• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

بهترین میوه برای پوست و مو

بهترین میوه برای پوست و مو شامل چه میوه هایی میشود؟ شما نیز به دنبال راهی برای شفاف و زیباسازی پوست خود هستید؟ از تاثیر رژیم غذایی خود بر سلامت پوست و موی خود اطلاع دارید؟ میوه های پر خاصیت برای سلامت پوست و موی خود را می شناسید؟

بسیاری از افراد بر مصرف مرتب کرم ها و تمیز کننده ها برای داشتن پوستی سالم و شاداب معتقد هستند؛ در صورتی که از تاثیر میوه و سبزیجات بر روی سلول های پوستی خود اطلاعی ندارند. سلامتی ظاهری از سلامتی دورنی نشات می گیرد. میوه ها خاصیت زیادی در سلامت و ترمیم سلول های پوست و مو داشته و در بیشتر موارد برای ساخت ماسک های خانگی و یا لوسیون های بهداشتی از آن ها استفاده می شود. در این مقاله تهیه شده از سوی کلینیک پوست و مو و زیبایی مدرن که ارائه دهنده انواع مختلف خدمات پوست و مو مانند: کاشت موی طبیعی، تزریق بوتاکس، تزریق مزوژل و … است، به معرفی بهترین میوه برای پوست و مو می پردازیم.

بهترین میوه برای پوست و مو شامل چه میوه هایی میشود؟

بهترین انواع میوه ها که برای پوست و مو خواص بسیار زیادی دارند و مصرف آنها به حفظ سلامتی و زیبایی مو بسیار کمک می کند، از قبیل آنچه در قسمت زیر ذکر شده اند، می باشند:

آووکادو، میوه ای با هزار خاصیت درمانی

اسم آووکادو در گروه میوه کمی عجیب بوده، اما آووکادو یک میوه است. آووکادو حاوی مقدار زیادی بیوتین بوده که علائم اگزما و خارش پوست را به طور کامل درمان خواهد کرد. آووکادو یک لایه بردار طبیعی پوست شناخته شده و با مصرف آن به عنوان ماسک صورت، پوست صورت را از تمام آلودگی ها پاک سازی خواهد کرد.

آووکادو در سلامت مو نیز بی تاثیر نبوده و با استفاده از آووکادو به عنوان ماسک مو، سلول های آسیب دیده مو ترمیم شده و مشکلاتی از جمله: شوره سر، موخوره و … درمان خواهد شد.

لیمو

لیمو یک روشن کننده عالی است. لیمو یک میوه پر خاصیت و همیشه در دسترس بوده که به عنوان ضد چین و چروک، ضد پیری، ضد لک و سفت کننده پوست شناخته می شود. ترکیب لیمو با عسل یک ترکیب عالی برای ترمیم بافت های آسیب دیده پوستی است.

لیمو برای درخشندگی و سلامت مو کاربرد فراوانی داشته و استفاده از لیمو و روغن زیتون به عنوان یک ماسک مو عالی در درمان ریزش مو و جلوگیری از شوره سر مورد استفاده قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید:میوه های سفت کننده پوست صورت

تمشک، جوان کننده یا از بین برنده؟

تمشک و یا هر نوع میوه قرمز رنگ، سطح بالایی از آنتی اکسیدان را داشته که این ویژگی، خاصیت ضد پیری را برای پوست میسر می سازد. با افزایش سن، روند کلاژن سازی پوست کاهش داده و افراد همواره به دنبال بهترین گزینه برای تسریع کلاژن سازی پوست خود هستند.

استفاده از تمشک برای پاک سازی منافذ پوست سر از انواع آلودگی ها و چربی های اشباع شده بسیار مفید است. خاصیت فوق العاده تمشک در سلامت سلول های پوستی سبب تا به عنوان بهترین میوه برای پوست و مو شناخته می شود.

مزایای انار برای پوست

انار همانند تمشک دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان و بتاکارتن بوده که در شفاف سازی و لایه برداری پوست صورت از اهمیت بالایی برخوردار است. انار علاوه بر سلامت پوست بر روی سلامت و تقویت فولیکول های مو نیز موثر بوده است. اخیرا بدلیل خواص بی نظیر انار در پیوند و ترمیم فولیکول های مو، از عصاره انار برای شامپوهای ضد ریزش مو استفاده می شود.

موز یک آب رسان عالی برای پوست

موز یک آب رسان عالی برای پوست است. حتی اگرمزه موز را دوست ندارید، می توانید از ماسک موز برای حفظ خاصیت ارتجاعی پوست و جلوگیری از ایجاد چین و چروک ها استفاده کنید. موز به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی شناخته شده و مواد معدنی و ویتامین های موجود در ساختار موز، خاصیت نرم کنندگی عالی برای پوست به همراه دارد. موز، روند کلاژن سازی پوست را تحریک کرده و از افتادگی پوست جلوگیری خواهد کرد.

همان طور که گفته شد، موز یک آب رسان و مرطوب کننده بوده که نه تنها در پوست خاصیت خود را نشان می دهد، بلکه در نرم کنندگی و درخشندگی مو نیز تاثیر بسیاری دارد.

سخن پایانی

این روزها زیبایی پوست و مو برای اعم افراد به خصوص زنان مهم بوده و در اولویت است. راهکارهای خانگی عمدتا بیشترین تاثیر و بازدهی را در انتخاب شیوه های درمانی پوست و مو به خود اختصاص داده اند. در این میان میوه ها بدلیل سطح بالای ویتامین ها و مواد معدنی برای درمان اکثر عارضه های پوستی و تحریک رشد مو مورد استفاده قرار می گیرد. میوه هایی همانند انار، انبه، موز، آناناس و … هر کدام به عنوان بهترین میوه برای پوست و مو، خاصیت ویژه خود را داشته و نقشی ویژه در سلامت پوست و موی شما ایفا خواهند کرد.

سعی کنید که از مصرف این میوه های مفید برای پوست و موی خود غافل نشوید و از خواص آنها بهره مند گردید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
1 دیدگاه
oldest
newest most voted
Inline Feedbacks
View all comments
نازی
نازی
1 year ago

مفید بود مرسی

موبایل
9200786766

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار