• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

انواع روش های از بین بردن خال پوستی

خال یک ضایعه خوش خیم پوستی است. خال ها بدلیل تکثیر رنگدانه های پوستی به صورت تکی یا گروهی بر روی پوست ظاهر می شوند. خال ها می توانند قهوه ای، مشکی، زرد یا حتی هم رنگ پوست باشد. اکثر خال ها خطرناک نبوده و افراد برای زیبایی ظاهری خود سعی در از بین بردن خال ها دارند. خال ها می توانند مادرزادی و یا تحت شرایط محیطی بوجود آیند. در این مقاله به معرفی انواع روش های از بین بردن خال پوستی می پردازیم.

 همینطور میتوانید از دیگر خدمات ما که شامل جدید ترین روش کاشت مو و کاشت ابرو میشود نیز استفاده کنید.

الکتروکوتریزاسیون چیست؟

یکی از روش های از بین بردن خال پوستی در کلینیک های زیبایی، الکتروکوتریزاسیون است. در این روش متخصص پوست بوسیله سیم های الکتریکی و پاس های گرمایی، خال ها را سوزانده و از روی پوست محو می شود. این شیوه درمانی کمی منسوخ شده اما با این حال می تواند گزینه خوبی برای برداشتن خال های سطحی باشد. مشورت با پزشک متخصص در این روش، عوارض بعدی زخم ها را تا حد زیادی کاهش خواهد داد. استفاده از این روش امروزه برای از بین بردن خال های پوستی به خصوص ناحیه صورت، توصیه نمی شود.

کرایوتراپی یا سرما درمانی

این روش نوین برای از بین بردن خال های پوستی به کار می رود. استفاده از نیتروژن مایع بر روی خال، سبب تخریب سلول های پوستی در محل ضایعه گشته و ناحیه تحت درمان کمی التهاب شده و بعد از دوره نقاهت، به طور کامل خال پوستی حذف می شود. روش کرایوتراپی تنها در بعضی از کلینیک های زیبایی انجام می شود. دوره نقاهت این شیوه کوتاه مدت بوده و نیازی به مراقبت های خاص ندارد.

لیزر روشی موثر برای از بین بردن خال پوستی

لیزر، روشی موثر برای از بین خال پوستی است. این شیوه بسیار موثر بوده و امروزه مورد توجه اکثر افراد قرار گرفته است. در این روش خال های پوستی توسط پرتوهای لیزر از بین رفته و خال به طور کلی از روی پوست حذف می شود. استفاده از روش لیزر برای از بین بردن خال پوستی رایج تر بوده و احتمال عفونت کمی دارد. در روش لیزر درمانی، بافت خال به طور کلی توسط امواج سوزانده شده و خال از آن ناحیه حذف می شود. از بین بردن خال با روش لیزر، عمق آسیب بافتی به طور دقیق مشخص می شود.

برداشتن خال های پوستی با جراحی

جراحی یکی از انواع روش های از بین بردن خال پوستی است. در این روش باید از متخصص پوست مشورت گرفته و در صورت بدخیم نبودن و شرایط مناسب بیمار، خال پوستی با جراحی از بین می رود. در روش جراحی مقدار تاثیر گذاری بر روی خال و میزان ریسک جراحی باید مد نظر قرار گیرد.

بیشتر بخوانید:انواع عارضه های پوستی

از بین بردن خال پوستی به روش تراشیدن

تراشیدن، بهترین روش برای از بین بردن خال های سطحی است. در این روش پزشک متخصص خال را تراشیده و سپس با کرم مرطوب کننده پوشانده می شود. این روش از بین بردن خال پوستی سرپائی بوده و نیازی به بستری یا بخیه زدن ندارد. میزان عمق برش در این شیوه به اندازه خال و خوش خیم بودن آن بستگی دارد. در صورتی که خال شما از نوع بدخیم و دارای بافتی ریشه دار بوده، باید ناحیه بیشتری را برش زد تا ریشه بافت خال کاملا از بین برود.

گاها افرادی بوده که حساسیت پوستی داشته و یا تحمل درد کمی دارند؛ از رو بهتر است پزشک از بی حسی موضعی برای انجام این روش استفاده کند.

روش بیوپسی پانچ و از بین بردن خال سطحی

در این روش با یک دستگاه مخصوص خال از روی پوست برداشته شده و قطعه مکعبی شکل از روی پوست را پانچ می کنند. برای از بین بردن خال های پوستی کوچک، استفاده از این روش در اولویت قرار دارد.

نتیجه گیری

شایع ترین ضایعه پوستی خال نام دارد. این تومور پوستی از سلول های ملانوییت یا همان رنگ دانه های در روی پوست ایجاد می شود. خال های پوستی در سنین مختلف و با دلایل متعددی از جمله ژنتیکی، شرایط محیطی و رژیم غذایی ایجاد می شود. خال های پوستی بی ضرر بوده و افراد به قصد زیبایی انواع روش های از بین بردن خال پوستی را تجربه می کنند. درمان خال تنها به هدف زیبایی نبوده و در اکثر اوقات افرادی که به بیماری ملانوم مبتلا هستند، برای از بین بردن خال های پوستی خود اقدام به جراحی یا روش های دیگر می کنند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار