• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

ترمیم پروتز مو

ترمیم پروتز مو چگونه است؟

ریزش مو یکی از مشکلات شایع در بین افراد بوده که تاثیر بسیاری بر زیبایی ظاهری و وجه اجتماعی فرد دارد. شاید شما نیز بارها در اطرافیان خود دیده باشید، فردی که از ریزش موی خود رنج می برد یا حتی افرادی که بدلیل کم پشتی مو یا طاسی مسخره می شوند.

بسیاری از افراد از کاشت مو هراس داشته و پروتز را به عنوان یک راهکار عالی انتخاب می کنند، اما آیا موی پروتز شده نیز به ترمیم نیاز دارد؟ برای دریافت پاسخ این پرسش به این مقاله که از سوی همکاران ما در کلینیک پوست و مو مدرن برای شما عزیزان تهیه شده است، توجه کنید و اندکی از زمان خود را به مطالعه آن اختصاص دهید.

پروتز مو چیست؟

روزانه تبلیغات بسیاری از کیلینیک های زیبایی با عنوان پروتز مو می بینید، اما اصلا معنای پروتز مو را می دانید؟

پروتز مو، نوعی موی مصنوعی با جلوه ای طبیعی بوده که برای انواع پوست های سر مناسب است. این روش بازگردانی مو، موقتی بوده و دارای پایه هایی از جنس مختلف است. انتخاب پایه مناسب، به نوع موی فرد و با نظر تکنسین پروتز کار انجام می شود.

مراحل انجام پروتز مو

یکی از سوالات رایج در بین متقاضیان پروتز مو، اطلاع از مدت زمان انجام پروتز است. تمامی مراحل انجام پروتز مو، به مدت یک ماه انجام می شود. فرد در ابتدا به کیلینیک زیبایی مراجعه کرده و با معاینه کامل وضعیت کم پشتی و موهای خود توسط تکنسین، پروتز مناسب مو شخص انتخاب می شود. پروتز موی انتخابی به لحاظ شاخص های کیفی و نوع آن باید متناسب با موی طبیعی فرد باشد. در این مرحله، برای سایز پروتز انتخابی باید پوست سر فرد اندازه گیری شود.

در قدم بعدی، تارهای موی طبیعی فرد به عنوان نمونه برداشت شده و با تزریق غشاء، نمونه مطابق با موی طبیعی فرد گسترش می یابد. غشاء به کار رفته، ماده ای ضد حساسیت بوده که با توجه به نوع موی طبیعی و پوست سر فرد انتخاب می شود.

مزایای ترمیم پروتز مو

پروتز مو، یک روش موقت محسوب شده و مزایای خاص خود را دارد.

– هزینه کمتر نسبت به روش های کاشت مو

– حالت طبیعی پروتز مو

– نداشتن درد و هیچ گونه جراحی

– قابلیت اجرا به صورت مقطعی مناسب برای افرادی که از طاسی ناحیه ای رنج می برند.

– مناسب برای پوست های حساس: مواد الیافی موهای ترمیمی، ضد حساسیت بوده و هیچ گونه عارضه جانبی برای فرد باقی نمی گذارد.

مدت ماندگاری پروتز مو

عمر پروتز تا حدود زیادی به مواد سازنده و نوع اتصال آن به پوست سر ربط دارد. استفاده از مواد سازنده با کیفیت، سبب افزایش طول عمر پروتز می شود. نزدیکی ساختاری موی پروتز شده با موی طبیعی شخص باعث شده تا نکات نگهداری از موی طبیعی برای افزایش طول عمر مفید موهای پروتز نیز در نظر گرفته شود.

در بین عوامل تاثیر گذار بر دوام و عمر موی پروتز، جنس و روش نگهداری از آن بیشترین اهمیت را داشته؛ به طوری که مشاوران زیبایی با توجه به نوع مو و حتی شغل فرد، پروتز موی مناسب را پیشنهاد می دهند.

عمر مفید پروتز مو بسته به نوع آن ها متفاوت بوده و 10 تا 15 ماه کارایی مفید برای شخص دارد. در صورت استفاده از مواد با کیفیت و پزشک متخصص، گاها پروتز تا دو سال نیز عمر مفید داشته و پس از آن باید ترمیم شود.

بیشتر بخوانید:ترمیم مو بدون چسب

هزینه ترمیم پروتز مو

هزینه پروتز مو بستگی به سطح ریزش موی فرد، مقدار تراکم موی انتخابی شخص، نوع جنس پروتز مو، بلندی و رنگ موی پروتز انتخاب شده دارد. گاها نرخ پروتز های مو وارداتی با قیمت دلار دچار نوسان می شود. هزینه ترمیم موی پروتز شده نیز بستگی به فاکتورهای ذکر شده داشته، که در صورت تمایل شخص، می تواند نوع دیگری را انتخاب نماید.

کلام آخر

امروزه ترمیم پروتز مو، بدلیل هزینه کم و نتیجه فوری آن نسبت به روش های کاشت مو، طرفداران بسیاری پیدا کرده است. این شیوه کاملا موقتی بوده و در بهترین شرایط تا دو سال عمر مفید دارد. در بحث میزان ماندگاری و دوام ترمیم پروتز مو سه دشمن اصلی نور آفتاب، نوع شامپو و عوامل محیطی تاثیر گذار است. اشعه های فرابنفش در نور آفتاب، سبب تاثیرات منفی در پوشش پروتز مو و چسب های اتصالی آن می شود. انتخاب شوینده مناسب، یکی از نکات نگهداری پروتز مو است. برای انتخاب نوع شوینده باید در نظر داشته باشید که از موی پروتز باید همانند موی طبیعی نگهداری شده و در برابر عوامل محیطی همانند گرد و غبار محافظت شود.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار