزایش آگاهی یکی از مناسب ترین روش ها را برای احیای موهای خود به کار ببرید.

 

منبع : www.wikipedia.org

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۲ از ۵
از مجموع ۲۸ رای

Subscribe
Notify of
guest
3 نظرات
oldest
newest most voted
Inline Feedbacks
View all comments
فرزانه
فرزانه
2 years ago

عالی بود ممنون

ناهید
ناهید
1 year ago

توضیحات خیلی خوب بود.

موبایل
9198926972
Parvaz
Parvaz
1 year ago

مرسی خوب بود ♡

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار