• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

اگر ریزش مو دارید این موارد را نخورید

آیا می دانید که اگر ریزش مو دارید این موارد را نخورید و باید پرهیز کنید.آیا می دانید کدام خوراکی ها برای ریزش مو مضر هستند؟

ریزش مو مشکلی است که بسیاری از افراد جامعه اعم از بانوان و آقایان به آن مبتلا هستند و از آن رنج می برند. برای ریزش مو علت های مختلفی وجود دارد به عنوان مثال: علت ریزش مو می تواند کمبود مواد موردنیاز برای مو یعنی ویتامین ها، پروتئین و یا مواد معدنی باشد. اما علاوه بر این علل دیگری نیز برای ریزش مو وجود دارد که عبارتند از:

  • مسائل ژنتیکی
  • مشکلات هورمونی
  • بیماری های مختلف تاثیر گذار بر روی رشد مو
  • ابتلا به الگوهای طاسی سر
  • افزایش سن
  • آلودگی آب و هوا
  • استفاده از مواد شیمیایی و رنگ مو و دکلره
  • مصرف بیش از حد مواد شوینده مو نامناسب
  • مصرف محصولات بهداشتی مراقب از مو
  • استفاده زیاد از سشوار و اتو مو
  • مصرف مواد غذایی نامناسب

با این وجود برخی از انواع خوراکی ها در خصوص ریزش مو مفید هستند و برخی دیگر باعث افزایش و تحریک ریزش مو در افراد می شوند و اگر ریزش مو دارید این موارد را نخورید تا موهایتان سالم و سلامت بماند و به ریزش آن افزوده نشود.

برای اطلاعات بیشتر درباره کاشت مو به روش جدید این مقاله را نیز مطالعه کنید.

اگر ریزش مو دارید این موارد را نخورید:

برخی از خوراکی هایی که افزایش ریزش مو در افراد را پدید می آورند، به شرح زیر هستند که مصرف این خوراکی ها برای افرادی که دارای ریزش مو هستند نیز مناسب نمی باشد:

اره ماهی:

اره ماهی یکی از انواع ماهی ها است که دارای سطح جیوه بسیار بالایی است و مصرف آن می تواند به مو آسیب وارد کند.به عبارت دیگر هر چه ماهی بزرگ تر باشد، میزان جیوه آن بیشتر است.

اگر ریزش مو دارید این موارد را نخورید, اره ماهی

در نتیجه سعی کنید از ماهی هایی استفاده کنید که میزان جیوه آن بسیار کم باشد.

نوشابه رژیمی:

نه تنها نوشابه های معمولی باعث ریزش مو می شوند بلکه نوشابه های رژیمی نیز ریزش مو را پدید می آورند. زیرا این نوشابه ها دارای شیرین کننده های مصنوعی هستند که آسپارتام نام دارد و مصرف این ماده باعث بروز ریزش مو می شود. به همین علت اگر با ریزش مو مواجه هستید، مصرف این نوشابه ها می تواند ریزش موی شما را بیشتر کند.

نشاسته سفید:

نشاسته سفید که در مواد غذایی از جمله: نان سفید، کیک، شیرینی و … استفاده می شود در بدن به شکر تبدیل می شود و از این رو در ریزش مو موثر است.

مصرف خوراکی های قندی به میزان زیاد:

خوراکی هایی که دارای قند هستند از جذب پروتئین مورد نیاز مو به آن جلوگیری می کنند و از این رو توسط پزشکان توصیه می شود که از مصرف بیش از حد خوراکی هایی که دارای قند و شکر هستند، پرهیز کنید.

فست فود:

فست فود ها و مواد غذایی سرخ کردنی دارای چربی بسیار زیادی هستند.  چربی ها باعث بسته شدن منافذ پوست می شوند و این حالت باعث افزایش ریزش مو می گردد. به همین علت مصرف زیاد فست فود ها می تواند در ریزش موی شما موثر باشد.

آرد سفید:

آرد سفید معمولا با شکر همراه است و درمواد غذایی نظیر: کیک، شیرینی، ماکارونی و …وجود دارد.

آرد سفید نیز مانند نشاسته در بدن تبدیل به قند می شود و از این رو مصرف آن می تواند باعث ریزش مو و نازک شدن تارهای مویی گردد. بنابراین بهتر است که اگر ریزش مو دارید این موارد را نخورید.

کلام آخر:

در انتهای این مطلب مجددا به شما توصیه می کنیم که اگر ریزش مو دارید این موارد را نخورید تا موهایی سالم و زیبا و شاداب داشته باشید. چنانچه به الگوهای ریزش مو مبتلا شده اید و دیگر کار از پیشگیری گذشته است، می توانید برای حفظ زیبایی خود به کلینیک زیبایی پوست و مو مدرن مراجعه کنید و از تکنیک هایی مانند کاشت مو و کاشت ابرو استفاده کنید.

کلینیک تخصصی و زیبایی پوست و مو مدرن در تهران و در منطقه سعادت آباد واقع شده است که در صورت مراجعه به آن می توانید از خدمات بی نظیر این مجموعه بهره مند شوید و تمامی امور مورد نظر را با مشاوره پزشکان متخصص  و با تجربه فعال در این مجموعه انجام دهید و نتیجه موفقیت آمیز و رضایت بخشی را دریافت نمایید.

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار