• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

بهترین گیاهان برای پوست صورت

بهترین گیاهان برای پوست صورت شامل چه گیاهانی میشود؟پوست صورت به طور کاملا طبیعی و به مرور زمان دچار تغییراتی شده و اصولا دارای چین و چروک، آکنه و یا اگزما و دیگر حساسیت ها و سایر بیماری های پوستی می شود. سالم بودن پوست صورت همراه با شفافیت یکی از دغدغه های همیشگی افراد به خصوص بانوان محسوب می گردد.

برخی از موارد و عوامل محیطی یا هورمونی سبب می شود تا پوست صورت بهم ریخته و بیماری های پوستی خود را نشان دهند. از همین رو افراد همیشه به دنبال راه حل های این موضوع و پیشگیری این مسئله هستند. امروزه روش های متعددی برای کاهش و یا از بین بردن آثار ناشی از مشکلات پوستی وجود دارد که برخی از آنان با استفاده از راهکارها و مواد شیمیایی بوده و اکثریت آنان بر پایه مواد گیاهی است. روش های گیاهی بدلیل نداشتن مواد شیمیایی و عوارض تخریبی، بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

در مجموعه تخصصی پوست و مو مدرن که ارائه دهنده خدماتی از قبیل: کاشت مو، کاشت ابرو، تزریق بوتاکس و … است قصد داریم که در رابطه با بهترین گیاهان برای پوست صورت با شما عزیزان صحبت کنیم.

جعفری، گیاهی ضد جوش

گیاه جعفری سرشار از ویتامین C بوده و خاصیت آنتی اکسیدانی آن سبب کاهش التهابات پوستی و کنترل چربی پوست صورت می گردد. ترکیبات گیاهی جعفری سبب روشن شدن پوست شده و به نوعی لایه بردار طبیعی شناخته می شود. درصد بالای آنتی اکسیدان موجود در جعفری سبب شده تا این گیاه به عنوان بهترین گیاه برای پوست صورت شناخته شود.

گیاه صبر زرد، بهترین گیاه برای داشتن پوستی سالم

گیاه صبر زرد به صورت ضماد و خوراکی مورد استفاده قرار می گیرد. گیاه پر خاصیت صبر زرد علاوه بر تاثیرات بسیاری که بر روی ارگان های بدن دارد، جریان خون رسانی پوست را بهبود بخشیده و سبب التیام زخم های پوستی، جای آکنه و جوش و هم چنین ترمیم سلول های آسیب دیده پوست می شود. شیرابه گیاه صبر زرد همانند آلوئه ورا بوده و در ساخت انواع کرم های مرطوب کننده و سایر لوازم آرایشی بهداشتی کاربرد دارد.

پونه کوهی، گیاهی ضد پیری

پونه کوهی، دیگر گیاه موثر بر جوان سازی پوست صورت است. خاصیت آنتی اکسیدانی موجود در پونه کوهی سبب شده تا پوست صورت به طور عمیق از آلودگی ها پاکسازی شده و پوستی درخشان و بدون آکنه را تجربه کرد. این گیاه خوشبو و معطر التهابات پوست خشک را برطرف کرده و به عنوان یک تسکین دهنده و التیام دهنده زخم شناخته می شود. عرق پونه کوهی با بوی معطر خود سبب رفع استرس و کاهش آثار نگرانی بر روی پوست صورت می گردد.

گیاهی جالب و بسیار موثر به نام بابا آدم

ریشه گیاه بابا آدم یا آراقیطون، خاصیت آنتی اکسیدانی داشته و تمامی عفونت ها و آلودگی های پوستی را برطرف می کند. ویتامین E و C موجود در ریشه این گیاه برای جوان سازی و ترمیم پوست آسیب دیده بسیار موثر است.

آووکادو یک آب رسان طبیعی برای پوست

بافت آووکادو سرشار از ویتامین ها و مواد چربی غیر اشباع بوده که در ساخت بسیاری از مواد آرایشی و کرم های آب رسان ورد استفاده قرار می گیرد. روغن آووکادو به تنهایی و یا همراه با روغن های دیگر از جمله کنجد یا … برای جلوگیری از چین و چروک پوست خشک به کار گرفته می شود. معمولا بهترین گیاهان برای پوست صورت از تیره گیاهان مرطوب همانند آووکادو و آلوئه ورا هستند.

بیشتر بخوانید:بهترین ماسک گیاهی برای ریزش مو

بنفشه گیاهی ضد حساسیت

بنفشه گیاهی معروف برای پوست های حساس است. گیاه بنفشه با انواع پوست ها سازگاری داشته و با خاصیت ضد میکروبی که دارد، پوست صورت را سالم و شاداب می کند.

گیاه پنیرک و لوسیون صورت

برگ گیاه پنیرک سرشار از ویتامین و مواد مغذی بوده که التهابات و تحریکات پوستی را رفع می کند. برگ پنیرک بیشتر به عنوان لوسیون زیبایی و درمان التهابات سوختگی کاربرد دارد.

گیاهی با نام علف گربه با خواص فوق العاده

گیاه علف گربه یا همان سنبل الطیب بومی کشورهای اروپایی و آسیایی بوده که گیاهی موثر بر جوان سازی و بوتاکس پوست صورت است. این گیاه تاثیرات نور خورشید بر روی پوست صورت را کاهش داده و از ایجاد چین و چروک جلوگیری خواهد کرد.

سخن پایانی

در انتهای این مقاله باید اشاره کنیم که با استفاده از گیاهان ذکر شده می توانید مراقبت های پوستی خود را انجام دهید و از بروز مشکلات پوستی جلوگیری کنید تا همیشه و در مدت زمان بسیار زیادی زیبایی و طراوت پوست خود را حفظ نمایید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار