• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

تاثیر فولیک اسید بر مو

در مورد فولیک اسید چه می دانید؟ آیا از تاثیر فولیک اسید بر مو آگاه هستید؟ چنانچه می خواهید که از تاثیر فولیک اسید بر مو آگاه شوید، در کلینیک پوست و مو مدرن که ارائه دهنده خدمات مختلف پوست و مو مانند: کاشت مو، کاشت ابرو و … است، همراه باشید.

اگر شما نیز جزء آن دسته از افراد هستید که از ریزش مو رنج می برند، استفاده از فولیک اسید را توصیه می کنیم. امروزه، ریزش مو یکی از مشکلات شایع در بین مردم بوده که برای درمان آن به تمامی روش های خانگی و شیوه های پزشکی دست می زنند. سبک زندگی، عادات غذایی و ویتامین ها از علل اصلی در شیوع مشکلاتی همانند ریزش مو، موخوره و دیگر بیماری های شایع مو به شمار می رود. در این میان آهن و فولیک اسید بر درمان ریزش مو و تحریک رشد مو تاثیر بسیاری دارد.

فولیک اسید چیست؟

اسید فولیک(FA)که به عنوان ویتامین B9 یا فولاسین شناخته می شود، یکی از ویتامین های زیر گروه B است. بدن به تنهایی قادر به تولید فولیک اسید نبوده و به واسطه فولات موجود در مواد غذایی و یا مکمل های خوراکی تولید می شود. فولات به طور طبیعی در گروه غذایی حبوبات، اسفناج، آجیل، نخود فرنگی، مرکبات و آووکادو وجود دارد.

کمبود ویتامین B9، زیبایی و سلامت پوست و مو را به خطر می اندازد. کمبود جدی اسید فولیک در افراد، به ندرت دیده شده و در صورت کمبود این ویتامین مصرف مواد غذایی حاوی فولات و یا مکمل های داروئی توصیه می شود.

تاثیرات فولیک اسید بر مو

– مصرف منظم فولات یا فولیک اسید بر درمان ریزش مو موثر است. اسید فولیک، مواد مغذی سلول های رشدی مو را تامین کرده و سبب رشد طبیعی موها می شود. فولیک اسید در درمان سریع آلوپسی یا طاسی منطقه ای مردانه بسیار مفید بوده و اکثر پزشکان برای درمان این بیماری شایع، مکمل های ویتامین B9 را تجویز می کنند.

– افزایش درخشش و حجم دهی مو، از تاثیر فولیک اسید بر مو است. فولیک اسید روند متابولیزه کردن پروتئین، چربی و کربوهیدرات را تسریع بخشیده و به جذب مواد مغذی فولیکول های مو کمک خواهد کرد. تغذیه مناسب فولیکول های مو سبب سلامت موها و افزایش درخشش و جذابیت موها می شود.

– تغییر رنگ مو در اثر کم خونی ایجاد شده که با مصرف منظم فولیک اسید، از تغییر رنگ و سفیدی زود رس موها جلوگیری می شود.

– رشد مو رابطه مستقیمی با تقسیم سلولی منظم داشته که مصرف اسید فولیک در تقسیم سلولی نقش موثری دارد.

بیشتر بخوانید:تقویت فولیکول مو

مزایای تامین فولیک اسید برای مو

  1. درمان ریزش موی اندروژنیک مردانه
  2. درمان هیرسوتیسم در زنان
  3. بهبودی رشد مو
  4. افزایش تعداد فولیکول های مو
  5. بهبود جریان خون رسانی پوست سر
  6. بازسازی و ترمیم سلول های تار مو جدید
  7. حفظ مولکول DNA در ریشه مو

عوامل کمبود فولیک اسید

کمبود فولیک اسید یا ویتامین B9 سه دلیل عمده دارد:

– رژیم غذایی

عدم مصرف مواد غذایی حاوی فولات در رژیم غذایی، سبب کمبود ویتامینB9 در بدن می شود.

– تداخل داروئی

برخی از داروهای شیمیایی مانع از جذب فولات در بدن و در نهایت کمبود فولیک اسید می شود. داروهای ضد تشنج، تتراسایکلین و فنی توئین از جمله گروه های داروئی تاثیر گذار در جذب فولیک اسید بدن هستند.

– بیماری ها و جراحی هایی که جذب فولات در دستگاه گوارش را مختل خواهد کرد.

نحوه استفاده از فولیک اسید برای مو

مصرف مکمل فولیک اسید بر رشد موها تاثیر بسیاری دارد. توصیه های زیر جهت جذب فولات و افزایش میزان فولیک اسید بدن مفید است.

– مصرف روزانه ویتامین

– مصرف مواد غذایی غنی از فولیک اسید

– مدیریت استرس و عوامل عصبی

ملاحظات مصرف فولیک اسید برای رشد مو

همانطور که کمبود فولات در بدن عوارضی را به دنبال داشته و رشد و درخشش موها را تحت تاثیر قرار می دهد؛ افزایش میزان فولات نیز برای رشد موها نتیجه عکس دارد. در مصرف فولیک اسید باید به این نکته توجه داشته باشید که مصرف بیش از حد فولیک اسید، تضمینی بر رشد و سلامت موها نیست.

کلام آخر

فولیک اسید برای تحریک تولید ملانین در مو نقش موثری داشته و با تولید گلبول های قرمز، ظاهر خاکستری رنگ موها را به تاخیر انداخته و از سفید شدن موها جلوگیری می کند. فولیک اسید برای افرادی که موهای ظریف و کم پشت دارند، مفید بوده و یک درمان سریع برای ضخیم شدن تارهای مو شناخته می شود. جهت کراتینه کردن و صافی موهای خود، می توانید چند قرص فولیک اسید را با شامپوی خود مخلوط کرده و برای بهبود رسانی جریان خون و تامین مواد مغذی سلول های رشد مو به عنوان شامپو ضد ریزش استفاده کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار