• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

برای درمان سوختگی چه بخوریم؟

برای درمان سوختگی چه بخوریم؟ آیا به کمک مواد غذایی می توان در درمان سوختگی های پوستی موثر واقع شد؟

سوختگی پوستی یکی از دردناک ترین و سخت ترین معضلاتی است که در برخی از مواقع اشخاص به دلیل بروز حوادث با آن مواجه می شوند و از آن رنج می برند.

برای درمان سوختگی و از بین بردن آثار ناشی از آن راهکارهای مختلفی وجود دارد که یکی از آنها استفاده از مواد غذایی است و از برخی انواع مواد غذایی می توان به صورت مستقیم بر روی قسمت های آسیب دیده پوست استفاده کرد و یا برخی دیگر از آنها را میتوان در وعده غذایی خود جای داد.

در کلینیک پوست و مو مدرن که یک مرکز حرفه ارائه دهنده انواع خدمات پوست و مو است قصد داریم که در رابطه با مواد غذایی مناسب برای درمان سوختگی با شما عزیزان صحبت کنیم و بررسی نماییم که برای درمان سوختگی چه بخوریم تا به درمان سوختگی کمک شود.

همینطور میتوناید از دیگر خدمات ما که شامل کاشت مو میشود نیز استفاده کنید.

برای درمان سوختگی چه بخوریم؟

بهترین مواد غذایی که به صورت خوراکی می توانند برای پوست سوخته استفاده شوند، به شرح زیر هستند:

پروتئین ها

پروتیئن های غذایی که در مواد غذایی نظیر: بوقلمون، ماهی، مرغ، تخم مرغ و … وجود دارند، می توانند در ترمیم پوست سوخته مفید واقع شوند و سرعت ترمیم شدن پوست را افزایش دهند.

ویتامین سی

ویتامین سی برای اشخاصی که با آثار ناشی از سوختگی مواجه هستند، بسیار مفید است و به آنها در افزایش روند بهبودی کمک می کند زیرا ویتامین سی یکی از عواملی است که کلاژن سازی را در پوست افزایش میدهد.

در نتیجه به این منظور می توانید از مواد غذایی نظیر: انواع مرکبات، توت، پاپایا و … استفاده کنید.

ویتامین ای

ویتامین ای از جمله ویتامین های مهم برای بدن و پوست است که همیشه توسط پزشکان استفاده از ویتامین ای و یا محصولات مراقبت از پوست که حاوی این ویتامین هستند توصیه می شود زیرا ویتامین ای به بهبود یافتن زخم کمک می کند و یکی از ویتامین های تاثیر گذار در کلاژن سازی پوست است.

بیشتر بخوانید:کاشت مو در محل سوختگی

ماده معدنی روی

در رابطه با این موضوع که برای درمان سوختگی چه بخوریم، باید به ماده معدنی روی نیز اشاره کرد. این ماده معدنی نیاز بدن هر انسانی است و برای تقویت پوست و مو بسیار اهمیت دارد.

مصرف مواد غذایی حاوی روی باعث می شود که سرعت ترمیم شدن پوست آسیب دیده بهبود پیدا کند و روند درمان در مدت کوتاه تری طی گردد.

در این خصوص می توانید از میگو سایر غذاهای دریایی استفاده کنید تا میزان مورد نیاز روی را تامین نمایید.

ویتامین آ

ویتامین آ نیز یکی دیگر از ویتامین های موثر در درمان آثار ناشی از سوختگی پوست است که به ترمیم پوست کمک می کند و برای استفاده از این ویتامین باید مواد غذایی از قبیل: هویج، سیب زمینی و یا فلفل قرمز را که حاوی مقادیر زیادی بتاکاروتن هستند و در بدن به ویتامین آ تبدیل می شوند را مصرف نمایید.

چربی های سالم و مفید برای بدن

از دیگر مواد غذایی مفید در این رابطه می توان به چربی های سالم برای بدن اشاره کرد که اسید های چرب ضروری برای بدن را تامین می کند. این چربی ها در مواد غذایی نظیر: ماهی روغنی، تخمه آفتابگردان، کدو حلوایی و کنجد اشاره کرد.

بهترین راه برای از بین بردن آثار به جای مانده از سوختگی بر روی پوست

چنانچه آثار به جای مانده از سوختگی پوست به لکه های قهوه ای رنگ بر روی پوست تبدیل شده باشد، می توان از روش های جدید در کلینیک های پوست و مو برای درمان این مشکل اقدام کرد.

یکی از این روش ها مزونیدلینگ پوست است که یک روش کم تهاجمی است و در این روش از دستگاه کارتریج که مجهز به سوزن های نانو در تعداد بالا است، استفاده می شود و سوزن ها پس از انجام بی حسی موضعی بر روی پوست از طریق دستگاه وارد پوست می شوند و به لایه زیرین پوست نفوذ پیدا می کنند که به این شکل لایه برداری عمیق از پوست انجام می شود و به این شکل امکان از بین بردن لکه های پوستی که ناشی از سوختگی هستند، وجود دارد.

سخن پایانی

در این مقاله برای شما عزیزان شرح دادیم که برای درمان سوختگی چه بخوریم تا سرعت بهبودی سوختگی پوست افزایش پیدا کند. امیدواریم که از این مطالب استفاده کرده باشید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۶ از ۵
از مجموع ۹ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار