• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

بیماری های شایع مو

مو، یکی از عناصر مهم در زیبایی چهره هر شخص است. ارتباط مستقیم تارهای مو در برابر عوامل محیطی سبب شده تا بیماری های شایع، مو را تحت تاثیر قرار داده و سلول های مو را تخریب می کند. در کنار تغذیه و عوامل وراثتی، بیماری های دیگری نیز رشد موها را تحریک کرده و سبب از بین رفتن آن ها می شود. در این مقاله که از سوی کلینیک پوست و مو مدرن تهیه شده است، به بررسی برخی از این بیماری های شایع مو و درمان آن ها می پردازیم.

همینطور میتوانید از دیگر خدمات ما که شامل کاشت موی طبیعی و کاشت ابرو  میشود نیز استفاده کنید.

بیماری های شایع مو

از شایع ترین بیماری های مربوط به مو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

موخوره

موخوره یکی از مهم ترین بیماری های شایع مو است. یکی از دلایل اصلی ایجاد موخوره، خشکی ساقه مو است. اگر انتهای تارهای مو شما به دو دسته یا بیشتر تقسیم شده باشد، موهای شما مبتلا به موخوره بوده و شکنندگی و آسیب پذیری آن افزایش یافته است. افرادی که در سیستم گوارشی خود دچار ضعف بوده و در مصرف بسیاری از مواد غذایی و ویتامین ها محدودیت داشته باشند، بیشتر در معرض ابتلا به موخوره قرار دارند.

شوره سر

شوره سر به پوسته های نازک سطح سر همراه با خارش یا قرمزی بر روی پوست گفته می شود. تغذیه، رطوبت، دما، عوامل محیطی، استرس و میزان چربی تولیدی پوست از عوامل ایجاد شوره سر می باشند. این بیماری شایع مو در دو نوع شوره خشک و شوره چرب وجود دارد. شوره خشک همانند پودر بوده و به سطح سر تماسی نداشته؛ در صورتی که شوره چرب، پوسته های بزرگ تر و چسبیده به سطح سر هستند.

برای به حداقل رساندن شوره سر می توان از شیوه های زیر استفاده کرد:

– پرهیز از محصولات شیمیایی و مصرف رنگ های متعدد و بی کیفیت

– جلوگیری از تماس طولانی مدت مو با نور مستقیم خورشید یا باد شدید

– عدم ماساژ سطح سر با ناخن

برای درمان شوره خشک و چرب مو بهتر است از ماسک تخم شنبلیله و یا محلول رقیق شده سرکه سیب استفاده کرد.

بیماری مروارید

شاید شما نیز اسم بیماری مروارید را در بین بیماری های شایع مو نشنیده باشید. این بیماری نادر، از مصرف بیش از حد وسایل حرارتی مو نشات گرفته که مو در بعضی از نقاط سر همانند دانه های مروارید متورم شده و بافت مو به کل از بین می رود.

ریزش مو، شایع ترین بیماری مو

ریزش مو از بیماری های شایع مو بوده که در هر رده سنی خود را نشان می دهد. ریزش مو بدلیل استرس، اختلالات عصبی، تغذیه نامناسب، عوارض برخی از داروها و کمبود ویتامین ها و مواد معدنی ایجاد می شود. روش های درمانی ریزش مو بر اساس نوع ریزش مو بوده و از راهکارهای خانگی تا روش های پزشکی نسبت به ویژگی های بدنی فرد به کار گرفته می شود.

ریزش مو سکه ای یا آلوپسی

ریزش مو در یک یا چند نقطه به صورت ناگهانی، بیماری آلوپسی یا طاسی منطقه ای نام دارد. ریزش مو و طاسی منطقه ای مردانه به صورت ژنتیکی از والدین به ارث رسیده و به مرور زمان پیشرفت خواهد کرد. این بیماری در تمامی رده های سنی و جنسیتی وجود دارد. بهبود جریان خون رسانی سلول های پوستی سر، در درمان ریزش مو سکه ای و عملکرد صحیح فوتیکول ها نقش موثری دارد.

خارش پوست سر

از دیگر بیماری های شایع مو، خارش پوست سر است. پوست سر بدلیل تحریکات شیمیایی بر روی موها و یا عفونت های قارچی بوجود می آید. خارش پوست سر به نوعی اگزما یا عفونت بوده که درمان آن باید به صورت جدی تحت نظر متخصص انجام شود.

بیشتر بخوانید:رفع سفیدی مو با پیاز

شکنندگی و خشکی مو

شکنندگی مو، با توجه به الگوی نامناسب زندگی، روز به روز افزایش یافته و علائم ظاهری همانند موخوره دارد. شکنندگی موها، در اثر کاهش رطوبت لایه های محافظی مو ایجاد شده و با رژیم غذایی نامناسب، وسایل حرارتی و شستن مو با آب داغ تشدید می شود.

نتیجه گیری

هنگامی که سه عامل اصلی ژنتیک، سن و هورمون ترکیب می شوند، بیماری های پوستی و مو در هر شخص به نوعی خود را نشان می دهد. عوامل ژنتیکی سبب کوچک شدن تدریجی فولیکول های مو شده و مو روز به روز ظریف تر و شکننده تر می شود. موی ظریف، آسیب پذیری بیشتری نسبت به موی سالم و طبیعی دارد. گاها افراد برای درمان بیماری های شایع مو از روش های پزشکی زیر استفاده می کنند.

– لیزر درمانی: یک روش موثر در درمان بیماری هایی همانند ریزش مو، آلوپسی

– مزوتراپی: تامین مواد مغذی و ویتامین های مورد نیاز سطح سر و ساقه مو

– PRP: با تزریق پلاکت خونی خود شخص، ریشه های مو تقویت می شود.

برای بهره مند شدن از هر یک از این روش ها می توانید به کلینیک پوست و مو مدرن که ارائه دهنده تمامی این خدمات است، مراجعه کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار