• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

بهترین راه درمان خانگی موخوره

آیا میدانید موخوره چه می باشد؟ آیا می دانید بهترین راه درمان خانگی موخوره چیست؟

مراقبت از مو برای افرادی که می خواهند موهای زیبا و پرپشتی داشته باشند، مساله مهمی است که نباید از آن غافل شد. در کلینیک پوست و مو مدرن قصد داریم که یکی از عارضه های مربوط به مو را برای شما شرح دهیم.

موخوره چیست؟

 

موخوره یکی از عارضه های مربوط به مو است که در این عارضه نوک موها دو شاخه می شود و به مرور پیش روی پیدا می کند و تا بالای مو ادامه می یابد. این مشکل باعث زبر شدن مو می گردد و سلامتی موها را به خطر می اندازد.

موخوره معمولا در موهای بلند بیشتر پدیدار می شود اما با این وجود بسیاری از افراد که موی کوتاه و نازک دارند نیز با این مشکل مواجه می شوند.

بیشتر بخوانید: خدمات پوست

بهترین راه درمان خانگی موخوره چیست؟

موخوره را می توان با استفاده از راهکارهای خانگی درمان کرد که بهترین راهکارها برای این کار به شرح زیر هستند:

استفاده از تخم مرغ

تخم مرغ دارای اسید های چرب و پروتئین است که رطوبت موجود در موها را حفظ می کند. از تخم مرغ می توان به صورت خانگی برای درمان موخوره استفاده کرد. برای استفاده از تخم مرغ باید زرده آن را با یک روغن گیاهی مانند: روغن زیتون ترکیب کرد و سپس آن را بر روی موها زد تا از بروز موخوره جلوگیری کند و یا به درمان این مشکل بپردازد.

در خصوص استفاده از این ماسک توصیه می شود که هفته ای یک مرتبه از آن استفاده کنید تا باعث تقویت شدن موهای خود شوید.

استفاده از ماسک موی روغن زیتون و روغن نارگیل

روغن زیتون و نارگیل دو روغن بسیار پر خاصیت برای مو هستند که بسیاری از بیماری های مو را درمان می کنند. یکی از بهترین ماسک موهایی که با استفاده از این دو روغن می توانید تهیه کنید مخلوط کردن این روغن ها با آووکادو است که اگر این ترکیب را به مدت نیم ساعت بر روی موهای خود بگذارید، می توانید تاثیرات بسیار خوب آن را مشاهده کنید.

پیشنهاد مابه شما: کاشت موی طبیعی

استفاده از ماسک موی موز

موز دارای خواص بسیار زیادی است و در برگیرنده ویتامین های مختلفی می باشد. به عنوان مثال: ویتامین a ، e ، c و روی و آهن از جمله مواد مفید موجود در موز هستند. به همین دلیل ماسک موز می تواند برای درمان موخوره مفید باشد.

در این خصوص باید موز را پوره کنید و کمی ماست و آبلیمو به آن اضافه نمایید و سپس آن را بر روی موهای خود بگذارید. انجام این کار به میزان دو مرتبه در هفته باعث می شود که نتایج آن را بر روی مو ببینید.

استفاده از شیرین بیان

برای تهیه ماسک شیرین بیان باید یک لیوان شیرین بیان را در سه لیوان آب جوشیده شده بریزید تا به مدت ده دقیقه بجوشد و دم بکشد. پس از این که سرد شد باید آن را صاف کنید و هر روز بر روی موهای خود بزنید. این دارو می تواند به درمان موخوره کمک کند و سلامت موهای شما را بازگرداند.

استفاده از روغن زیتون و سرکه

یکی دیگر از بهترین راه درمان خانگی موخوره استفاده از ماسک روغن زیتون و سرکه است که در این صورت باید سه قاشق روغن را با سه قاشق عسل و دو قاشق سرکه سیب مخلوط کنید. در ادامه ماسک تهیه شده را بر روی موهای خود بزنید و آن را ماساژ دهید.

سپس آن را با یک حوله بپوشانید و به مدت بیست دقیقه آن را رها کنید. در انتها نیز موهای خود را بشویید.

کلام پایانی

در انتها باید گفت که با استفاده از ماسک های ذکر شده در این بخش می توانید به راحتی موخوره را در خانه درمان کنید و با صرف کمترین هزینه شاهد بهبود پیدا کردن موهای خود شوید. اما از انجایی که این روش زمان بر است و باید به صورت مداوم انجام شود تا نتیجه بخش واقع گردد بسیاری از افراد ترجیح می دهند که از روش های جدیدتر برای درمان این مشکل استفاده کنند.

با این وجود اگر قصد دارید که بوتاکس مو، پروتئینه مو و راهکارهای جدید دیگر را برای تقویت مو به کار ببرید، می توانید به کلنینیک پوست و مو مدرن مراجعه کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار