• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

بهترین روغن برای درمان اگزما

آیا امکان درمان اگزما با روغن وجود دارد؟ آیا می خواهید بهترین روغن برای درمان اگزما را بشناسید؟

برای اینکه بهترین ‌روغن در خصوص درمان اگزما را به شما عزیزان معرفی کنیم، باید در ابتدا ماهیت اگزما را به شما شرح دهیم. اگزما یکی از مشکلات پوستی است که اشخاص در اثر ابتلا به این مشکل دچار خارش پوست، قرمزی و التهاب پوست و همچنین پوسته ریزی می شوند.

اگزما در بسیاری از مواقع ریشه ژنتیکی دارد و معمولا در افرادی که به انواع آلرژی مبتلا هستند پدیدار می گردد.

این مقاله توسط کلینیک مدرن تهیه شده است که خدماتی از قبیل کاشت مو ،کاشت ابرو و تزریق بوتاکس انجام می دهد.کلینیک مدرن یک مجموعه تخصصی در زمینه خدمات پوست و مو است و آماده ارائه خدمات مختلف به شما عزیزان می باشد.

انواع روش های درمان اگزما

اگزما را به روش های مختلفی به شرح زیر می توان درمان کرد:

  • استفاده از روغن های گیاهی
  • نوردرمانی
  • درمان موضعی
  • استفاده از داروهای بیولوژیک

بهترین روغن برای درمان اگزما

بهترین روغن هایی که برای درمان ‌اگزما می توان از آنها استفاده کرد، به شرح زیر هستند:

روغن درخت چای یک روغن برای درمان اگزما

روغن درخت چای از جمله روغن های موثر در درمان اگزما شناخته می شود که این روغن از برگ های گیاهی به نام درخت چای به دست می آید. در صورتی که می خواهید از این روغن برای درمان ‌اگزما استفاده کنید بهتر است که قبل از آن این روغن را با استفاده از روغن هایی مانند: آرگان و نارگیل رقیق کنید.

روغن کالدولا

روغن کالدولا که از گیاهی به نام ماری گلد به دست می آید دارای خاصیت ضد التهابی پوست است و می تواند باعث کاهش یافتن علائم اگزما در پوست شود. در صورتی که قصد دارید از این روغن استفاده کنید، بهتر است که پیش از استفاده با پزشک مشورت کنید تا برای شما حساسیت پوستی ایجاد نشود.

روغن گل گاوزبان

بر اساس تحقیقات انجام شده در خصوص اگزما مشخص گردیده است که روغن گل گاوزبان می تواند در درمان اگزما موثر واقع شود. این روغن دارای اسید های چرب است که در بدن انسان به یک ماده ضد التهابی تبدیل می شود و به این شکل در کاهش التهابات پوستی و اگزما موثر واقع می گردد.

روغن جوجوبا

روغن جوجوبا که از دانه گیاه جوجوبا به دست می آید در لیست بهترین روغن برای درمان اگزما وجود دارد زیرا این روغن نیز دارای خواص ضد التهابی است و می تواند به پوست تسکین دهد و سوزش آن را از بین ببرد.

روغن نارگیل

روغن نارگیل که خواص بسیار زیادی برای پوست دارد، می تواند عفونت پوستی را کاهش دهد و به عنوان یک ماده ضد میکروب بر روی پوست عمل کند. علاوه بر آن روغن نارگیل در از بین بردن ترک ها و خشکی های پوست نیز موثر است و می تواند در درمان ‌اگزما مفید واقع شود.

در صورتی که با اگزمای پوستی مواجه هستید میتوانید از روغن نارگیل به مدت هشت هفته به صورت موضعی بر روی پوست استفاده کنید تا نتایج آن را ببینید.

روغن دانه آفتابگردان

از انواع دیگر بهترین روغن برای درمان اگزما می توان به روغن دانه آفتابگردان اشاره کرد که این روغن هم مانند سایر روغن های ذکر شده در قسمت فوق از خاصیت ضد التهابی بهره مند است و برای کاهش خشکی و تقویت پوست می توان از آن استفاده کرد.

این روغن یک منبع غنی از ویتامین ای و آنتی اکسیدان است که التهابات پوست را کاهش می دهد و در درمان اگزما مفید است.

روغن گل پامچال

در صورتی که از روغن گل پامچال به صورت موضعی بر روی پوست استفاده شود نیز می توان التهاب پوست و اگزما را کاهش داد. زیرا روغن گل پامچال دارای اسید های چرب امگا 6 و اسید گاما لینولنیک است و نقش بسزایی در کاهش التهابات پوستی دارد.

کلام پایانی

دوستان و هموطنان عزیز در صورتی که به التهابات پوستی از نوع اگزما مبتلا هستید، می توانید به راحتی از بهترین روغن برای درمان اگزما که در این مقاله برای شما معرفی کردیم، استفاده کنید و به راحتی مشکل به وجود آمده در پوست خود را درمان نمایید.

چنانچه استفاده از این راهکار برای درمان اگزما مفید واقع نشد، می توانید به کلینیک زیبایی مدرن در تهران مراجعه نمایید و با مشورت پزشکان ما در این مجموعه از بهترین راهکارها استفاده کنید.

کلینیک مدرن یک مجموعه تخصصی در زمینه خدمات پوست و مو است و آماده ارائه خدمات مختلف به شما عزیزان می باشد.

در صورت نیاز با شماره تماس های این مجموعه تماس بگیرید و نوبت ویزیت دریافت کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار