• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

ایا ریزش مو از علائم سرطان است؟

ایا ریزش مو از علائم سرطان است؟ آیا در صورت بروز ریزش مو می توان گفت که فرد به سرطان مبتلا است؟

بسیاری از مردم که آگاهی کافی در خصوص سرطان ندارند، ریزش مو را با سرطان در ارتباط می دانند. اما این باور که در بین بسیاری از افراد رایج شده است، کاملا اشتباه است و سرطان باعث ریزش مو نمی شود.

البته لازم به ذکر است که سرطان به صورت غیر مستقیم می تواند بر روی ریزش مو اثر داشته باشد که در ادامه این موضوع را به شکل بهترین شرح خواهیم داد.

برای کسب اطلاع از این موضوع با ما در کلینیک مدرن همراه باشید و این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

ایا ریزش مو از علائم سرطان است؟

ایا ریزش مو از علائم سرطان است؟2

همان طور که در قسمت های فوق اشاره شد، سرطان به صورت مستقیم باعث ریزش مو نمی شود و تاثیری بر روی ریزش مو ندارد، اما از آنجایی که برای درمان سرطان بیمار ناگزیر است که مراحل شیمی درمانی و یا پرتو درمانی را طی کند، ریزش مو برای در شخص پدیدار می شود.

به همین دلیل می توان گفت که سرطان و ریزش مو به صورت غیر مستقیم با هم در ارتباط هستند.

شیمی درمانی چیست؟

شیمی درمانی از مهم ترین و تاثیرگذار ترین روش های درمانی برای سرطان به شمار می آیند که در زمانی که شخص به سرطان مبتلا می شود، پزشک برای جلوگیری از روند سرطان و متوقف کردن آن از روش شیمی درمانی استفاده می کند.

در شیمی درمانی موادی بسیار قوی در قالب سرم به داخل بدن فرد وارد میشوند که این مواد شیمیایی بسیار قوی باعث از بین رفتن فولیکول های مو میشوند و ریزش مو را در تمامی نقاط بدن فرد بیمار به وجود می اورند به گونه ای که شخص تمامی تار موهای سر خود را به همراه ابرو، مژه و … از دست میدهد.

پرتو درمانی چیست؟

پرتو درمانی که به آن رادیو تراپی نیز گفته می شود از دیگر اموری است که برای درمان سرطان انجام می شود. در رادیو تراپی و یا پرتو درمانی تشعشعاتی برای تخریب کردن توده سرطانی به بدن فرد وارد می شود که این تشعشعات بسیار قوی هستند و علاوه بر اینکه سلول های سرطانی را تخریب می کنند، باعث آسیب دیدن بافت های دیگر بدن نیز می شود و می تواند در رشد مو و یا ریزش مو نیز تاثیر بگذارد. زیرا پرتو درمانی باعث خشک شدن پوست سر، پوسته ریزی و زخم شدن پوست سر می شود که در این صورت ممکن است که موها بر اثر پرتو درمانی دچار ریزش شوند.

بیشتر بخوانید: چرا کاهش وزن باعث ریزش مو میشود؟

ایا ریزش مو بعد از درمان سرطان بهبود پیدا می کند؟

با در نظر گرفتن مطالبی که در خصوص ریزش مو و سرطان ذکر کردیم، این پرسش ایجاد می شود که آیا ریزش مو بر اثر سرطان بهبود پیدا می کند و یا اینکه موهای ریخته شده به علت سرطان دیگر رشد نمی کنند؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که خوشبختانه اکثر افرادی که به علت شیمی درمانی و پرتو درمانی ناشی از درمان سرطان به ریزش مو مبتلا می شوند، معمولا موهای از دست رفته خود را پس از درمان سرطان مجددا به دست می اورند و پس از اینکه مراحل شیمی درمانی و پرتو درمانی پایان یافت و سرطان بهبود پیدا کرد، موها بعد از گذشت مدت زمانی شروع به رشد می کنند.

حال ممکن است که رشد مو در برخی از افراد کاهش پیدا کند و موهای بدن کم شود و یا اینکه رشد مو در بدن افراد نسبت به قبل با روند بهتری انجام شود.

در نتیجه اگر به سرطان مبتلا هستید و نگران ریزش مو در اثر این بیماری می باشید، باید از این موضوع آگاه باشید که ریزش مو در این بیماری کاملا موقتی است و حتی در صورتی که موها بعد از سرطان رشد نکنند  و بهبود پیدا نکنند، می توانید با استفاده از روش های جدید برای ترمیم موهای خود اقدام کنید و از پروتز مو و یا کاشت مو با الیاف مصنوعی استفاده نمایید.

کلام پایانی

ایا ریزش مو از علائم سرطان است و یا خیر، مطلبی بود که برای شما شرح دادیم. چنانچه قصد دارید که از پروتز مو و یا کاشت مو با الیاف مصنوعی استفاده کنید، بهترین کلینیک برای این کار در تهران کلینیک پوست و مو مدرن است که میتوانید با مراجعه به آن به بهترین شکل زیبایی از دست رفته خود را به خود بازگردانید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۱ از ۵
از مجموع ۷ رای

Subscribe
Notify of
guest
1 دیدگاه
oldest
newest most voted
Inline Feedbacks
View all comments
ناشناس
ناشناس
1 year ago

مادرم سرطان تخمدان پیشرفته داره پیش از تشخیص ریزش موی شدید داشت قبل از اینکه دارویی استفاده کنه یا جراحی کنه

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار