• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

تاثیر ورزش بر رشد مو چیست؟

داشتن تغذیه مناسب و انجام ورزش‌های مختلف و سبک به‌طور روزانه عملکرد کلی بدن را بهبود می‌بخشد. همچنین علاوه‌بر ایجاد سلامتی از بروز بیماری‌های متعدد نیز جلوگیری می‌کند. تمامی افراد باید بدانند که به واسطه ورزش مناسب در طول روز می‌توانند عملکرد فوق‌العاده‌ای در زمینه‌های مختلف داشته باشند. یکی از این خصوصیات، تاثیر ورزش بر رشد مو است.

قرار دادن برنامه ورزشی در طول روز نه‌تنها سبب تقویت سیستم ایمنی بدن شده بلکه که در شادابی، طراوت پوست و همچنین رشد مو نیز تاثیر بسزایی دارد. عدم تحرک و خوردن غذاهای ناسالم علاوه‌بر این‌که بدن فرد را به‌شدت ضعیف می‌کند، سبب چاقی مفرط نیز می‌شود. البته عوارض این ۲ عامل تنها به این موارد ختم نمی‌شود، بلکه قسمت‌های مختلف بدن یا می‌توان گفت کل بدن را دچار اختلال می‌کند.

دقت داشته باشید که انجام حرکات ورزشی باید زیر نظر مربی و براساس توان بدنی فرد صورت بگیرد. چون اجرای یک سری حرکات سنگین نه‌تنها سبب سلامتی نشده، بلکه آسیب فراوانی نیز به بدن وارد می‌کند. پس شما باید پیش‌از انجام حرکات حتما با یک مربی تربیت‌بدنی مشورت کرده و براساس وزن و ظرفیت خود به انجام حرکات ورزشی بپردازید. برای اینکه با مطلب مربوطه و چگونگی تاثیر ورزش بر رشد مو بیشتر آشنا شوید. در نتیجه اطلاعات فراوانی کسب کنید، به شما توصیه می‌کنیم تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

اهمیت و تاثیر ورزش بر رشد مو و پوست

درحال‌حاضر به دلیل مشکلات متفاوت افراد مدام تلاش می‌کنند که از شرایط فعلی خود به هر شیوه‌ای که شده فرار کنند. در نتیجه بتوانند برای خود یک آرامش نسبی به وجود آورند. بنابراین کارهای زیادی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها افراد می‌توانند در یک بازه زمانی نسبی آرامش داشته باشند و سرگرم شوند. یکی از این اقدامات انجام ورزش روزانه است. انجام حرکات و داشتن تحرک در طول روز نه‌تنها سبب سلامتی شده؛ بلکه حس و حال خوبی نیز به افراد القا می‌کند.

پس انجام حرکات ورزشی در طول روز باعث سلامت جسم و ایجاد روحیه مناسب برای افراد می‌شود‌. بنابراین اشخاص می‌توانند به واسطه همین اقدام از سلامت جسمی و روحی خوبی برخوردار شوند‌. علاوه‌بر انجام حرکات ورزشی افراد می‌توانند برای رشد و کاشت مو طبیعی در تهران به کلینیک‌های معتبر مراجعه کنند. چون با انتخاب این کلینیک‌ها می‌توانند به بهترین حالت ممکن به کاشت ابرو، کاشت ریش و سبیل بپردازند. گاهی اوقات حتی مصرف گیاهان دارویی و انجام حرکات ورزشی نیز برای رشد مو کفایت نمی‌کند. درنتیجه افراد باید کاشت مو را با دستگاه‌های مختلف زیر نظر پزشکان متخصص انتخاب کنند. چون تاثیر ورزش بر رشد مو قطعی و همیشگی نیست.

مزایا انجام حرکات ورزشی برای سلامت مو و پوست

از مزیت‌های ورزش برای بدن هر چقدر بگوییم باز حق مطلب ادا نمی‌شود. اما بیشترین تأثیری که ورزش و تحرک بر روی بدن دارد، تقویت سیستم ایمنی بدن است. در کنار تقویت سیستم ایمنی قسمت‌های مختلف بدن نیز قدرت کسب می‌کنند. درحال‌حاضر باوجود تحقیقات لازم افراد متخصص و کارشناسان به این نتیجه رسیده‌اند که تاثیر ورزش بر رشد مو بسیار زیاد است. در نتیجه ورزش می‌تواند موهای خوش فرم و درخشانی برای افراد ایجاد کند. در این قسمت به مزیت‌های ورزش برای رشد و سلامتی مو می‌پردازیم.

• ورزش کردن به‌صورت روتین سیستم عروقی بدن را ارتقا داده و درنتیجه سلامت پوست و مو را نیز به‌همراه دارد.
• ترشح بیش‌ازحد هورمون کورتیزول که از استرس و اضطراب ناشی می‌شود، به‌شدت بر میزان رشد مو تاثیر گذاشته و روزبه‌روز می‌تواند کم‌پشت بیشتری برای مو ایجاد کند.

بنابراین داشتن تحرک و انجام حرکات ورزشی در طول روز ترشح هورمون کورتیزول در نهایت بروز استرس و اضطراب را کاهش داده و همین امر تاثیر ورزش بر رشد مو را اثبات می‌کند.
• وجود پروتئین و شکسته شدن آن به منظور بافت سازی با خواب مناسب ارتباط دارد. بنابراین افراد می‌توانند با انجام ورزش، خواب خود را تنظیم کرده و در نهایت رشد مو را افزایش دهند.

 

تاثیر ورزش بر رشد مو

 

نتیجه گیری

با توجه به گفته های فوق تاثیر ورزش بر رشد مو کاملاً اثبات شد. رشد مو به واسطه سیستم ایمنی قوی انجام شده و در نهایت انجام ورزش روزانه سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

کسانی که از مشکلات کچلی، طاسی و کم پشتی مو رنج می برند، بهتر است برای اقدامات مربوط به کاشت، مدرن کلینیک را انتخاب کنند. چون قطعاً برای آن‌ها بهترین انتخاب است.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار