• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

انواع لوسیون‌ها

لوسیون چیست؟ آیا تا کنون از لوسیون استفاده کرده اید؟ آیا با انواع لوسیون ها آشنایی دارید؟ انواع لوسیون‌ها کدام اند؟

در این مطلب از کلینیک پوست و مو مدرن قصد داریم که بررسی انواع لوسیون ها بپردازیم و فواید هر کدام از آنها را برای پوست مطرح نماییم. پس در صورتی که قصد دارید با انواع مختلف لوسیون ها آشنا شوید و اطلاعات بیشتری در این خصوص به دست آورید، در کلینیک تخصصی مدرن که ارائه دهنده انواع مختلفی از خدمات پوست و مو مانند: کاشت مو، کاشت ابرو، تزریق ژل، تزریق بوتاکس، تزریق چربی و … است، همراه باشید.

مراقبت کردن از پوست مساله بسیار مهمی است که هیچ کس نباید از آن غافل شود و انسان ها از بدو تولد یعنی از دوران نوزادی تا انتهای عمر خود به رعایت کردن مراقبت های پوستی نیاز خواهند داشت تا به این شکل در وحله اول، سلامتی پوست خود را حفظ کنند و پس از آن زیبایی پوست خود را همیشه به همراه داشته باشند.

لوسیون چیست؟

لوسیون که به آن تونیک نیز گفته می شود، در غالب مایع، ژل و یا اسپری تهیه می شود که به منظور پاکسازی پوست  و یا انجام مراقبت های پوستی از آن استفاده می شود. با کمک لوسیون میتوان شادابی، سلامت، جوانی و زیبایی پوست را حفظ کرد و همیشه پوستی با طراوت داشت.

انواع لوسیون‌ها

لوسیون و یا تونیک در انواع بسیار مختلفی وجود دارد و برای بخش های مختلفی از بدن قابل استفاده است. لازم به ذکر است که مزایای لوسیون های مختلف برای پوست نیز متفاوت است و هر نوع لوسیون کارکرد خاص خود را خواهد داشت. انواع لوسیون ها  از نظر کاربرد را می توان به شرح زیر نام برد:

لوسیون صورت

لوسیون های صورت برای انواع مختلف پوست مانند: پوست چرب، پوست معمولی و پوست خشک قابل تهیه هستند و با تهیه این لوسیون ها می توان رطوبت مورد نیاز برای پوست صورت را تامین کرد و از خشک شدن و زبر شدن پوست جلوگیری کرد.

بیشتر بخوانید:بهترین لوسیون برای آفتاب گرفتن

لوسیون صورت غلظت کمتری در مقایسه با انواع دیگر لوسیون ها دارد و علاوه بر موارد ذکر شده در رابطه با این لوسیون ها، لازم به ذکر است که تونیک صورت برای پاکسازی پوست و از بین بردن آلودگی های پوستی نیز مفید واقع می شود.

لوسیون بدن

یکی از انواع لوسیون ها، لوسیون بدن است که این نوع از تونیک ها معمولا باید از حمام و با تن مرطوب مورد استفاده قرار بگیرند. لوسیون بدن قادر است تا عطر خوشی را به بدن بدهد به گونه ای که عطر آن تا چندین ساعت و یا حتی تا یک الی دو روز بر روی بدن باقی می ماند.

اما مهم ترین خاصیت لوسیون بدن این است که استفاده از آن از خشکی پوست خصوصا در فصول زمستان حلوگیری می کند و لطافت بسیار خاصی به پوست بدن می بخشد. تونیک بدن در مرطوب کردن بدن نیز موثر است و استفاده از آن برای افرادی که دارای پوست خشک هستند و بعد از استحمام از خشکی پوست بدن خود رنج می برند، بسیار مناسب است.

در ادامه باید گفت که اشخاصی که پوست چربی دارند نیز می توانند از لوسیون بدن برای پوست های چرب استفاده کنند تا به کمک آن چربی پوست بدن خود را تنظیم کنند و به این شکل از ترشح بیش از حد سبوم جلوگیری به عمل آورند.

لوسیون دست

دست یکی از بخش های بدن است که بیشتر از هر عضو دیگری در معرض آلودگی ها و یا مواد شوینده قرار دارد و به همین دلیل ممکن است که پوست دست دچار پیری زودرس شود زیرا تماس زیاد با مواد شوینده و یا آلودگی های محیطی می تواند عاملی برای خشک شدن پوست باشد.

لوسیون دست که مصرف آنها مختص به دست است و نباید برای اعضای دیگر بدن استفاده شود، این مشکلات رامی تواند برطرف کند. با کمک لوسیون دست می توان  از خشک شدن، پیری زودرس و ایجاد زخم بر روی دست ها جلوگیری کرد و به تقویت پوست دست کمک نمود.

کلام پایانی

در این مقاله در خصوص انواع لوسیون ها با شما عزیزان صحبت کردیم. چنانچه قصد دارید که از بروز مشکلات پوستی جلوگیری کنید و به سلامت و زیبایی پوست خود کمک کنید، سعی کنید که از انواع این تونیک استفاده نمایید و به این شکل شاهد زیبایی و طراوت پوست خود در نقاط مختلف بدن باشید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار