• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

بهترین روغن صورت برای شب

بهترین روغن برای صورت در شب چیست؟ کدام روغن برای تقویت پوست در شب مناسب تر است؟

یکی از انواع روش هایی که برای جوانسازی پوست صورت استفاده می شود، به کار گیری روغن های موثر در این خصوص است.

ما در طول روز از انواع کرم‌های ضدآفتاب و محصولات آرایشی بر روی پوست صورت استفاده می‌کنیم. از طرف دیگر پوست ما در معرض اشعه‌های خورشید و آلودگی‌های هوا قرار دارد.

بنابراین هر شب باید از طریق ماساژ صورت و استفاده از محصولات مراقبتی، به حفظ شادابی پوست خود کمک کنیم. ماساژ صورت با روغن یکی از بهترین راهکار‌هایی است که می‌تواند به جلوگیری از پیری زودرس و افتادگی پوست جلوگیری کند به خصوص اینکه این روغن‌ها باعث شادابی و روشن شدن پوست صورت می‌گیرند.

اما اگر به دنبال بهترین روغن برای صورت در شب هستید پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را مطالعه نمایید.

انواع روغن برای پوست

همان طور که می دانید از روغن های گیاهی مختلفی برای تقویت پوست صورت استفاده می شود که مهم ترین این روغن ها عبارتند از:

  • روغن آلوئه ورا
  • روغن کنجد
  • روغن ختمی
  • روغن نارگیل
  • روغن کرچک
  • روغن زیتون
  • روغن درخت چای
  • روغن بادام
  • روغن آووکادو

تمامی انواع این روغن ها دارای خواص بی نظیری برای پوست هستند که می توان از انها برای تقویت و جوانسازی پوست استفاده کرد.

اما ما در این مطلب قصد داریم که از میان تمامی این روغن ها بهترین آنها را در خصوص مصرف در طول شب به شما عزیزان معرفی کنیم.

در میان انواع روغن های ذکر شده در قسمت فوق، بهترین روغن برای صورت در شب، روغن نارگیل است که در ادامه بیشتر در خصوص آن توضیح خواهیم داد.

بهترین روغن برای صورت در شب

روغن نارگیل دارای خواص بسیار زیادی برای پوست است و می تواند رطوبت رسانی به پوست را به خوبی انجام دهد و آسیب های پوستی که مربوط به وجود رادیکال های آزاد هستند را از بین ببرد.

روغن‌های زیادی وجود دارد که به دلیل خواص بی‌نظیر خود می‌توانند باعث جوان‌سازی و تقویت پوست صورت شوند.

برای مثال روغن آلوورا، نارگیل، زیتون، بادام، آووکادو، روغن گل ختمی، کرچک و روغن کنجد مهمترین روغن‌هایی هستند که به صورت خالص و یا در ترکیب با ماسک‌های صورت برای پوست مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اما زمانی که در مورد بهترین روغن برای صورت در شب صحبت می‌کنیم باید به ویژگی‌های منحصر به فرد این روغن‌ها توجه داشته باشید که عبارتند از:

علاوه بر آن روغن نارگیل می تواند از بروز عفونت پوستی جلوگیری کند و التهابات پوست را نیز کاهش دهد و بر اساس این دلایل می توان روغن نارگیل را به عنوان بهترین روغن برای صورت در شب در نظر گرفت که مصرف آن در شب دارای مزیت هایی به شرح زیر است:

آبرسانی کردن پوست صورت

روغن نارگیل باعث تقویت لایه محافظتی پوست می شود و رطوبت پوست را تامین می کند.

در طول روز پوست به دلیل فعالیت بدن و تابش نور خورشید، دچار خشکی می‌گردد. بنابراین شما باید از روغن‌هایی استفاده کنید که رطوبت از دست رفته پوست را برگردانند در غیر این صورت به مرور زمان پوست چروکیده شده و حتی در سنین جوانی شاهد افتادگی و چروک شدن پوست صورت خود خواهید بود.

بهترین روغن برای صورت در شب باید یک لایه محافظتی مرطوب بر روی پوست ایجاد کند و باعث افزایش رطوبت‌رسانی و آبرسانی به سلول‌های پوستی گردد.

کاهش التهاب پوست با روغن صورت برای شب

روغن نارگیل دارای خاصیت های ضد التهابی است که به همین دلیل مصرف آن در شب برای پوست های آسیب دیده مفید است.

در طول روز به دلیل برخورد اشعه‌های خورشید به صورت و افزایش رادیکال‌های آزاد، ممکن است شاهد التهاب و قرمزی پوست صورت خود باشید.

این اتفاق در تابستان بیشتر رخ می‌دهد چرا که شدت تابش اشعه‌های خورشید در فصل تابستان بیشتر است. حتی زمانی که شما از کرم ضدآفتاب استفاده می‌کنید ممکن است التهاب بروز کند. بنابراین بهترین روغن برای صورت در شب باید خاصیت ضد التهابی داشته باشد.

 

افزایش میزان تولید کلاژن در پوست

لوریک اسیدی که در روغن نارگیل وجود دارد باعث می شود که کلاژن در پوست تولید شود.

کلاژن دارای خاصیت کشسانی پوست است و از بروز چین و چروک جلوگیری می کند که د راین صورت با استفاده از روغن نارگیل در طول شب می توان از بروز چین و چروک های پوستی جلوگیری کرد.

با افزایش سن، قدرت تولید کلاژن و الاستین توسط سلول‌های پوستی کاهش پیدا می‌کند و در نتیجه خاصیت کشسانی پوست افت کرده و همین موضوع موجب چروکیده شدن پوست صورت خواهد شد. یک روغن ‌ایده‌آل باید بتواند به تولید کلاژن پوست صورت کمک کند تا پوست شما حالت الاستیسیته خود را حفظ ‌نماید.

 

از بین بردن لکه های پوستی

روغن نارگیل در شفاف شدن و روشن شدن پوست موثر است و می تواند از ایجاد شدن لکه های پوستی جلوگیری به عمل آورد.

قطعاً ایجاد لک و خال‌های بسیار ریز بر روی پوست صورت برای هیچکس خوشایند نیست به خصوص اینکه این اتفاق در اثر استفاده از مواد آرایشی، بیشتر رخ می‌دهد.

با استفاده از روغن درمانی می‌توانید به شفاف شدن پوست صورت خود کمک کنید. کافی است که از یک روغن مناسب استفاده نمایید تا بتوانید خواص معجزه‌آسای آن را در کوتاه مدت مشاهده کنید.

 

معرفی بهترین روغن برای صورت در شب

در انتخاب بهترین روغن برای صورت در شب باید به تیپ پوستی خود توجه کنید. مسلماً روغن مناسب برای پوست خشک نسبت به افرادی که پوست چربی دارند کاملاً متفاوت است. بنابراین شاید یک روغن همانند روغن نارگیل برای شما مناسب باشد ولی شخص دیگری ممکن است نتواند از این روغن نتیجه خیلی خوبی به دست بیاورد.

بنابراین افرادی که پوست چربی دارند باید روغن‌هایی را استفاده کنند که منجر به افزایش جوش چرکی در صورت آن‌ها نشود.

 

نحوه استفاده از روغن نارگیل برای صورت در شب

روش اول

اگر قصد دارید که از روغن نارگیل به عنوان بهترین روغن برای صورت در شب استفاده کنید باید یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را کف دست خود بریزید و دست ها را به هم بمالید تا روغن آب شود. سپس آن را بر روی صورت خود بمالید و در صورتی که قسمت هایی از آن جامد باشد، باید آن را با دستمال بردارید.

در ادامه اجازه دهید که لایه نازک باقی مانده از روغن نارگیل تا صبح بر روی پوست شما باقی بماند. اما توجه داشته باشید که روغن نارگیل به چشم شما وارد نشود.

روش دوم

اگر تمایل دارید که از روش دیگری برای استفاده از روغن نارگیل در طول شب استفاده کنید می توانید که با استفاده از روغن نارگیل آرایش موجود بر روی پوست خود را پاک کنید و در مرحله بعد نیز از روغن نارگیل بر روی پوست خود به عنوان یک کرم مرطوب کننده استفاده نمایید.

نحوه استفاده از بهترین روغن برای صورت در شب

قبل از اینکه روغن را استفاده کنید باید صورت خود را با آب ولرم بشویید و سپس آن را خشک کنید. اگر از مواد آرایشی بر روی صورت خود استفاده کرده‌اید، تا وقتی که به صورت عمقی پاکسازی پوست را انجام نداده‌اید، به سراغ روغن نروید چون مواد آرایشی در عمق سلول‌های پوستی و منافذ باقی مانده و روغن روی آن‌ها را می‌پوشاند.

در چنین شرایطی جوش صورت تشکیل می‌شود. بنابراین وقتی به خانه می‌رسید با استفاده از پاک‌کننده‌های مناسب و سپس با آب ملایم صورت را به طور کامل بشویید. وقتی مطمئن شدید پاکسازی به طور کامل انجام شده است، کمی روغن را کف دست خود بریزید و قسمت‌های مختلف صورت را به طور کامل ماساژ دهید.

 

کلام پایانی

با توجه به اینکه بهترین روغن برای صورت در شب را به شما عزیزان معرفی کردیم، می توانید به راحتی از آن برای جوانسازی پوست خود استفاده کنید و پوستی شاداب و زیبا داشته باشید.

اگر مشکلات پوستی شما با استفاده از این روش درمان نشد، می توانید برای بهره گیری از خدمات پوست به کلینیک زیبایی مدرن در تهران مراجعه کنید و از خدمات پوستی این مجموعه نظیر: تزریق بوتاکس و تزریق چربی و زل و همچنین رینو پلاسی و تزریق مزوژل استفاده نمایید.

دوستان عزیز لازم به ذکر است که کلینیک مدرن علاوه بر خدمات پوست، ارائه دهنده انواع خدمات مو نیز می باشد و با مراجعه به آن می توانید علاوه بر خدمات پوستی مختلف از خدمات مربوط به مو مانند: کاشت مو و کاشت ابرو با استفاده از جدیدترین متد ها نیز بهره مند گردید.

همانگونه که در این مطلب گفته شد برای انتخاب بهترین روغن برای صورت در شب شما باید وضعیت پوست صورت خود را کنترل کنید. شاید صورت شما مستعد آکنه است و در نتیجه استفاده از روغن شرایط شما را بدتر می‌کند. پس ابتدا به یک متخصص حرفه‌ای مراجعه کنید.

متخصصان ما در مدرن کلینیک آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان هستند. حتی می‌توانید به صورت آنلاین و یا تلفنی سؤالات خود را مطرح کنید و سپس در صورتی که شرایط برای شما فراهم بود، یک جلسه مشاوره حضوری در مدرن کلینیک داشته باشید تا وضعیت پوست بررسی شده و یک روغن مناسب تجویز گردد.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۳ از ۵
از مجموع ۱۲ رای

Subscribe
Notify of
guest
1 دیدگاه
oldest
newest most voted
Inline Feedbacks
View all comments
تارا
تارا
1 year ago

سلام من استفاده کردم از بیشتر روغن مثل انار بادام نارگیل اما صورتم تیره شده

موبایل
9396093420

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار