• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

تاثیر لیزر بعد از جلسه اول

اگر برای حذف موهای زائد خود از شیوه های اپیلاسیون، وکس و … خسته شده اید، لیزر موهای زائد بهترین گزینه برای شماست. یکی از اصلی ترین دغدغه های فردی رشد موهای زائد بدن است. لیزر موهای زائد در عین راحتی به تبحر و مهارت تکنسین نیازمند بوده تا جلسات لیزر به خوبی و با نتیجه عالی پیش برود. تاثیر لیزر بعد از جلسه اول کاملا مشهود است، اما برای نتیجه گیری دائمی در چند جلسه انجام شده که در ادامه مقاله تهیه شده از سوی کلینیک مدرن به بررسی آن می پردازیم.

همینطور میتوانید ازدیگر خدمات ما که شامل کاشت مو و کاشت ابرو میشود نیز استفاده کنید.

جلسه اول لیزر

لیزر موهای زائد زیر نظر پزشک و تکنسین متخصص در چند جلسه انجام می شود. در جلسه اول، پرتوهای نوری به پیاز مو یا فولیکول ها تابانده خواهد شد و پس از سوختن پیاز مو، رشد فولیکول ها متوقف خواهد شد. در جلسه اول، احساس اندکی درد به خصوص در نواحی حساس بدن طبیعی بوده که بسیار سریع و گذرا در حد چند پالس اول است. گاها افرادی که بسیار نسبت به درد آلرژیک دارند، از کرم های بی حسی موضعی استفاده می کنند.

هر پالس از لیزر، چند صدم از ثانیه زمان می برد که در همین بازه زمانی کوتاه، بسیاری از موها را از بین می برد؛ به همین جهت تاثیر لیزر بعد از جلسه اول، کاملا نمایان است. هر پالس لیزر حدودا یک چهارم ناحیه مورد نظر را پوشش داده و موهای زائد آن را از ریشه تخریب می کند.

آماده سازی فرد برای جلسه اول لیزر

لیزر موهای زائد، شیوه ای نوین پزشکی بوده که نیازمند تمرینات و آمادگی های لازم قبل و بعد لیزر است.

– قبل از انجام جلسه اول لیزر باید اعتبار و مهارت کلینیک زیبایی مورد نظر و تکنسین آن بررسی شود.

– لیزر، ریشه های مو را هدف قرار داده؛ به همین جهت 6 هفته قبل از جلسه اول لیزر بایستی موهای خود را با ژیلت اصلاح کرده و هر گونه وکس یا اپیلاسیون مورد استفاده قرار نگیرد.

– قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید سبب کاهش تاثیر لیزر موهای زائد شده و قبل از جلسه اول، بایستی از تماس مستقیم نواحی لیزری با نور خورشید جلوگیری شود.

نحوه ریختن موها بعد از جلسه اول لیزر

بعد از جلسه اول لیزر موهای زائد، عموما یک تا سه هفته بعد موهای لیزر شده، دوباره رشد خواهند کرد. این موها هنگامی که در فاز رشد قرار می گیرند، ریشه ضعیفی داشته و خود به خود خواهند ریخت. برای برداشتن سلول های مرده پوست و موهای ضعیف شده می توان از اسکراب در حمام استفاده کرد. برخی از موها در فولیکول باقی مانده و پس از شش هفته دوباره رشد خواهند کرد. در این مرحله شما باید برای دومین جلسه لیزر آماده شوید تا نتایج دائمی آن را مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید:لیزر موهای زائد مردان

مراقبت های بعد از جلسه اول لیزر

تاثیر لیزر بعد از جلسه اول، با کمی قرمزی و یا در برخی نواحی حساس با ملتهب شدن پوست، خود را نشان می دهد. مراقبت های زیر جهت اثر بخشی جلسه اول لیزر و جلوگیری از خظرات احتمالی الزامی است.

– عدم استفاده از هر گونه مواد شیمیایی و لایه بردار در ناحیه لیزر شده

– پرهیز از استفاده موچین یا اسکراب برای تسریع فرایند ریختن موها بعد از لیزر

– خودداری از حمام به مدت 48 ساعت بعد از جلسات لیزر درمانی

– استفاده از پماد زینک اکساید برای جلوگیری از التهاب و کاهش قرمزی نواحی لیزر شده

– در بازه زمانی بین جلسات لیزر از هر گونه روش های وکس یا اپیلاسیون نباید استفاده شود.

استفاده از مواد آرایشی بعد از جلسه اول لیزر

بعد از جلسه اول لیزر، فولیکول های پوستی به شدت حساس شده و حساسیت خود را با قرمزی و التهاب نشان می دهند. گاها افراد بران از بین بردن قرمزی از کرم های آرایشی استفاده کرده که این یک انتخاب نادرست است. برای کاهش التهاب پوستی بعد از جلسه اول، استفاده از ژل آلوئه ورا توصیه می شود. مواد آرایشی، حساسیت فولیکول ها را تشدید کرده و سبب جوش و دیگر عارضه های پوستی می شود.

کلام پایانی

عامل اصلی در تاثیر لیزر، ناحیه تحت درمان است. رشد موها در نواحی بدن متفاوت بوده و گاها موهای ناحیه حساس بدن زودتر از نواحی دیگر در فاز رشد قرار می گیرند. مدت زمان مورد نیاز برای درمان و از بین بردن دائمی موهای زائد، بستگی به چرخه رشد موها و مکان قرار گیری آن ها دارد. به هر میزان که موهای ناحیه مربوطه متراکم تر باشد، جلسات بیشتری برای درمان نیاز است.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار