• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

از بین بردن جوش صورت در یک روز

فرض کنیم که شما‌ امشب قرار است به یک مهمانی بروید و صبح وقتی از خواب بیدار می‌شوید یک جوش‌ چرکی بزرگ بر روی صورت خود مشاهده می‌کنید. قطعاً این موضوع اصلاً برای شما خوشایند نیست و در نتیجه به دنبال راهکار‌هایی برای از بین بردن جوش صورت در یک روز هستید.

آیا واقعاً چنین چیزی ممکن است؟ برای پاسخ به این سؤال توصیه می‌کنیم حتماً این مقاله را مطالعه کنید تا بتوانید در صورتی که با چنین مشکلی برخورد کردید، بهترین راه‌حل را اجرا کنید بدون اینکه به پوست صورت آسیب وارد شود.

زیبایی چهره، یک اصل مهم به خصوص در بانوان محسوب می شود. جوش صورت یکی از پدیده هایی بوده که زیبایی ظاهری فرد را تحت تاثیر قرار خواهد داد. جوش بیشتر با نام جوش مجلسی شناخته شده؛ بارها پیش آمده هنگامی که خود را برای یک مهمانی یا قرار مهم آماده کرده اید، سر و کله جوش نیز بر روی صورت شما پیدا شده و شما نیز به دنبال راهی برای از بردن جوش صورت در یک روز هستید.

در کلینیک مدرن که ارائه دهنده انواع خدمات پوست و مو است، می خواهیم برخی از شیوه های سریع از بین بردن جوش صورت را بررسی کنیم.

همینطور میتوانید ازدیگر خدمات ما که شامل کاشت موی طبیعی و مزوتراپی مو میشود نیز استفاده کنید.

 

دلیل جوش صورت چیست؟

اجازه دهید در ابتدا در مورد این موضوع صحبت کنیم که چرا دچار جوش صورت می‌شویم. در داخل پوست منافذی وجود دارد که به تنفس سلول‌های پوستی و در نتیجه شاداب نگه داشتن پوست کمک می‌کنند.

در صورتی که سلول‌های مرده، آلودگی‌های موجود در هوا و پرز‌هایی که در هوا وجود دارند این منافذ را مسدود کنند، جوش صورت اتفاق می‌افتد. افرادی که پوست چربی دارند و یا در رژیم غذایی خود بیش از اندازه غذا‌های چرب مصرف می‌کنند، بیشتر از دیگران مستعد ابتلا به جوش صورت هستند.

البته ابتلا به برخی از بیماری‌های باکتریایی به خصوص در ناحیه صورت و تغییرات هورمونی، از دیگر عواملی هستند که موجب جوش صورت می‌شوند.در جریان ابتلا به برخی از بیماری‌ها و مصرف دارو‌ها، ممکن است به جوش صورت نیز مبتلا شویم.

بنابراین همان گونه که متوجه شدید علاوه برای رژیم غذایی، وضعیت سلامت بدن و همچنین میزان توجه به بهداشت پوست، از مهمترین عواملی هستند که شرایط را برای بروز جوش صورت می‌کنند. اما در ادامه برای شما توضیح می‌دهیم که آیا امکان از بین بردن جوش صورت در یک روز وجود دارد یا خیر.

 

انواع روش ها برای از بین بردن جوش در یک روز

اینکه بتوانیم دقیقاً در یک روز جوش صورت را به طور کامل از بین ببریم، تنها یک تصور خوش‌بینانه است چرا که اصلاً چنین چیزی ممکن نیست ولی ما می‌توانیم با استفاده از راهکار‌هایی، به درمان سریع‌تر جوش صورت کمک کرده و التهاب ناشی از آن را در یک روز از بین ببریم. در نتیجه کمتر از قبل در چهره ما خودنمایی می‌کند. برای این منظور راهکار‌هایی را پیشنهاد می‌کنیم که اجرای آن‌ها قطعاً اثربخش است:

یخ، درمانی سریعی برای جوش صورت

در صورتی که جوش صورت شما قرمز و ملتهب شده و پوست ناحیه اطراف را نیز تحت تأثیر قرار داده است، برای اینکه شدت این عارضه کمتر شود، حتماً باید از کیسه یخ استفاده کنید.

در واقع یکی از سریع‌ترین راه‌های از بین بردن جوش صورت در یک روز، استفاده از کیسه یخ است که منجر به کاهش التهاب و در نتیجه کاهش اندازه جوش صورت می‌شود.

یخ، اولین درمان کاهش التهاب جوش صورت است. استفاده غیر مستقیم از یخ بر روی جوش صورت و با استفاده از پارچه، سبب شده تا غدد چربی منقبض شده و از ترشح چربی اضافه و جوش زدن جلوگیری شود.

استفاده مداوم از یخ بر روی جوش های تازه، به راحتی شما را در عرض یک روز از شر جوش صورت خلاص خواهد کرد.

 

از بین بردن جوش صورت در یک روز

 

استفاده از کمپرس آب گرم

توجه داشته باشید که براساس نوع جوش ایجاد شده بر روی صورت، باید یک روش مناسب را در پیش بگیرد. برای مثال اگر جوش شما چرکی شده است به جای اینکه به سراغ کیسه یخ بروید، باید از کمپرس گرم استفاده کنید تا باز شدن منافذ، چرک تخلیه ‌شود. کمپرس گرم را باید بر روی نواحی اطراف جوش قرار دهید.

کافی است 4 بار در طول روز و هر بار به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه این کار را انجام دهید. در این صورت مشاهده خواهید کرد که چرک به راحتی خارج می‌شود بدون اینکه جای آن‌ باقی بماند.

 

استفاده کردن از آبلیموی تازه

به دلیل اینکه آب لیمو خاصیت اسیدی دارد بنابراین می‌تواند میکروب‌ها را سریع از بین ببرد. در نتیجه یکی از مؤثرترین روش‌های از بین بردن جوش صورت در یک روز، آبلیموی تازه است. برای این منظور کافی است صورت خود را بشویید؛ یک پد پنبه‌ای بردارید و آغشته به آبلیمو کنید.

سپس پنبه را روی جوش قرار دهید. هر اندازه جوش بزرگتر باشد باید به تعداد دفعات بیشتری این کار را انجام دهید.

 

عسل و ماسک دارچین

عسل خاصیت ضد عفونی کننده قوی داشته و به از بین بردن عوامل میکروبی اطراف غدد چربی کمک خواهد کرد. استفاده از ماسک عسل بر روی جوش صورت، سبب شده تا جوش به طور کامل تخلیه و ضد عفونی شود و خیلی زود جوش صورت درمان شود.

 

سرکه سیب

استفاده موضعی از سرکه سیب رقیق شده با آب بر روی محل جوش صورت، باکتری های مولد جوش صورت را از بین برده و سلول های مرده پوست را پاک سازی خواهد کرد. با از بین رفتن باکتری های جوش، التهاب جوش تا حد زیادی کاهش یافته و طی یک روز جوش به طور کامل خوب می شود.

 

روغن درخت چای

روغن درخت چای یک روغن طبیعی با خاصیت ضد التهابی قوی بوده که استفاده آن بر روی جوش صورت سبب از بین رفتن میکروب ها و چربی های اضافه سطح پوست شده و اطراف جوش صورت را به طور کامل ضد عفونی خواهد کرد.

 

نارون کوهی

نارون کوهی یک راهکار طبیعی برای از بین جوش صورت در یک روز است. نارون کوهی یک ضد التهابی قوی بوده و قرمزی و التهاب جوش صورت را کاهش خواهد داد.

 

بیشتر بخوانید:ماسک برای جوش زیر پوستی

 

خیار

خیار یک آب رسان طبیعی بوده و سرشار از ویتامین های A و E است. ماسک خیار در کاهش التهابات جوش صورت و از بین رفتن جوش صورت نقش به سزایی دارد.

در کنار درمان های یک شبه خانگی جوش صورت استفاده از برخی راهکارهای پزشکی و پماد های ضد آکنه نیز برای از بین جوش صورت در یک روز موثر است.

 

قطره ضد قرمزی چشم

استفاده از قطره های چشمی بر روی جوش صورت، یک راهکار کاملا سریع برای از بین بردن التهاب و قرمزی جوش صورت است.

 

پماد تتراسایکلین

پماد تتراسایکلین مشهور ترین و سریع ترین پماد برای بهبودی و رفع جوش صورت است. استفاده از این پماد برای درمان سریع جوش صورت کارایی بسیاری داشته اما زیاده روی در مصرف آن عوارض جانبی به همراه دارد.

 

شوینده های ضد جوش

برای از بین بردن جوش صورت در یک روز، بهتر است با توجه به نوع پوست خود، یک شوینده مناسب انتخاب کرده و از آن استفاده کنید. شست و شوی صورت سبب پاک سازی منافذ از انواع باکتری ها و چربی های اضافه می شود.

 

بنزوئیل پراکسید

ژل بنزوئیل پراکساید یک راهکار پر طرفدار و سریع در درمان جوش صورت است. این ژل باکتری های مولد آکنه را به کلی از بین برده و منافذ پوست را از هرنوع آلودگی پاک خواهد کرد. اگر پوست حساسی دارید؛ بهتر است از دوزهای کم بنزوئیل پراکساید استفاده کنید.

 

اسید سالیسیلیک

عملکرد این دارو در از بین بردن سریع جوش صورت همانند داروی بنزوئیل پراکساید بوده، هم چنین سرعت ترمیم پوست و رشد سلول های پوستی را افزایش خواهد داد.

 

کلام آخر

مسلما وجود جوش بر روی صورت، ناخوشایند بوده و افراد همواره به دنبال تکنیک ها و راه هایی برای خلاصی از این معضل هستند. جوش زدن یکی از مهم ترین دغدغه های افراد به شمار می رود. جوش یک زائده کوچک پوستی بوده که به واسطه میکروب های آلوده و چربی های اشباع پوستی، ملتهب می شود.

کارایی روش های خانگی برای از بین بردن جوش صورت در یک روز، نسبت به پمادهای درمانی کمتر بوده؛ در عین حال هیچ گونه عوارضی برای فرد به همراه نخواهد داشت.

 متأسفانه بعضی از افراد بسیار مستعد جوش صورت هستند و به صورت غیر عادی جوش‌های چرکی و قرمز روی پوست آن‌ها مشاهده می‌شود. در صورتی که شما نیز در این گروه از افراد قرار دارید، به جای اینکه تنها به فکر از بین بردن جوش صورت در یک روز باشید، حتماً به متخصص مراجعه نمایید تا علت بروز چنین اتفاقی را بررسی کند.

قطعاً بدن شما دچار بیماری یا تغییرات هورمونی شده و یا اینکه چربی پوست از حالت نرمال خارج شده است. متخصصان ما در مدرن کلینیک آماده ارائه خدمات به شما عزیزان هستند. اگر شما شرایط غیرعادی دارید، باید از آزمایش خون انجام دهید. سپس باید وضعیت پوست شما کنترل شود و در نهایت یک راهکار درمانی مؤثر برای کنترل جوش‌های چرکی و جوش‌های قرمز اتخاذ گردد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۵ از ۵
از مجموع ۴۸ رای

Subscribe
Notify of
guest
1 دیدگاه
oldest
newest most voted
Inline Feedbacks
View all comments
...
...
2 years ago

ممنون‌:)

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار