• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

بیماری خود ایمنی و ریزش مو

آیا با بیماری خود ایمنی که باعث ریزش مو می شود، آشنا هستید؟ آیا می دانید رابطه بیماری خود ایمنی و ریزش مو چیست؟

ریزش مو مشکلی است که تعداد بسیار زیادی از افراد در سراسر جهان از آن رنج می برند و با آن مواجه هستند.

از دیرباز تا کنون دلایل مختلفی باعث ریزش مو در بانوان و آقایان می شده است که یکی از این دلایل بیماری خود ایمنی است که در کلینیک پوست و مو مدرن قصد داریم در رابطه با این بیماری با شما عزیزان صحبت کنیم و راه ترمیم مو در این روش را به شما بگوییم.

بیماری خود ایمنی و ریزش مو

بیماری خود ایمنی که به آن آلوپسی نیز گفته می شود، نوعی بیماری است که در آن ریزش مو پدید می آید. در بیماری خود ایمنی سیستم ایمنی بدن فردی که به این بیماری مبتلا است، به سلول ها و فولیکول های مو واکنش نشان می دهد و آن را مورد حمله قرار می دهد.

به این شکل در افرادی که مبتلا به آلوپسی و یا بیماری خود ایمنی هستند، ریزش مو پدید می اید.

بیشتر بخوانید: کاشت مو

انواع ریزش مو در بیماری خود ایمنی

اما این بیماری دارای انواع مختلفی است و به شکل های متفاوتی در افراد بروز می کند که سه نوع از شایع ترین آن به شرح زیر هستند:

آلوپسی اره اتا

آلوپسی اره اتا یکی از انواع بیماری خود ایمنی است که به آن ریزش موی تکه ای و یا سکه ای نیز می گویند. در این نوع آلوپسی ریزش مو در مناطق مختلف سر به شکل یک سکه و دایره ایجاد می شود و ابتلا به آن هیچ گونه محدودیت سنی ندارد به گونه ای که حتی کودکان نیز به این بیماری دچار می شوند.

این نوع ریزش مو در قسمت های دیگر بدن مانند: ریش و ابرو و مژه نیز پدیدار می گردد.

آلوپسی توتالیس

آلوپسی توتالیس از انواع دیگر بیماری خود ایمنی است که در این نوع آلوپسی ریزش مو در تمامی قسمت های سر پدیدار می شود. در این بیماری معمولا ریزش مو به شکل آلوپسی اره اتا ظاهر می شود اما به مرور تمامی قسمت های سر را فرا  می گیرد.

آلوپسی یونیورسالیس

آلوپسی یونیورسالیس که به آن آلوپسی جهانی و یا سراسری نیز گفته می شود به گونه ای است که در آن ریزش مو در تمامی قسمت های بدن و سر صورت می گیرد و در آن کل اپیدرم از مو ازاد می شود. آلوپسی یونیورسالیس را با این وجود یکی از انواع شدید آلوپسی می دانند که بروز آن در مقایسه با دیگر آلوپسی ها نادر تر است.

پیشنهاد ما به شما : بهترین روش کاشت مو

ترمیم مو برای بیماری خود ایمنی

از جمله بهترین راهکارهایی که برای ترمیم مو در  این بیماری امروزه به وجود امده است، استفاده از روش کاشت موی مصنوعی و یا کاشت موی hrt  است که در این روش کاشت مو با استفاده از الیاف موی مصنوعی انجام می شود.

الیاف مصنوعی مورد نظر بسیار شبیه به موهای طبیعی هستند و از نظر جنس و رنگ و ضخامت مو بر اساس موهای طبیعی فرد انتخاب می شود. در روش hrt الیاف مصنوعی به جای موی طبیعی در سر کاشته می شوند.

استفاده از این روش برای بیماران آلوپسی و یا خود ایمنی که بانک موی مناسبی ندارند و بدن انها به موی طبیعی خودشان واکنش نشان می دهد بسیار مناسب است و بهترین راه برای ترمیم موهای از دست رفته این دسته از افراد در نظر گرفته می شود.

با این وجود این دسته از عزیزانی که قصد دارند ترمیم مو به روش hrt انجام دهند می توانند به کلینیک پوست و موی مدرن در تهران مراجعه کنند و امور خود را زیر نظر بهترین پزشکان ما در این مجموعه انجام دهند.

کلام پایانی

در این مطلب در خصوص بیماری خود ایمنی و ریزش مو با شما عزیزان صحبت کردیم و بهترین روش ترمیم مو را برای این بیماران مطرح نمودیم. در صورتی که با روش های درمانی مانند: استفاده از فیناستراید و ماینوکسیدیل قادر به بازیابی موهای خود نبودید می توانید از روش ترمیم موی hrt در کلینیک مدرن بهره ببرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماس های ما تماس بگیرید و یا به کلینیک مدرن مراجعه کنید. این مجموعه تمامی خدمات خود را با بهره گیری از پیشرفته ترین تجهیزات انجام می دهد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار