• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

استفاده از کلاه بعد از کاشت مو + نکات مهم بعد از کاشت✅

یکی از بهترین راهکارهای بسیار پر طرفدار در بین افراد کاشت مو است که از ریزش و طاسی مو جلوگیری می کند ولی باید بعد از کاشت مراقبت های لازم انجام و از کلاه استفاده شود که به همین منظور ما در این مقاله به بررسی استفاده از کلاه بعد از کاشت مو می پردازیم.

 

دلایل استفاده از کلاه بعد از کاشت

یکی از دلایل مهم استفاده از کلاه این است که پوست سر به علت حساس بودن گرافت ها در برابر عوامل محیطی مانند باد ، باران ، گرد و خاک ، آفتاب، میکروب ها آسیب می بیند باید از این شرایط دور یا از کلاه مناسب استفاده کنید.

کلاه گذاشتن بعد از کاشت مو نه تنها باعث پوشاندن ظاهر موها و زخم می شود بلکه از گرافت ها حفاظت می کند و از ورود میکروب ها و باکتری ها جلوگیری می شود.

 

چه نوع کلاهی باید انتخاب کرد؟

برای استفاده از کلاه بعد از کاشت مو بهتر است که ۱۰ روز بعد از جراحی از کلاه استفاده کنید تا گرافت ها جا به جا نشوند یا کاشت مو به مشکل برخورد نکند. بهترین نوع کلاه بعد از کاشت کلاه های گشاد است که با ناحیه پیوند مو تماس پیدا نمی کند و به آن فشاری وارد نمی شود.

هنگام انتخاب کلاه باید به جنس آن دقت کرد چون کلاه های با جنس پنبه ای مناسب نیستند و باعث چسبیده شدن پیوند مو می شود و در نهایت کنده می شود.

از کلاه سنگین وزن مانند کاسکت نباید استفاده کرد و هنگام برداشتن کلاه از سر باید با دو دست به آرامی کلاه را بردارید و جلوی کلاه نباید تنگ و محکم باشد چون روی محل کاشت کشیده می شود و به فولیکول ها آسیب می رساند که به همین منظور شما می توانید با کارشناسان مدرن کلینیک به صورت آنلاین ارتباط و در زمینه کاشت ریش و سبیل مشاوره و راهنمایی بگیرید.

 

مدت استفاده از کلاه بعد از پیوند مو

اهمیت گذاشتن کلاه بعد از کاشت مو برای حفاظت از فولیکول های مو در برابر نوز خورشید و آلاینده ها بسیار مهم است و بعد از مدتی فولیکول در داخل پوست محکم می شود و زخم ها ترمیم پیدا می کنند و دیگر نیازی به استفاده از کلاه نیست که معمولا حدود ۴ هفته باید در زمان خروج از منزل از کلاه استفاده کنید.

 

مزایای استفاده از کلاه بعد از کاشت مو

پنهان کردن پوست شر با پوشاندن کلاه ، جلوگیری از قرمز شدن و حساس شدن پوست ، پیشگیری از نگاه مردم نسبت به ناحیه زخم ، محافظت در برابر نور خورشید و گرد و غبار، جلوگیری از تماس باد و باران با پوست سر، جلوگیری از ورود میکروبها و باکتری ها به پوست سر از مزایای استفاده از کلاه می باشد.

 

 

استفاده از کلاه بعد از کاشت مو

 

استفاده از کلاه گیس بعد از کاشت مو

یکی دیگر از نکات مهم در استفاده از کلاه این است که چون فولیکول های مو بسیار ضعیف و حساس هستند استفاده از کلاه گیس یا هر چیز دیگری به علت وجود دلمه های ناشی از کاشت مو باعث گرم شدن و ترکیدن آن می شود و ایجاد عفونت می کند .

پس بهتر است که بعد از جراحی از بانداژهای التیام دهنده استفاده کنید تا از بروز عفونت جلوگیری شود. بنابراین پس از عمل از یک هفته تا ده روز صبر کنید و در صورت لزوم از کلاه مناسب استفاده کنید.

 

نکات بسیار مهم برای محافظت از گرافت ها

بهتر است بعد از کاشت مو تا دو هفته از پوشاندن سر خودداری کنید و هنگام استفاده از کلاه از تمیز بودن آن مطمئن شوید و کلاه را به صورت مرتب بشویید تا از عفونت جلوگیری شود. هنگام استفاده از کلاه به مدت طولانی نباید روی سر باشد چون فولیکول های مو نیاز به گردش هوا دارند .

برای محافظت از گرافت ها باید از لباس های یقه باز و گشاد استفاده کنید . در صورتی که کلاه گذاشتن باعث تحریک در نواحی کاشت مو می شود بهتر است با پزشک خود مشاوره کنید که به همین منظور شما می توانید به سایت مدرن کلینیک مراجعه و نحوه هزینه کاشت مو را مشاهده نمایید.

 

سخن پایانی

استفاده از کلاه  به شما کمک می کند تا از آسیب رسیدن به مو مراقبت کنید ولی باید از کلاهی استفاده کنید که راحت و امکان عبور هوا وجود داشته باشد که به همین منظور شما می توانید با مرکز درمانی مدرن کلینیک ارتباط و از نحوه کاشت ابرو اطلاع حاصل کنید.

 

منبع : www.hairtransplantfue.org

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار