• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

انواع ریزش مو در کودکان ؛ 6 علت شایع ریزش مو در کودکان

انواع ریزش مو در کودکان چگونه است؟ یکی از مهمترین مسائلی که والدین باید به آن توجه کنند ریزش موی کودک خود می باشد که عواملی باعث این ریزش می شود و اکثر این مشکلات با موفقیت درمان می شود که به همین منظور ما در این مقاله به بررسی انواع ریزش مو در کودکان می پردازیم.

 

دلایل پزشکی انواع ریزش مو در کودکان

در ادامه به بررسی انواع ریزش مو در کودکان می پردازیم:

 

کچلی سر و ریزش موی کودک

یکی از انواع ریزش مو در کودکان کچلی سر یا عفونت قارچی است که نام دیگر آن کرم حلقوی هم می باشد که به صورت لکه های پوستی فلس مانند بی مو بر روی سر کودک ظاهر می شود.

که این لکه ها معمولا گرد یا بیضی شکل هستند و درمان این ریزش داروی خوراکی ضد قارچ مانند گریزئوفولوین است که پزشک آن را تجویز می کند. همچنین می توانید از شامپوهای ضد قارچ که حاوی سولفید سلنیوم است استفاده کنید و از شانه ، برس ، کلاه ، روبالشی دیگران استفاده نکنید.

آلوپسی آره آتا

یکی دیگر از انواع ریزش مو در کودکان آلوپسی آره آتا است که به آن ریزش موی سکه ای هم می گویند و در اثر حمله سیستم ایمنی بدن به فولیکول های مو به وجود می آید. این بیماری دارای لکه های گرد یا بیضی شکل است ولی حالت صاف دارد و فلس مانند نیست و حدود ۲۵ درصد کودکان به این بیماری مبتلا می شوند.

برای جلوگیری از این بیماری داروهای بسیاری وجود دارد مانند پماد و کرم های کورتیکواستروئیدی که به صورت موضعی استفاده می شود و دوره درمانی آن ۸ تا ۱۲ هفته است و از ریزش مو کودک جلوگیری می شود.

 

بیشتر بخوانید : هزینه کاشت ریش و سبیل در کلینیک مدرن

 

تریکوتیلومانیا از علل انواع ریزش مو در کودکان

این ریزش مو بر اثر کشیدن ، کندن یا پیچاندن مو ایجاد می شود که در اثر استرس و اضطراب موهای کودک ریزش پیدا می کند. اگر کودک شما موهای خود را می کشد یا می کند باید با یک روانشناس کودک صحبت و مشاوره کنید و از استرس آن جلوگیری کنید.

مورد بعدی که در ریزش موی کودکان نقش دارد آلوپسی کششی است که مدل بستن موهای دم اسبی که سفت و محکم بسته شود باعث کم پشت شدن موها و ریزش مو و آسیب به فولیکول های موی کودک می شود که به همین منظور شما می توانید با کارشناسان مدرن کلینیک به صورت آنلاین ارتباط برقرار کنید و در زمینه ریزش موی کودکان مشاوره و راهنمایی بگیرید.

 

انواع ریزش مو در کودکان

 

تلوژن افلوویوم یکی از علل انواع ریزش مو در کودکان

یکی دیگر از انواع ریزش مو در کودکان تلوژن افلوویوم است که در اثر یک استرس ناگهانی مثل بیهوشی ، مرگ عزیزان ، تب بالا ، جراحی ، عوارض داروها ایجاد می شود که باعث توقف رشد طبیعی موها در کودکان می شود و این ریزش از ۶ تا ۱۶ هفته ادامه دارد و بعد از پایان  دوره اضطراب از شش تا یک سال موها به حالت رشد طبیعی برمی گردند.

 

مشکلات غدد درون ریز

کم کاری تیروئید در کودکان هم باعث ریزش موها می شود. چون غدد تیروئید نمی تواند هورمون ترشح کند تمام سوخت و ساز بدن را تغییر و باعث اختلال در سلول ها می شود که با یک آزمایش ساده می توان کم کاری تیروئید را متوجه شد و برای جبران کمبود هورمون تیروئید باید عواملی مانند سن سلامت کودک ، سابقه درمانی ، شدت بیماری ، مصرف داروها را توجه کرد.

 

بیشتر بخوانید : روش های کاشت ابرو و هزینه آن

 

کمبود تغذیه

یکی دیگر از انواع ریزش مو در کودکان به علت کمبود ویتامین ها و مواد غذایی است که ویتامین H  یا بیوتین یکی از ویتامین های B کمپلکس است که در اثر کمبود این ویتامین سوخت و ساز بدن تامین نمی شود.

ماده بعدی روی است که از مواد معدنی بسیار مهم در بدن است و در رشد طبیعی موهای کودک نقش مهمی دارد. مورد بعدی ویتامین A است که اگر بیش از حد استفاده شود در کودکان باعث ریزش مو می شود.

بهترین کار یک رژیم غذایی سالم برای کودک می تواند از ریزش مو جلوگیری کند.

سخن پایانی

در مورد انواع ریزش مو در کودکان صحبت کردیم که ریزش مو علل مختلفی دارد و درمان آن توسط پزشک متخصص در این زمینه انجام می شود ولی نحوه نگهداری و شستن موها و تقویت موها در کودکان باعث شادابی و سلامت موهای آنها می شود که به همین منظور شما می توانید با مدرن کلینیک ارتباط و از نحوه خدمات این کلینیک در زمینه کاشت مو اطلاع حاصل کنید.

 

منبع : www.ncbi.nlm.nih.gov

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار