• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

بهترین درمان آکنه صورت

آکنه پوستی، یکی از اختلالات شایع پوستی بوده که در سنین مختلف به خصوص دوران بلوغ ظاهر می شود. دامنه شدت آکنه از شکل خفیف تا شدید بوده و در موارد حاد باید تحت نظر متخصصین پوست، درمان شود. آکنه تغییرات غیر طبیعی بر روی رنگدانه های پوستی ایجاد کرده و آثاری شبیه اسکار بر روی پوست باقی می گذارد. برای انتخاب بهترین درمان آکنه صورت، در ابتدا بهتر است به نوع آکنه و علت ایجاد آن توجه شود که به این منظور می توانید از کلینیک پوست و مو مدرن راهنمایی دریافت کنید.

همینطور میتوانید از دیگر خدمات ما که شامل کاشت موی طبیعی درتهران میشود نیز استفاده کنید.

چنانچه در کلینیک پوست و مو مدرن با ما همراه باشید، با درمان آکنه صورت در خانه آشنا خواهید شد.

بهترین درمان آکنه صورت

بهترین روش های درمان خانگی آکنه صورت را میتوان به شرح زیر در نظر گرفت:

سرکه سیب

درمان های طبیعی، بهترین راه درمان یا جلوگیری از پیشرفت آکنه صورت است. سرکه سیب، PH پوست را تنظیم کرده و از تکثیر باکتری های مستعد جوش جلوگیری خواهد کرد. سرکه سیب همانند آب لیمو اثر سفت کنندگی داشته و میزان ترشح چربی پوست را کنترل می کند. سرکه سیب را باید به صورت رقیق شده همراه با آب، بر روی آکنه استفاده کرد.

روغن درخت چای و عسل

اسانس درخت چای خاصیت ضد التهابی داشته و ترکیب آن به همراه عسل، منافذ پوست را از آلودگی ها پاک سازی خواهد کرد.

دارچین و عسل

دارچین و عسل بهترین درمان آکنه صورت است. دارچین خاصیت ضد میکروبی داشته و به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی جلوی رشد باکتری های مستعد جوش را می گیرد.

شیر و عسل

برخلاف تمام شایعاتی که برای لبنیات و شیر در جوش زدن وجود دارد؛ باید در نظر داشت که شیر برای استفاده موضعی برای پوست، به عنوان یک آب رسان عمل کرده و مواد مغذی پوست را تامین خواهد کرد. ترکیب شیر و عسل بر روی آکنه صورت، التهاب و درد ناشی از آن را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

سفیده تخم مرغ

یکی از بهترین شیوه ها برای مبارزه با آکنه و آثار آن بر روی پوست، سفیده تخم مرغ است. سفیده تخم مرغ حاوی انواع پروتئین و ویتامین ها بوده و به فرایند بازسازی و ترمیم سلول های پوستی کمک می کند. سفیده تخم مرغ، چربی اضافه پوست را جذب کرده و  رشد باکتری های مستعد جوش را کاهش می دهد.

پاپایا و تاثیر آن بر آکنه صورت

پاپایا در صنعت آرایشی و بهداشتی کاربرد فراوانی دارد. پاپایا بهترین راه آکنه صورت و پاک سازی پوست از سلول های مرده به شمار می رود. پاپایا حاوی آنزیمی به نام پاپایین بوده که التهاب ناشی از آکنه صورت را کاهش داده و از ایجاد چین و چروک جلوگیری خواهد کرد.

پوست پرتغال

پرتغال یک میوه بسیار با خاصیت و آنتی باکتریال طبیعی است. آکنه صورت بر اثر جمع شدن باکتری ها و سلول های مرده در پوست ایجاد می شوند. ویتامین C موجود در بافت پرتغال، سلول های جدید و سالم را تحریک کرده و سلول های پوستی را ترمیم خواهد کرد. ماسک پوست پرتغال در جهت کاهش التهابات پوستی آکنه بر روی پوست های حساس به کار گرفته می شود.

توت فرنگی و عسل

یکی از بهترین درمان برای آکنه صورت، استفاده از ترکیب توت فرنگی و عسل است. توت فرنگی سرشار از سالیسیلیک اسید بوده که به عنوان ماده ای ضد جوش شناخته می شود.

آلوئه ورا

بهترین درمان آکنه صورت برای پوست های حساس و نازک، ژل آلوئه ورا است. آلوئه ورا علاوه بر خاصیت درمانی، ضد التهاب قرمزی و تورم است. آلوئه ورا یک آب رسان طبیعی بوده و رطوبت لایه میان بافتی پوست را حفظ خواهد کرد.

 

در کنار تمامی راهکارهای طبیعی برای از بین بردن آکنه صورت، برخی از افراد درمان های پزشکی را ترجیح داده و اکثرا لیزر درمانی را بهترین درمان آکنه صورت می دانند. امروزه، لیزر درمانی در بین جوانان، طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. در روش لیزر درمانی، به کمک دستگاه، پرتوهای نوری به عمق پوست نفوذ کرده و چربی پوست به طور کامل تخلیه می شود.

سخن پایانی

در نهایت این مساله را فراموش نکنید که پوست، بهترین دوست شماست. پوست، شما را در برابر عوامل بیرونی حفظ کرده و آلودگی ها را به خود جذب می کند. عدم پاک سازی پوست از آلودگی ها، سبب انسداد منافذ پوستی شده و در اثر تجمع چربی و آلودگی های محیطی، آکنه صورت ایجاد می شود.

برای درمان آکنه می توانید از روش های خانگی ذکر شده در این مقاله استفاده کنید و یا با مراجعه به کلینیک مدرن از روش میکرونیدلینگ و میکرودرم برای درمان آکنه بهره مند گردید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار