• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

انواع زگیل صورت

زگیل، زائده های کوچک گوشتی بوده که ممکن است در هر نقطه ای از بدن ایجاد شود. عامل اصلی ایجاد انواع زگیل صورت، ویروس پاپیلومای انسانی یا همان HPV است. در صورت ایجاد این زائده های گوشتی بر روی پوست صورت، زگیل صورت نامیده می شود. انواع زگیل صورت علائمی هم چون خارش، التهاب، برجستگی و قرمزی به دنبال دارد. عارضه انواع زگیل صورت به دو شکل پزشکی و شیوه های خانگی قابل درمان است.

در کلینیک پوست و مو مدرن که به شما عزیزان خدماتی مانند: تزریق مزوژل، کاشت مو، لیزر صورت و … را انجام می دهد قصد داریم که در رابطه با این موضوع با شما عزیزان صحبت کنیم.

زگیل تخت، نوعی زگیل صورت

زگیل تخت با نام های زگیل مسطح یا صاف شناخته می شود. این زگیل ها در اطراف زخم ها، جای جوش و بریدگی ها ایجاد می شوند. زگیل تخت به رنگ پوست بوده و دارای سطحی صاف به اندازه 1 تا 7 میلی متر است. ابعاد زگیل های تخت معمولا به اندازه دانه های عدس است. زگیل های تخت به صورت خوشه ای در یک ناحیه رشد یافته و کاملا آن ناحیه از صورت را درگیر می کند.

بافت زگیل تخت نسبت به سایر زگیل های صورت، نرم تر بوده و کودکان بیشتر در معرض مبتلا شدن به این نوع زگیل هستند؛ به همین دلیل از این نوع زگیل با نام زگیل کودک نیز نام برده می شود. زگیل تخت بیشتر در نواحی چانه و پیشانی افراد ایجاد می شود. زگیل تخت اصولا در سالهای اولیه نیازی به درمان نداشته و به مرور زمان فرد برای درمان و برداشتن زگیل باید اقدام کند.

زگیل فیلی فرم

این نوع زگیل های صورت بر خلاف زگیل تخت، ظاهری کاملا برجسته داشته و معمولا در نزدیکی دهان، بینی و چشم ها ایجاد می شوند. زائده های فیل فرم به صورت کاملا ناگهانی بر روی پوست صورت ایجاد شده و به رنگ صورتی یا کم رنگ تر بر روی پوست دیده می شود. سرعت رشد زگیل های فیلی فرم بالا بوده و در صورت عدم درمان این گونه زگیل ها، تمام ناحیه صورت را درگیر خواهد کرد. چنان چه زگیل های فیلی فرم در چین خوردگی های اطراف چشم ایجاد شوند، خارش و ناراحتی بیشتری را نسبت به نواحی دیگر صورت تجربه می کنید.

زگیل معمولی

زگیل معمولی یکی از شایع ترین انواع زگیل صورت است. ظاهر این زگیل به صورت تکی و با سطح خشن و زبر است. زگیل معمولی شکلی گرد داشته و نسبت به پوست اطراف خود، سفیدتر است. زگیل های معمولی تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله سیستم ایمنی فرد، شرایط ژنتیکی و سن ایجاد شده و می تواند کم رنگ یا پر رنگ باشد. نوع بالینی زگیل معمولی در میزان تاثیر و رنگ آن نقش دارد.

زگیل پهن

زگیل پهن نوعی دیگر از زگیل های معمولی بوده که سطحی پهن و صاف دارد. رنگ زگیل پهن معمولا به رنگ قهوه ای روشن و زرد بوده و بر روی صورت و دیگر نواحی بدن ایجاد می شود. بهبودی زگیل پهن به سن و شرایط ژنتیکی فرد بستگی دارد. زگیل پهن سطح برجسته ای نداشته و در صورت خوش خیم بودن آن، نیازی به درمان و برداشت آن ندارد.

زگیل رشته ای

یکی دیگر از انواع زگیل صورت، زگیل رشته ای بوده که بیشتر در نواحی همانند پلک ها یا لب ایجاد می شود. به لحاظ ظاهری، این زگیل به شکل یک زنجیره در کنار هم ایجاد شده و به سرعت رشد می کند. زگیل های رشته ای در طول یک مسیر به سرعت رشد کرده و تمامی نواحی پشت چشم و اطراف لب را می گیرد.

زگیل گوش و بینی

زگل های ایجاد شده در اطراف ناحیه گوش و بینی، از انواع شایع زگیل صورت است. شکل ظاهری این زگیل ها معمولا برجسته بوده و از تماس مستقیم قابل انتقال هستند. این نوع زگیل صورت در برخی افراد به صورت مادرزادی بوده و برخی دیگر از افراد از زمان بلوغ دچار این نوع زگیل می شوند. افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی داشته، احتمال ابتلا بیشتری دارند.

کلام پایانی

در انتهای این مقاله باید بگوییم که صورت از حساسیت بیشتری برخوردار بوده و هر نوع راهکاری برای از بین بردن زگیل صورت نباید استفاده کرد. زگیل ها به طور کلی سطح برجسته ای داشته و بسیاری از افراد از لمس کردن آن، حس خوبی نخواهند داشت. برای درمان انواع زگیل صورت، روش های مختلف درمانی به کار گرفته می شود.

به عنوان مثال: می توانید با مراجعه به کلینیک پوست و مو مدرن از روش لیزر برای برطرف کردن زگیل استفاده کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار