• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

بهترین درمان جای سوختگی قدیمی

برای اینکه با بهترین درمان جای سوختگی قدیمی آشنا شوید، با ما در کلینیک مدرن همراه باشید و از مطالب ذکر شده در این مطلب استفاده کنید. به یاد داشته باشید که کلینیک مدرن یک مرکز تخصصی در زمینه خدمات پوست و مو است و خدماتی مانند: کاشت مو و ترمیم مو را برای شما عزیزان انجام می دهد.

بهترین درمان جای سوختگی قدیمی

توجه داشته باشید که وقتی دست یا هر یک از اعضای بدن دچار سوختگی می شود این عمل موجب از بین رفتن سلول های پوست شما می گردد. از این رو پوست دچار آسیب ‌دیدگی شده و پروتئین تحت‌عنوان کلاژن جهت ترمیم قسمت سوخته شده تولید می شود. پس از اینکه پوست شما در قسمت سوختگی بهبود یافت یکسری قسمت‌ هایی ضخیم و بدون تغییر رنگ ایجاد می شود. به طور معمول به این عمل ایجاد زخم می گویند. برخی از زخم ها به صورت موقتی می باشد و پس از گذشت اندکی از بین می روند اما برخی از زخم ها عمیق تر بوده و دائم همراه شما هستند؛ سوختگی خود به نوبه ای می تواند بر روی پوست شما زخم هایی را ایجاد نماید. شما جهت از بین رفتن جای زخم حاصل از سوختگی می ‌توانید از یکسری روش های خانگی استفاده نمایید و به رفع جای سوختگی قدیمی کمک کنید.

آبلیمو و گوجه فرنگی

آبلیمو و گوجه فرنگی هر یک به خوبی و آهستگی قادر هستند تا پوست مرده را از بین ببرند و در نهایت کمک شایانی به جوانسازی پوست افراد می ‌کنند. بهتر است بدانید لیمو حاوی خواص اسیدی بسیاری است که عملاً تلاش می‌ کند تا جای زخم ها را روشن سازد؛ همچنین آب گوجه فرنگی نیز به عنوان یک سفید کننده طبیعی عمل می‌ کند و این میوه نیز به رفع علائم سوختگی کمک بسیاری می‌ کند.
اما اگر می خواهید بدانید که چگونه باید از این دو مورد استفاده کرد باید بگوییم در ابتدا قسمت سوختگی را با آب سرد شسته و سپس دو دستمال تمیز برای خود آماده کنید، همچنین شما باید لیمو تازه و آب گوجه فرنگی به میزان لازم تهیه نمایید.

همانگونه که گفته شد جای سوختگی قدیمی را بایستی با آب سرد یا با آبی که به دمای اتاق رسیده است به طور کاملاً تمیز بشویید، سپس دستمال مرطوب را بر روی قسمت سوخته شده به مدت چند ساعت بگذارید سپس اندکی آب لیموی تازه را بر روی آن بریزید اکنون زمان آن رسیده تا یک دستمال مرطوب دیگر را با استفاده از آبلیمو تازه بسازید و خیلی آرام آن را بر جای سوختگی بگذارید.

سپس بعد از اینکه محل مورد نظر خشک شد اندکی از آب گوجه فرنگی تازه را بر روی محل مورد نظر سوختگی بگذارید با توجه به تاثیر بسیار قدرتمند سفید کنندگی طبیعی آب گوجه فرنگی شما قادر هستید چند روز شاهد از بین رفتن قسمت های سوختگی شوید. برای انجام این کار بایستی در طول شبانه روز دوبار این عمل را انجام دهید خودتان پس از گذشت مدتی شاهد از بین رفتن قسمت های سوختگی خواهید شد. همچنین خواص سفید کنندگی آبلیمو و گوجه فرنگی به شما در از بین رفتن زخم ها و آکنه و کاهش آن کمک می کند.

بیشتر بخوانید:برای درمان سوختگی چه بخوریم؟

دانه های زغال اخته

بهتر است بدانید دانه های زغال اخته از خواص بسیاری جهت رفع زخم ها برخوردار است. برای این کار باید دانه های زغال اخته را یک شبانه روز قبل خیس نموده و سپس آن را به یک خمیر کاملاً نرم تبدیل نمایید . اکنون این مخلوط را بایستی خیلی آهسته بر روی قسمت سوختگی بگذارید و اجازه دهید مدتی را در این قسمت باقی بماند. زمانی که خمیر تهیه شده به طور کامل خشک شد قادر هستید تا آن قسمت را با آب بشویید، همچنین شما می توانید از خمیر تهیه شده جهت پاکسازی جای سوختگی قدیمی به صورت پی در پی استفاده نمایید .

ترکیب آب سرد و زردچوبه

آب سرد با زردچوبه از خاصیت ضدعفونی کنندگی بالایی برخوردار است؛ از این رو جهت استفاده در پوست های سوخته شده محلول بسیار خوبی است. البته در نظر داشته باشید که برای مشکلات دیگری همچون آکنه، خارش پوست، ریزش مو و غیره سودمند واقع می شود.
کلام پایانی
بهترین درمان جای سوختگی قدیمی مطلبی بود که برای شما عزیزان شرح دادیم. در صورتی که مایل به برطرف کردن جای سوختگی قدیمی هستید، این روش های خانگی را به کار ببرید و نتایج حاصل از انها را دریافت کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۳ از ۵
از مجموع ۸ رای

Subscribe
Notify of
guest
2 نظرات
oldest
newest most voted
Inline Feedbacks
View all comments
نفس
نفس
1 year ago

عالی

زهرا
زهرا
11 months ago

سلام من خالم هستم ۴۰ ساله بچه بودم بااتش صورتم سوخته چکار میشه کرد

موبایل
9300669391

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار