• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

تاثیر فلفل قرمز بر رشد مو

تاثیر فلفل قرمز بر رشد مو چیست؟ زیبایی امری ذاتی محسوب می شود. تمامی افراد به خصوص بانوان سعی در زیبا نشان دادن ظاهر خود دارند. از نظر افراد، زیبایی ظاهری نه تنها روحیه خوبی به آن ها می دهد، بلکه با ظاهر زیبا، وجه اجتماعی مناسبی پیدا می کنند. مو جزئی از زیبایی فردی به شمار می رود. زنان، از زمان های قدیم تاکنون در جستجوی راهی برای رشد و تقویت موهای خود بودند.

افراد از ماسک های گوناگون برای تاثیر در رشد موهای خود استفاده می کردند؛ اما برخی از این مواد تاثیر بیشتری داشتند که هنوز نیز، این مواد به صورت رایج استفاده می شود. همه ما میدانیم که ادویه جات خواص متعددی دارند، اما برای شما هم تعجب آور است اگر بگوییم فلفل قرمز بر رشد مو تاثیر دارد. در کلینیک پوست و مو مدرن با ما همراه باشید تا تاثیر فلفل قرمز بر رشد مو را دقیق بررسی کنید.

همینطور میتوانید ازدیگر خدمات ما که شامل کاشت موی طبیعی در تهران و کاشت ریش و سبیل میشود نیز استفاده کنید.

تاثیر فلفل بر رشد مو

تاثیر فلفل قرمز بر رشد مو را می توان به صورت زیر شرح داد:

فلفل قرمز و پر پشتی مو

پر پشتی مو، مهم ترین تاثیر فلفل قرمز بر رشد مو محسوب می شود. از قرن های گذشته، افراد برای پر پشت بودن و حجم دهی مو از این ادویه عالی استفاده می کردند. فلفل قرمز با بهبودی جریان خون رسانی، ریشه های مو را تقویت کرده و فولیکول های مو را فعال می کند.

فلفل قرمز و تاثیر آن بر رشد مو

جریان خون رسانی در سلول های سر، تغذیه پوست سر و تحریک سلول های رشدی را فراهم می کند. تاثیر فلفل بر رشد مو به فولیکول های مو بستگی دارد. تقویت و تحریک فولیکول های مو علاوه بر رشد مو، در بهبودی ضخامت مو نیز موثر است.

فلفل قرمز و تقویت ریشه مو

دیگر تاثیرات فلفل قرمز، تقویت ریشه مو است. فلفل قرمز حاوی کپسایسین بوده که این اسید طبیعی تمام چربی ها و‌منافذ بسته سر را پاک سازی کرده و در نتیجه ریشه های مو تقویت می شوند.

فلفل قرمز و طاسی

کپسایسین، ماده ای عالی موجود در فلفل قرمز بوده که به طور موثری در درمان بیماری آلوپسی آره آتا یا همان طاسی منطقه ای به کار گرفته می شود. کپسایسین خاصیت ضد التهابی داشته و به تسکین التهابات پوستی، کاهش ریزش مو، تحریک فولیکول های مو و جلوگیری از مو‌خوره کمک شایانی می کند.

گاها از فلفل قرمز و عصاره های طبیعی دیگر برای تاثیر بر رشد مو، کمک گرفته می شود. مواد طبیعی مناسب، تاثیر فلفل قرمز بر رشد مو را افزایش داده و یک نتیجه گیری عالی را در پی خواهد داشت. در این قسمت به چند نمونه از ماسک های طبیعی با فلفل قرمز برای رشد مو می پردازیم.

بیشتر بخوانید:راز داشتن موهای پر پشت

مخلوط فلفل قرمز با روغن زیتون، یک معجزه برای پرپشتی مو

مخلوط فلفل قرمز به همراه روغن زیتون، موثرترین راهکار برای درخشندگی و تقویت ریشه های مو است. این ترکیب، تمامی مواد مغذی پوست سر را فراهم کرده و گردش خون را بهبود می بخشد. برای تهیه این ماسک عالی باید مقداری فلفل قرمز خشک را با روغن زیتون مخلوط‌ کرده و بعد از نگهداری ۲ هفته آن در محیطی به دور از نور خورشید، به راحتی برای رشد موهای خود از آن استفاده کنید.

مخلوط فلفل قرمز و روغن نارگیل

این ترکیب نیز نوعی ماسک برای رشد و پرپشت شدن مو است. تهیه و نوع استفاده از این مخلوط همانند ماسک فلفل قرمز و روغن زیتون بوده و البته لازم بذکر است در هر دو روش باید قبل از استفاده، نسبت به عدم حساسیت آن بر روی پوست خود مطمئن شوید.

فلفل قرمز و آب پیاز

این نوع ماسک نیز برای رشد و تقویت ریشه مو مورد استفاده قرار می گیرد. آب پیاز، سلول های پوستی را تحریک و با خاصیت آنتی اکسیدانی که دارد، منافذ سر را پاکسازی کرده و گردش خون را بهبود می بخشد.

کلام آخر

شاید عنوان تاثیر فلفل قرمز بر رشد مو کمی تعجب برانگیز باشد؛ اما تحقیقات اخیر نشان داده است که فلفل قرمز بر روی لطافت، نرمی، پرپشتی، رشد و‌تقویت ریشه های مو بسیار موثر است. تاثیر فلفل بر رشد مو، امری غیر قابل باور برای عموم مردم است، اما کافیست یک بار به این معجزه ادویه ای اطمینان کنید و برای افزایش و تقویت موی سر خود از آن استفاده کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۸ از ۵
از مجموع ۵ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار