• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

ترمیم موی سوخته

شاید زیبایی موی فر یا دکلره نظر شما را نیز جلب کرده، اما از عوارض فر، دکلره و یا رنگ های شیمیایی آگاه هستید؟ترمیم موی سوخته چگونه صورت می گیرد

فر دائم مو، صافی دائم، استفاده از دکلره و رنگ های شیمیایی همگی سبب جذابیت کوتاه مدت موهای شما می شود، اما در پشت پرده این زیبایی، کوتیکول های مو تخریب شده و مو به مرور زمان دچار سوختگی می شود. ترمیم موی سوخته، یکی از مسائل مورد بحث در بین بانوان بوده که اکثرا روش های زیادی از شیوه های درمانی تا خانگی برای درمان آن به کار می گیرند.

به همین دلیل در کلینیک پوست و مو و زیبایی مدرن قصد داریم که در رابطه با این موضوع با شما هموطنان عزیز، خصوصا شما بانوان گرامی صحبت کنیم.

همینطور میتوانید ازدیگر خدمات ما که شامل کاشت موی طبیعی و کاشت ریش و سبیل میشد نیز استفاده کنید.

علائم موهای سوخته

علائم ظاهری بافت موهای آسیب دیده در اثر حرارت، کاملا مشخص بوده و پس از استفاده بیش از حد سشوار و دیگر وسایل حرارتی مو، خود را نشان می دهد. موی سوخته، انعطاف پذیری خوبی نداشته و شکل و فرم طبیعی خود را حفظ نخواهد کرد.

برخی از نشانه های ظاهری موی سوخته شامل موارد زیر است:

– شکنندگی موها

– گره خوردن موهای سر

– بافت خشن مو

– خشکی بیش از حد مو

– گره های سفید رنگ در انتهای بافت تارهای مو

نکات ترمیم موی سوخته

– ماسک های نرم کننده

استفاده از ماسک موی نرم کننده خانگی همانند: ماسک آلوئه ورا، ماسک عسل و تخم مرغ، ماسک روغن زیتون و عسل و انواع اسانس های گیاهی برای ترمیم موی سوخته بسیار موثر بوده و نتایج عالی را به دنبال خواهد داشت.

– استفاده نکردن از شامپو

شامپو، چربی طبیعی مو را از بین برده و سبب تشدید عوارض موی سوخته می شود. استفاده مداوم از شامپو برای شست و شوی موهای سوخته، سلول های آسیب دیده، قدرت ترمیم کنندگی خود را از دست می دهند.

– رژیم درمانی

مصرف مواد غذایی حاوی پروتئین همانند ماهی، تخم مرغ، گوشت قرمز و چای سبز سبب تقویت فولیکول های مو و ترمیم موی سوخته می شود.

راهکارهای ترمیم موی سوخته

شاید شما نیز به توصیه اکثر آرایشگران، با کوتاه کردن موی خود، موهای سوخته را درمان کنید؛ اما بهتر است بدانید روش های خانگی و درمانی بسیاری وجود داشته که بافت آسیب دیده مو را بهبود می بخشد.

– روغن نارگیل و موی سوخته

روغن نارگیل، خاصیت نرم کنندگی و تقویت ریشه مو دارد. استفاده از ماسک خانگی روغن نارگیل و شیر به عنوان یک راهکار عالی برای ترمیم سوختگی موها شناخته می شود.

– موز

موز علاوه بر طعم خوب، خاصیت بسیاری در حوزه زیبایی پوست و مو نیز دارد. بافت مو، حاوی مقدار زیادی پتاسیم بوده که بافت سلول های آسیب دیده را ترمیم خواهد کرد. استفاده از ماسک موز له شده و روغن زیتون در تقویت ریشه مو و درخشندگی آن تاثیر فراوانی دارد.

– حنا

در گذشته افراد از حنا به عنوان یک رنگ طبیعی استفاده می کردند، اما امروزه حنا به عنوان یک پوشش حفاظتی عمل کرده و با خاصیت نرم کنندگی عالی که داشته، موی سوخته را ترمیم خواهد کرد. باید توجه داشته باشید که به منظور جلوگیری از رنگ مو با ماسک حنا، باید پودر حنا با ماست مخلوط شود.

بیشتر بخوانید:بیماری های شایع مو

– روغن زیتون و عسل

روغن های گیاهی و به خصوص روغن زیتون یک محرک و تقویت کننده عالی مو شناخته می شود. ترکیب روغن زیتون با عسل برای ترمیم موی سوخته و درخشندگی موها کاربرد بسیاری داشته و اکثر بانوان پس از دکلره یا رنگ موی شیمیایی، از این ماسک استفاده می کنند.

– روغن بادام تلخ

سوختگی مو و ریشه های آن، سبب خشکی بیش از حد تارهای مو می شود. استفاده از روغن بادام تلخ به عنوان یک آب رسان عالی برای حفظ رطوبت تارهای مو و جلوگیری از شکنندگی مو به کار می رود.

کلام پایانی

موهای سوخته رطوبت خود را به کلی از دست داده و حالت وزی می گیرد. یک شیوه نوین به نام روش درمانی روغن داغ برای ترمیم موهای سوخته بسیار کاربرد دارد. هدف از انجام این شیوه، بازگردانی بخشی از رطوبت و درخشش مو و در نهایت ترمیم بافت موی سوخته است. ماساژ روغن های گیاهی داغ البته تا حدی که سبب سوزاندن پوست سر نشود، یک راه درمانی عالی برای تحریک گردش خون در کف سر است. دوره بازسازی موهای سوخته طولانی بوده و نباید انتظار داشت با یک بار انجام روش های خانگی یا روغن درمانی، به طور کامل مو سلامت و تازگی خود را بدست آورد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار