• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

انواع اگزما و راه های درمان اگزما

آیا می دانید اگزما چیست؟ آیا با انواع اگزما و راه های درمان اگزما آشنا هستید؟ آیا راه های درمان اگزمای پوست صورت را می دانید؟ آیا از راه های درمان اگزمای پوست سر مطلع هستید؟

اگر می خواهید که از این روش های درمانی مطلع شوید و راهکارهای خوبی برای درمان اگزما کنید، بهتر است که مدت زمان کوتاهی از وقت خود را به خواندن این مطلب بگذرانید.

اگزما نوعی بیماری پوستی است که دارای انواع مختلفی است اما در هر کدام از انواع آن خارش پوست و قرمزی پوست از بارز ترین علائم است. در عده ای از افراد علائم اگزما پوستی کمی متفاوت تر است و این دسته از افراد علاوه بر خارش و قرمزی پوست با تاول پوستی و زبری و پوسته پوسته شدن و ترشحاتی نیز مواجه هستند و شرایط بسیار سختی را سپری می کنند.

از آنجایی که برای درمان اگزما باید نوع آن مشخص شود، اطلاع پیدا کردن از انواع اگزما امری ضروری تلقی می شود. این بیماری پوستی که هنوز علل ایجاد آن مشخص نشده و از بیماری های بسیار شایع در سراسر جهان است معمولا بر اساس عوامل ژنتیکی و یا محیطی ایجاد می گردد.

انواع اگزما چیست؟

به صورت کلی بیماری پوستی اگزما دارای انواع مختلفی از قبیل زیر است:

  • درماتیت آتوپیک
  • درماتیت تماسی
  • اگزمای دیس هیدروتیک
  • اگزمای نومولار و یا سکه ای
  • درماتیت سبورئیک
  • درماتیت استاز

لازم به ذکر است که هر یک از انواع اگزما ذکر شده در این قسمت در پوست بخش های مختلف بدن ممکن است پدیدار شوند.

راه های درمان اگزمای پوست صورت

برای درمان اگزمای صورت راهکارهای مختلفی وجود دارند که مهم ترین روش های درمان انواع اگزما صورت استفاده از پماد های استروئیدی، مهارکننده های کلسی نورین و یا پرتو درمانی است که هر یک از این روش ها باید به تجویز پزشک مورد استفاده قرار بگیرند.

راه های درمان خانگی انواع اگزما

علاوه بر روش های پزشکی ذکر شده در قسمت فوق، برای درمان انواع اگزما صورت، راه های درمان خانگی نیز برای این بیماری وجود دارد که راهکارهای خانگی بسیار متفاوت و زیاد هستند اما در میان تمامی آنها، استفاده از روغن زیتون، روغن آفتابگردان، روغن نارگیل، کرم گل همیشه بهار، ماسک بابونه، ژل و کرم آلوئه ورا، سرکه سیب، عسل و روغن درخت چای مهم ترین و بهترین راهکارها برای درمان این بیماری پوستی به حساب می آیند که با استفاده از این مواد می توان پوست صورت را چرب کرد و یا از آنها به صورت ماسک بر روی پوست استفاده کرد.

 

راه های درمان اگزمای پوست سر

همان طور که در قسمت های فوق اشاره کردیم، اگزما در پوست تمامی نقاط بدن ممکن است که بروز کند و پوست سر نیز یکی از این بخش ها است که دربسیاری از مواقع اشخاص دچار اگزما در پوست سر خود می شوند و مشکلات بسیار زیادی برای آنها ایجاد می گردد.

برای درمان اگزمای پوست سر معمولا از سوی پزشک استفاده از کرم و یا پماد ضد قارچ که حاوی کورتیکواستروئید باشند تجویز می گردد که این دارو ها قادرند تا پوست سر را تسکین دهند و پوسته پوسته شدن سر را متوقف کنند.

در صورتی که اگزمای پوست سر بسیار شدید باشد نیز به بیمار کورتیکواستروئید به شکل موضعی تجویز می گردد  تا التهابات کاهش پیدا کنند. داروی دیگری که معمولا برای اگزما پوست سر تجویز می شود نیز مهارکننده های کلسی نورین است که این دارو در موارد شدید تر توصیه می شود و امکان استفاده از آن در مدت زمان طولانی تر وجود دارد.

لازم به ذکر است که برای از راه های درمان اگزمای پوست سر به صورت خانگی و طبیعی باید به استفاده از روغن زیتون، آلوئه ورا و روغن درخت چای اشاره کرد که این مواد طبیعی بهتر راهکار درمان خانگی اگزمای پوست سر هستند.

کلام پایانی

انواع اگزما و راه های درمان اگزمای صورت و پوست سر مساله ای بود که به آن در این مطلب اشاره کردیم تا بتوانیم به شما هموطنان عزیز در خصوص مواجه شدن با این بیماری کمک کنیم.

در صورتی که برای درمان مشکلات پوستی خود نیاز به استفاده از روش هایی مانند: تزریق بوتاکس و تزریق مزوژل دارید، مراجعه به کلینیک زیبایی پوست و مو مدرن را به شما عزیزان توصیه می کنیم تا از خدمات بی نظیر این مجموعه بهره مند گردید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار