• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

تاثیر آناناس بر پوست

آیا از تاثیر میوه بر سلامت پوست خود آگاه هستید؟ تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که کدام نوع میوه مناسب پوست شما بوده است؟تاثیر آناناس بر پوست چگونه است؟

از گذشته تا به امروز، افراد به تاثیرات میوه و سبزی بر روی سلامت و شادابی پوست معتقد هستند. در گذشته تنها به مصرف خوراکی میوه ها اکتفا کرده و از مصرف موضعی و یا استفاده از آن به عنوان ماسک بی خبر بودند. با گذشت زمان، در صنعت آرایشی و بهداشتی تاثیرات میوه ها بر روی سلامت پوست ثابت شده است. انواع میوه ها برای احیا و جوان سازی و ترمیم سلول های پوستی آسیب دیده مورد استفاده قرار می گرد. در این میان نباید از تاثیر آناناس بر پوست خود غافل شوید.

اگر با ما در کلینیک پوست و مو و زیبایی مدرن همراه باشید، می توانید با خواص و فواید آناناس برای پوست آشنا شوید.

همینظور میتوانید ازدیگر خدمات ما که شامل کاشت موی طبیعی و تریق ژل و چربی  میشود نیز استفاده کنید.

تاثیر آناناس بر پوست جوان

مهم ترین تاثیرات و یا مزایای آناناس بر پوست به شرح زیر در نظر گرفته می شوند و با مصرف آناناس و قرار دادن آن در سبد میوه های مصرفی خود می توانید این مشکلات را برطرف کنید:

لکه های پوستی و آناناس

بافت های آناناس سرشار از ویتامین C بوده و به عنوان یک آنتی اکسیدان طبیعی عمل می کند. مصرف آناناس به عنوان ماسک صورت، پوست را به طور کامل از انواع آلودگی ها پاک سازی کرده و لکه های ناشی از آفتاب سوختگی و دیگر لک های ناشی از بیماری های پوستی را کم رنگ می کند.

آناناس و درمان آکنه

کاهش التهابات آکنه و از بین بردن باکتری های مولد آکنه، از تاثیر آناناس بر پوست است. آناناس خاصیت ترمیم کنندگی بالایی داشته و برای از بین بردن یا کاهش زخم و اسکارهای جای جوش نیز کاربرددارد.

جوان سازی پوست با آناناس

شاید بارها شنیده اید که برای افراد تازه جراحی شده میوه آناناس بسیار موثر بوده است. این خاصیت آناناس برای زیبایی پوست نیز به کار رفته و با ترمیم سلول های آسیب دیده پوستی، فرایند جوان سازی و کلاژن سازی سلول های پوستی را تسریع می بخشد.

آناناس تنها منشا آنزیمی به نام “برملاین” است. این آنزیم، سلول های مرده پوست را به طور کامل از بین برده و سلول های جدید را جایگزین خواهد کرد. مصرف برش هایی از آناناس بر روی پوست، این تاثیرات فوق العاده را افزایش خواهد داد.

بهبود جای زخم

از دیگر تاثیر آناناس بر پوست، بهبودی سریع جای زخم است. آناناس حاوی ماده ای به نام اسکوربیک را درمین بوده که از بین بردن لک و جای زخم را میسر می سازد. اگر بر روی صورت خود جای زخم یا سوختگی دارید، برای درمان آن نگران نباشید!

کافیست مقداری آب آناناس و یا اسلایس های آناناس را بر روی بافت زخم قرار داده تا سلول های پوستی به سرعت ترمیم شده و زخم التیام یابد.

آناناس و لایه برداری آن

آناناس یک نوع لایه بردار طبیعی بدون آسیب به بافت اصلی پوست است. قرار دادن برش های آناناس بر روی پوست، سبب پاک سازی عمیق منافذ پوستی و از بین رفتن آلودگی ها و چربی های اضافه پوست شده و در نهایت با روشن شدن پوست، فرایند لایه برداری سلول های مرده پوست پایان می یابد. این ویژگی سبب کاهش چربی تولیدی توسط غدد چربی ساز پوست می شود.

بیشتر بخوانید:انواع عارضه های پوستی

آناناس و رفع چین و چروک

چین و چروک صورت یا حتی خط لبخند و اخم، از سری واکنش های افزایش سن بوده که بر روی پوست ظاهر می شود. ویتامین ها و مواد معدنی موجود در بافت های آناناس، مواد مغذی پوست را تامین کرده و از پیری زود رس یا حتی ایجاد چین و چروک و خط لبخند جلوگیری خواهد کرد.

آناناس و جلوگیری از خشکی پوست

آناناس یک مرطوب کننده و آب رسان برای لایه های پوستی شناخته می شود. ویتامین های موجود در آناناس، ضد التهاب بوده و تمامی علائم خشکی پوست از جمله: اگزما و پوسته پوسته شدن آن جلوگیری خواهد کرد. خشکی پوست، اولین قدم در ایجاد چین و چروک پوست و کاهش فرایند کلاژن سازی پوست است.

کلام پایانی

داشتن پوستی سالم و شاداب، راز مهمی در زیبایی چهره هر شخص است. عوامل محیطی همواره مهم ترین عامل در بروز علائم پوستی و بیماری ها شناخته می شود. لک، آکنه، چین و چروک و یا هر گونه عارضه پوستی، علاوه بر عوارض جانبی که برای فرد داشته، اعتماد به نفس و روحیه اجتماعی شخص را تضعیف خواهد کرد. افراد از گذشته تا کنون، بدنبال راهی برای حل انواع عارضه های پوستی بوده که در این میان درمان های خانگی و استفاده از میوه و سبزیجات، در اولویت قرار داشته است. تاثیر تمامی میوه ها از جمله تاثیر آناناس بر پوست، از اهمیت بالایی برخودار است که نباید از خواص و تاثیرات آن غافل شد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۳.۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار