• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

اسکالپ بهتر است یا کاشت مو

اسکالپ بهتر است یا کاشت مو؟ کدام یک از این روش ها برای آقایان مناسب تر هستند؟

کلینیک پوست و مو مدرن که ارائه دهنده خدمات پوست و مو مانند: کاشت مو و اسکالپ سر است، این مطلب را برای شما تهیه کرده است تا این دو روش را بهتر بشناسید. برای اینکه پاسخ به سوالات ذکر شده در قسمت فوق را بدانیم، لازم است که در ابتدا اسکالپ سر و کاشت مو را اندکی توضیح دهیم.

اسکالپ سر چیست؟

اسکالپ سر روشی است که در آن از دستگاهی به نام کارتریج استفاده می شود که این دستگاه مجهز به سوزن نانو در تعداد زیاد است و رنگ مخصوص اسکالپ در آن قرار داده می شود که رنگ با استفاده از دستگاه به لایه میانی پوست وارد می شود و اشکالی شبیه به تار مو توسط تکنسین اسکالپ ایجاد می شود.

کاشت مو چیست؟

کاشت مو روشی است که در آن گرافت های طبیعی موی شخص از بخش بانک موی او برداشته می شود و به نواحی فاقد مو پیوند زده می شود و پس از مدتی گرافت های کاشته شده شروع به رشد می کنند و شخص می تواند از موهای طبیعی خود بهره مند گردد.

اسکالپ بهتر است یا کاشت مو؟

حال می خواهیم بدانیم که اسکالپ بهتر است و یا کاشت مو که در این خصوص باید بدانید که از آنجایی که هر یک از این دو روش ویژگی ها و شرایط مخصوص به خود را دارند، هر کدام از آنها میتوانند بر اساس وضعیت افراد مختلف، مناسب واقع شوند.

به عنوان مثال: اسکالپ سر با توجه به اینکه به بانک مو نیاز ندارد، میتواند برای افرادی که بانک مو ندارند، مورد استفاده قرار بگیرد.

تفاوت های اسکالپ سر و کاشت مو

از جمله تفاوت هایی که در میان اسکالپ سر و کاشت مو وجود دارند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

اسکالپ سر روشی غیر دائمی است که نتایج حاصل از آن تنها در حدود 2 سال باقی می ماند و پس از این مدت باید برای ترمیم آن اقدام کرد. در حالی که کاشت مو یک روش دائمی است و در صورتی که از آن استفاده کرد، می توان تا پایان عمر از نتایج آن بهره مند شد.

بیشتر بخوانید:کاشت مو و میکرو اسکالپ

در روش کاشت مو از موهای طبیعی فرد استفاده می شود در حالی که در اسکالپ سر هیچ گونه تار مویی وجود ندارد بلکه تنها با استفاده از رنگ اسکالپ خطوطی شبیه به مو ایجاد می شود.

به همین دلیل کاشت مو دارای نتایج طبیعی تری برای افراد در مقایسه با اسکالپ سر است.

هزینه کاشت مو در مقایسه با اسکالپ سر بسیار بیشتر است و به همین دلیل گاهی اوقات افراد به دلیل هزینه پایین تر روش اسکالپ، این روش را انتخاب می کنند.

اسکالپ سر به گونه ای است که نتیجه حاصل از آن نهایتا پس از یک هفته قابل مشاهده است اما افرادی که می خواهند از کاشت مو استفاده کنند، باید حداقل 4 الی 6 ماه منتظر دریافت نتیجه باشند.

اسکالپ سر برای افرادی که فاقد بانک مو باشند روش مناسبی است و این دسته از افراد می توانند از اسکالپ استفاده کنند اما در روش کاشت مو افراد باید بانک مو داشته باشند و به کار گیری آن برای اشخاصی که فاقد بانک مو هستند، امکان پذیر نخواهد بود.

برای بیماران آلوپسی اسکالپ بهتر است یا کاشت مو؟

افرادی که مبتلا به آلوپسی هستند و بدنشان به موهای طبیعی آنها واکنش نشان می دهد و پوست سر حساسی دارند، بهتر است که از روش اسکالپ استفاده کنند زیرا از آنجایی که این دسته از افراد دارای یک سیستم ایمنی هستند که به موهایشان واکنش نشان می دهد، درصد موفقیت آمیز بودن کاشت مو برای انها کم است.

کلام پایانی در رابطه با اینکه آیا اسکالپ بهتر است یا کاشت مو؟

همکاران ما در کلینیک مدرن در خصوص اینکه آیا اسکالپ بهتر است یا کاشت مو با شما عزیزان صحبت کردند. در انتها لازم است یاداوری کنیم که اسکالپ و کاشت مو هر دو روش مفید و مناسبی هستند که افراد مختلف می توانند بر اساس وضعیت خود از یکی از این روش ها بهره مند گردند.

به عبارت دیگر اسکالپ برای عده ای از افراد روش مناسبی است و کاشت مو نیز برای عده دیگر یک روش مناسب و کارامد خواهد بود.

اگر می خواهید از یکی از این دو روش استفاده کنید، کلینیک پوست و مو مدرن برای شما گزینه مناسبی خواهد بود.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار