• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

بهترین ماسک گیاهی برای چروک صورت

با گذشت زمان، بدن واکنش هایی از خود نشان داده که چروک صورت یکی از این موارد است. چین و چروک پوست بدلیل کمبود کلاژن در پوست ایجاد می شود. افراد با دیدن یک چروک بر روی صورت خود، نگران شده و انواع محصولات ضد پیری و چروک را با وسواس انتخاب می کنند. در این میان، ماسک های گیاهی و خانگی بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است. در این مقاله که از سوی کلینیک پوست و مو مدرن تهیه شده است، به بررسی بهترین ماسک گیاهی برای چروک صورت می پردازیم.

همینطور میتوانید از دیگر خدمات ما که شامل کاشت مو طبیعی در تهران  و کاشت ریش و سبیل میشود نیز استفاده کنید.

ماسک گیاهی برای چروک صورت

به کمک انواع ماسک های گیاهی ذکر شده در بخش های بعدی می توانید به از بین بردن چروک صورت و یا کاهش دادن آنها کمک کنید.

روغن نارگیل و دانه هسته انار

مخلوط روغن نارگیل و دانه های هسته انار، خاصیت ضد پیری داشته و برای تحریک روند کلاژن سازی پوست به کار می رود. روغن نارگیل، حاوی ویتامین های مغذی پوست بوده و سلول های آسیب دیده را ترمیم کرده است. روغن هسته انار نیز گزینه خوبی برای درمان چروک های صورت بوده و به عنوان یک روغن طبیعی با خاصیت آنتی اکسیدانی قوی شناخته می شود.

ماسک ضد چروک آووکادو

آووکادو یک آب رسان طبیعی و ترمیم دهنده سلول های پوستی است. ترکیب آووکادو با پودر جوی دو سر، به عنوان بهترین ماسک گیاهی برای چروک صورت استفاده می شود. آووکادو را می توان در یک کاسه له کرده و پودر جوی دو سر را به آن اضافه کرد. مخلوط حاصل را با پد بر روی صورت قرار داده و بعد از 20 دقیقه شست و شو داد.

ماسک آلوئه ورا و آبلیمو

ترکیب آلوئه ورا و آبلیمو خاصیت آنتی اکسیدانی قوی داشته و استفاده از این نوع ماسک برای صورت، بافت های میانی صورت را آب رسانی کرده و روند کلاژن سازی را سرعت می بخشد. برای این ماسک باید ژل آلوئه ورا به همراه چند قطره آبلیمو مخلوط کرده و به مدت 20 دقیقه بر روی پوست قرار دهید.

بیشتر بخوانید:انواع ماسک زغال فعال خانگی

خیار و گلاب

یکی دیگر از نسخه های طبیعی برای از بین بردن چروک های صورت، استفاده از ماسک خیار و گلاب است. استفاده روزانه از این ماسک، تاثیر زیادی در افزایش آب رسانی و برطرف شدن زبری و خشکی پوست دارد. سلول های پوستی با تغذیه مناسب، به مرور زمان ترمیم شده و چروک های صورت از بین می رود.

برای استفاده از این نوع ماسک بایستی، خیار رنده شده به همراه یک قاشق غذا خوری گلاب مخلوط شده و بر روی پوست ماساژ داده می شود.

موز، گوجه فرنگی و ژل آلوئه ورا

ترکیب موز، گوجه فرنگی و ژل آلوئه ورا، یک ترکیب معجزه آسا برای رفع چروک صورت است.

موز به قطعات کوچکتر تقسیم شده و آب گوجه فرنگی به همراه یک قاشق ژل آلوئه ورا مخلوط کرده و به مدت سه روز بر روی صورت ماساژ و شست و شو دهید.

گیاه دم اسب، بهترین تاثیر بر روی چروک صورت

شاید بارها اسم گیاه دم اسب را در عطاری ها شنیده باشید، اما آیا از تاثیر آن بر روی چروک صورت اطلاع دارید؟

برای از بین بردن چروک صورت کافیست جوشانده گیاه دم اسب را به همراه گلاب و سرکه سیب، مخلوط کرده و هر شب به عنوان ماسک از آن استفاده کرد.

برگ و گل ختمی

بهترین ماسک گیاهی برای چروک صورت، استفاده از جوشانده گل ختمی یا برگ آن است. گل ختمی و برگ آن، خاصیت لیفت کنندگی و ضد چروک بودن داشته و روند کلاژن سازی پوست را افزایش خواهد داد.

اسفناج درمانی، یک ماسک گیاهی برای چروک

اسفناج تاثیر زیادی بر روی فرم گیری عضلات صورت، آب رسانی و تغذیه سلول های پوستی دارد. مخلوط اسفناج و شیرتازه پر چرب به عنوان ماسک روتین شبانه، تاثیر زیادی بر روی از بین بردن چروک های صورت دارد. استفاده از ماسک اسفناج و شیر برای افرادی که پوست چرب و مستعد جوش داشته، توصیه نمی شود.

کلام پایانی

داشتن پوستی سالم و با نشاط، تنها به استفاده از کرم ها و لوسیون ها اکتفا نکرده و گیاهان نیز به منظور درمان عارضه های پوستی بی تاثیر نبوده است. بسیاری از گیاهان و دانه های روغنی تاثیرات شفا بخشی بسیاری داشته و بر روی فرایند کلاژن سازی پوست تاثیر دارد. امروزه نسخه های پزشکی چهارچوب نسخه های عطاری را به خود گرفته و از ترکیب گیاهان داروئی برای پیشگیری و درمان ضایعات پوستی استفاده می شود. بهترین ماسک گیاهی برای چروک صورت، باید خاصیت کلاژن سازی داشته و سلول های آسیب دیده پوست را ترمیم کند.

در صورتی که مایل به استفاده از این روش ها برای از بین بردن چروک صورت نیستید، از لیزر و یا تزریق بوتاکس در کلینیک مدرن استفاده کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار