• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

بهترین ماسک گیاهی برای ریزش مو

ریزش مو، شایع ترین معضل و نگرانی در بین افراد است. راهکارهای زیادی برای درمان این مشکل وجود داشته که هزینه های بالای درمان و عوارض جانبی هر شیوه، سبب شده تا بسیاری از افراد از روش های خانگی و ماسک های گیاهی استفاده کنند. اگر شما نیز از ریزش موی خود رنج می برید، مطالعه این مقاله که از سوی کلینیک پوست و مو مدرن برای شما عزیزان تهیه شده است را از دست ندهید. ما در این مقاله به معرفی بهترین ماسک گیاهی برای ریزش مو می پردازیم.

.همینطور میتوانید از دیگر خدمات ما که شامل کاشت موی طبیعی میشود نیز استفاده کنید.

معرفی بهترین ماسک ها برای ریزش مو

بهترین انواع ماسک های گیاهی که از ریزش مو جلوگیری می کنند و در این رابطه مفید هستند، به شرح زیر می باشند:

آلوئه ورا

آلوئه ورا گیاهی با خاصیت عالی در زمینه پوست و مو شناخته می شود. استفاده از آلوئه ورا، ضمن تحریک رشد مو به کاهش ریزش مو نیز کمک می کند. ماسک آلوئه ورا، جریان خون رسانی را افزایش داده و فولیکول های مو را تقویت خواهد کرد.

شوره سر، یکی از مهم ترین دلایل ریزش مو بوده که استفاده از ماسک آلوئه ورا، پوست سر را در برابر انواع عارضه های پوستی از جمله: شوره، کهیر و … محافظت می کند. ماسک گیاهی ژل آلوئه ورا به مدت 2 ساعت بر روی پوست سر قرار داده و پس از شست و شو، تاثیرات فوق العاده آن قابل مشاهده است.

رزماری

یکی دیگر از گیاهان موثر در ریزش مو، رزماری است. رزماری، فولیکول های مو را تقویت کرده و با مقاوم سازی ریشه های مو، آن را در برابر ریزش محافظت خواهد کرد. خاصیت ضد باکتریایی رزماری، پوست سر را در برابر بیماری های پوستی مصون داشته و سلول های آسیب دیده مو را ترمیم خواهد کرد.

جوشانده گیاه رزماری به عنوان بهترین ماسک گیاهی برای ریزش مو شناخته شده و در صورت ترکیب این جوشانده با روغن نارگیل و یا زیتون، تاثیر آن افزایش یافته و برای رشد مو نیز موثر است.

انگور فرنگی هندی یا آمله

این گیاه داروئی، مدت هاست که در تولید و ساخت شامپو و روغن های ضد ریزش مو به کار می رود. ویتامین C و سایر مواد معدنی موجود در این گیاه، سبب تقویت ریشه مو و درخشش آن ها می شود. برای جلوگیری از ریزش مو، بهتر است روغن آمله را بر روی پوست سر خود ماساژ داده و سپس شست و شو نمایید. ترکیب مساوی پودر آمله و آب لیمو، به عنوان یک ماسک گیاهی برای درمان ریزش مو برای افرادی با پوست های حساس مورد استفاده قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید:بهترین ماسک گیاهی برای چروک صورت

چریش

گیاهی کمیاب اما پر خاصیت. استفاده موضعی از گیاه چریش سبب افزایش گردش خون به پوست سر شده و از سفید شدن زود رس موها جلوگیری خواهد کرد. روغن چریش، خاصیت ضد باکتریایی داشته که برای درمان خارش سر و بیماری های پوستی مورد استفاده قرار می گیرد.

برای تهیه ماسک مو، چند عدد برگ چریش را جوشانده و پس از صاف کردن، به عنوان شامپو برای موهای خود استفاده کنید. ترکیب جوشانده چریش با روغن زیتون، تاثیر بخشی آن را افزایش می دهد.

اسطوخودوس

اسطوخودوس، یکی از گیاهان شناخته شده در درمان ریزش مو و طاسی است. خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی گیاه اسطوخودوس، باکتری های پوست سر را از بین برده و روند رشد مو را تسریع می بخشد. ترکیب روغن اسطوخودوس با دیگر روغن های حامل، به عنوان یک محلول نرم کننده و ضد ریزش مو شناخته می شود.

نعناع

شما نیز از آن دسته افراد هستید که به گروه سبزیجات علاقه داشته؟ برای درمان ریزش مو، نعناع بهترین گزینه گیاهی به شمار می رود. ماساژ پوست سر با ترکیب نعناع و روغن زیتون یا نارگیل، بهترین گزینه برای ماسک گیاهی ضد ریزش مو است.

گزنه

گزنه گیاهی بوده که درمان ریزش مو به خصوص مردان کمک شایانی می کند. برای تهیه ماسک گزنه، تعدادی برگ گزنه در یک ظرف حاوی چند قطره روغن زیتون قرار داده و بعد از قرار دادن ظرف به مدت 3 هفته در محلی خنک، روغن حاصله را بر روی پوست سر خود ماساژ دهید.

سخن پایانی

موهای سالم، یکی از مهم ترین معیارهای زیبایی و اعتماد به نفس شخصی فرد است. به عبارتی، ریزش مو یک نگرانی مشترک برای بسیاری از مردان و زنان است. امروزه اکثر افراد از مشکل ریزش مو رنج برده و برای حل مشکل خود، راهکارهای خانگی و پزشکی گوناگونی تجربه می کنند. ریزش مو از عوامل محیطی و ژنتیکی فرد نشات می گیرد. استفاده از ماسک های گیاهی، بهترین و امن ترین گزینه برای درمان ریزش مو و تحریک رشد مو شناخته می شود.

به همین دلیل توصیه متخصصین ما این است که از انواع ماسک های ذکر شده استفاده کنید و در صورتی که نتیجه مورد نظر را دریافت نکردید، از روش های قابل استفاده در کلینیک مدرن مانند: کاشت مو استفاده کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار