• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

ترمیم موی دکلره شده

دکلره چیست؟ موی دکلره چه معنایی دارد؟ دکلره باعث جذابیت می شود؟ راهکارهای ترمیم موی دکلره شده چیست؟

اگر سری به لیست موتورهای جستجوگر بزنید، تمامی این سوالات را با پاسخ های بسیاری از جانب پزشکان، متخصصان زیبایی و یا حتی راهکارهای خانگی آرایشگران مواجه می شوید. رنگ مو و دکلره سبب جذابیت و درخشندگی موها می شود، اما در قبال این زیبایی، دکلره آسیب جدی به ریشه موها زده که برای ترمیم موهای دکلره شده باید نکات مراقبتی مربوط به آن رعایت شود.

از آنجایی که کلینیک پوست و مو مدرن ارائه دهنده انواع خدمات پوست و مو مانند: کاشت مو، کاشت ابرو، کاشت ریش و سبیل و … است، در این مقاله قصد داریم که در رابطه با ترمیم موی دکلره شده با شما عزیزان صحبت کنیم.

دکلره چیست؟

در چند سال اخیر، دکلره یکی از روش های اصلی رنگ کردن مو شناخته می شود. دکلره یا بلیچینگ به شیوه ای گفته شده که طی آن رنگ دانه های مو، رنگ طبیعی خود را از دست داده و می توان هر نوع طیف رنگی را بر روی آن پیاده کرد.

دکلره و آسیب مو

در فرایند دکلره مو، آرایشگر موی شما را به پایه بی رنگ رسانده و پس از آن رنگ های فانتزی بر روی مو گذاشته می شود. برای رساندن به پایه بی رنگ باید از مواد شیمیایی قوی استفاده شود. نفوذ مواد شیمیایی قوی بر ساقه و ریشه مو، اسیدهای چرب طبیعی مو را حل کرده و بافت مو به کلی دچار آسیب می شود.

راهکارهای ترمیم موی دکلره شده

– روغن زیتون و تخم مرغ

روغن زیتون به عنوان یک احیا کننده طبیعی بوده که در صورت ترکیب آن با تخم مرغ، تمامی پروتئین های مورد نیاز برای بازسازی موهای آسیب دیده، موی دکلره شده را ترمیم خواهد کرد.

– عسل و روغن نارگیل

شاید شما نیز عسل را به عنوان یک ماده موثر در درمان زخم بشناسید، اما عسل در ترمیم سلول های شکسته پوستی و مو نیز شناخته می شود. استفاده از ماسک عسل و روغن نارگیل، یک صاف کننده طبیعی موی آسیب دیده است. موی دکلره شده، از پایه دچار آسیب بوده و تقویت سازی ریشه موها، امری مهم و اولویت دار است.

– عصاره لیمو و آب پیاز

شما نیز از تاثیرات آب پیاز در تحریک رشد موهای خود آگاه هستید؟ ماسک موی آب پیاز و عصاره لیمو در ضد عفونی کنندگی مو از باکتری های مولد شوره و دیگر آسیب ها نقش موثری دارد.

بیشتر بخوانید:رنگ کردن مو  بعد از کاشت مو

راهکارهایی برای ترمیم موی دکلره شده

برای ترمیم موهای دکلره شده خود باید نکات مراقبتی زیر را رعایت کنید.

– از دکلره کردن موهای خود در بازه های زمانی نزدیک، خودداری نمائید.

– استفاده زیاد از اکسیدان، ریشه موها را نابود می کند.

– استفاده از شامپوهای مناسب موی دکلره شده

– پرهیز از آب داغ برای شست و شوی موی دکلره شده

– رطوبت رسانی به موی دکلره شده با ماسک های مرطوب کننده

– پرهیز از سشوار یا اتو مو برای موهای دکلره شده

3 نکته عالی برای موی دکلره شده

– موی خیس

موی خیس دکلره شده در برابر آسیب های بعد از حمام حساس تر بوده و هر گونه حوله کشیدن، شانه کردن خیس و بستن موهای خیس، سبب افزایش آسیب موهای دکلره شده می شود.

– رژیم برای مو

این اصطلاح برای شما نیز عجیب است؟ رژیم مو سبب ترمیم موی دکلره شده می شود. ماسک های نرم کننده و رطوبت رسان طبیعی برای مو، به ترمیم سلول های آسیب دیده و رفع خشکی مو بسیار موثر است.

– ماسک حمام

یک مراقبت خیلی جدی در ترمیم موهای آسیب دیده، استفاده از ماسک حمام است. ماسک داخل حمام با توجه به نوع مو، بافتی کرم مانند داشته و تمام مواد مغذی مو را تامین کرده و آسیب های جدی آن را درمان خواهد کرد. جلوگیری از وزی و خشکی مو، یک مزیت عالی در استفاده از ماسک حمام است.

سخن پایانی

اگر نگاهی به وضعیت موهای خود بیندازید، آسیب های آن را خواهید دید. زیبایی موها، یک امر ذاتی به خصوص در بانوان بوده که همین امر سبب شده تا بانوان تمایل به تنوع رنگی در موهای خود داشته باشند. اگر جزء آن دسته از بانوانی هستید که به صورت مدام موهای خود را رنگ می کنید، باید بدانید که ریشه های مو خود را به طور کامل از بین می برید. قسمت عمده ساختار مو از پروتئین و کراتین تشکیل شده که با رنگ های شیمیایی مداوم و دکلره، میزان پروتئین های بافت مو به حداقل رسیده و مو آسیب جدی خواهد دید. استفاده از رنگ های گیاهی نسبت به مواد شمیایی، میزان آسیب به ریشه موها را به حداقل رسانده و کراتین مو را حفظ خواهد کرد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار